Omröstning: vilket är det bästa Playstation-spelet?

Robot
Omröstning: vilket är det bästa Playstation-spelet?
Medlem
Omröstning: vilket är det bästa Playstation-spelet?

Suikoden 2 är mitt självklara val! Och igår fick vi reda på att det äntligen kommer till PSN!


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Redaktör
Ponny
Skrivet av nisp88:

Suikoden 2 är mitt självklara val! Och igår fick vi reda på att det äntligen kommer till PSN!

Bästa nyheten sedan någonsin, för övrigt!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Wipeout - det kändes verkligen som något man varken sett eller hört tidigare och Wipeout HD är även det ett av de bästa spelen till PS3.

Off-topic: Jag lägger in en påminnelse om att alla bör ladda hem gratisspelen från EA innan de försvinner.

Medlem
Skrivet av nisp88:

Suikoden 2 är mitt självklara val! Och igår fick vi reda på att det äntligen kommer till PSN!

Frågan är väl om det kommer till PSN EU eller bara US som första Suikoden.

Medlem

Folk tycker fel! Detta är ett stort problem!


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av nisp88:

Suikoden 2 är mitt självklara val! Och igår fick vi reda på att det äntligen kommer till PSN!

Bästa nyheten sedan någonsin, för övrigt!

Ja verkligen! Jag har haft lite koll på Tradera och eBay men har inte varit så sugen på att betala runt 1500kr för det och att spela på emulator vill jag inte heller. Så nästa vecka ska man äntligen få spela det igen :D.
Jag spelade genom ettan(PSN-versionen) under sommaren och fick tag på alla 108 karaktärer så jag hoppas det går att föra över den sparfilen till tvåan


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

va i helskotta! ingen som röstar på final fantasy tactics? bästa i sin genre ju !

Medlem
Skrivet av Heya:
Skrivet av nisp88:

Suikoden 2 är mitt självklara val! Och igår fick vi reda på att det äntligen kommer till PSN!

Frågan är väl om det kommer till PSN EU eller bara US som första Suikoden.

Jag tror det bara är US men jag köpte det första genom PSN US och det var inte så krångligt som jag trodde det skulle vara


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

För många bra spel på den listan,.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent

Resident Evil 2, Final Fantasy VII, Silent Hill, Tekken 3 och Crash Bandicoot står högt i kurs på min personliga lista. Men vilken som vinner? Hmm.. =/


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mattias Frost:

Resident Evil 2, Final Fantasy VII, Silent Hill, Tekken 3 och Crash Bandicoot står högt i kurs på min personliga lista. Men vilken som vinner? Hmm.. =/

Svaret är Suikoden II!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det fanns så otroligt många bra spel på ps1 och även den här listan. Satt och slet håret när jag försökte välja mellan Crash Bandicoot 2 och Spyro the Dragon som var mina största spelhjältar när jag var liten knatte.
Det blev till sist Spyro


signatur

Game long and prosper

Medlem

FF7... Jag vet inte hur många ggr jag såg om introt hemma hos min kompis som var lycklig nog att ha det.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Tony Hawk Pro Skater? :E

Medlem

Det är vid sådana här tillfällen som jag önskar att jag varit lite mer av ett konsolbarn som liten. Jag hade visserligen en Sega MegaDrive, men minnena jag har från den konsolen är mer personliga än upplevelser som jag delar med många andra i spelcommunityt. Jag har den typen av kollektiva minnen, men bara från pc-sidan.

Also: kom första GTA:t till Playstation? Jag trodde att den serien kom till konsoler först i och med GTA 3. Sedär.

Avstängd
Skrivet av Ercarret:

Det är vid sådana här tillfällen som jag önskar att jag varit lite mer av ett konsolbarn som liten. Jag hade visserligen en Sega MegaDrive, men minnena jag har från den konsolen är mer personliga än upplevelser som jag delar med många andra i spelcommunityt. Jag har den typen av kollektiva minnen, men bara från pc-sidan.

Also: kom första GTA:t till Playstation? Jag trodde att den serien kom till konsoler först i och med GTA 3. Sedär.

Kom ut till PC först och sen blev det släppt på PS1.

Medlem

FF9 är nog en av favoriterna på PS tror jag

Medlem

Det blir nog Metal Gear Solid för min del.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av nisp88:

Suikoden 2 är mitt självklara val! Och igår fick vi reda på att det äntligen kommer till PSN!

Bästa nyheten sedan någonsin, för övrigt!

Skulle herr Eriksson säga att första är lika bra som andra och att den behövs spelas igenom?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

För mig var Grandia en favorit. Tycker striderna var så nyskapande och roliga och samtidigt enkla att förstå så jag lägger min röst där. Handlingen och karaktärer var rätt grymma också!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem

Var lite sugen på att välja Battle Arena Toshinden för skoj skull, var ändå det spelet som fick mig att vilja köpa ett Playstation hur kasst det än må vara, men det blev Suikoden 2, det fanns ingen tvekan överhuvudtaget när jag såg spelet i listan.

Medlem

Har spelat långt ifrån alla dessa spel, men har haft jäkligt roligt med Sled Storm, Syphon Filter och TOCA-spelen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av nisp88:

Suikoden 2 är mitt självklara val! Och igår fick vi reda på att det äntligen kommer till PSN!

Bästa nyheten sedan någonsin, för övrigt!

Skulle herr Eriksson säga att första är lika bra som andra och att den behövs spelas igenom?

Om inte annat så behöver man spela igenom första ordentligt för att kunna få "allt" i andra ;p

Medlem

Ni glömde både Tombi 1 och Tombi 2! Det måste nog vara dom ps1 spelen jag håller närmast om hjärtat

Medlem
Skrivet av epiCSmask:

Ni glömde både Tombi 1 och Tombi 2! Det måste nog vara dom ps1 spelen jag håller närmast om hjärtat

Ettan håller än idag! Kommer aldrig göra mig av med mitt exemplar!

Inaktiv

Twisted metal, Destruction derby och Motorstorm, 3 spel man haft ruskigt kul med.

Medlem

Personligen håller jag Ace Combat 2 fruktansvärt nära hjärtat

Medlem

Svårt och välja mellan FF7, SOTN eller MGS. Speltiden får avgöra.

12
Skriv svar