Day of the Tentacle får remake

Medlem
Day of the Tentacle får remake

Tack för nyheten!
Mitt favoritspel genom tiderna.

Medlem

Alltså, DOTT är asbra, gillar det väldigt mycket. Hoppas en remake blir bra, en stor del är ju röstskådisar, hoppas det blir samma.

Detta och SimCity2k var dom första PCspelen jag spelade i Göteborg vid 94 - lustigt nog är det också två av dom bästa spelen som gjorts.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

inK
Medlem

Oh my God! Det här gjorde min dag, min månad och mitt år. Nu kan julen kvitta. DotT får remake! Yes!


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Detta ser jag fram emot. Jag har bra minnen av det. Hoppas det blir bra!

Medlem

woho!


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

Jäkla nice! Grymt bra spel och musik

Medlem

gällande Grim Fandango: Kommer de att fixa den där skitsvåra sekvensen där det gäller att köra gaffeltruck?

Medlem

Grim kan faktiskt gynnas av uppdatering men DotT spelar jag hellre som det är, pixligt och gött

"Day of the who"? Har aldrig hört talas om detta innan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

DotT - spelet som alla refererar till men ingen har spelat.

ska bli askul att se vad de gör med det.

Medlem
Medlem

Fantastiskt bra spel. Finns olika upplevelser av det dock, en del har spelat normala versionen och andra "full talkie". Den senare var förstås rejält bättre.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Day of the who"? Har aldrig hört talas om detta innan.

Då har du en helt ny upplevelse att se fram emot.

Medlem

Najs. Velat testa DotT men aldrig riktigt kommit till skott. Hoppas de fräschar upp Maniac Mansion också

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

gällande Grim Fandango: Kommer de att fixa den där skitsvåra sekvensen där det gäller att köra gaffeltruck?

Om du syftar på att hissen rör sig för snabbt så du inte hinner in med gafflarna så är det en bugg som är löst för länge sen med en patch. Problemet fanns inte när spelet släpptes utan kom med nyare versioner av Windows (XP och uppåt).

Med patchen går spelet i normalhastighet (som på Windows 98 ) och placerar man trucken på rätt ställe innan man startar hissen är det inget problem att hinna.

Medlem

Jag har längtat efter detta sen Monkey Island-remaken, men måste säga att jag blir ganska orolig av att det kommer bli en "remake" och inte bara en "remaster"...

Men man kan ju alltid hoppas på att de bara fortsatte på jobbet Lucasarts tydligen hade börjat:
http://www.eurogamer.net/articles/2013-09-28-lucasarts-had-be...

Medlem

Underbart spel! Får hoppas de behåller stilen, då det ju är en stor del av varför man tyckte om spelet så mycket.

Medlem

Riktigt glad över det här beskedet

Medlem

Maniac Mansion och DotT är den bastanta grund som min förälskelse i äventyrsspel bygger på. De förtjänar all kärlek de kan få. Bara hoppas att ingen råkar paja något under processen.

1
Skriv svar