Musik-Kalender [v.2.0] - #7

Medlem
Musik-Kalender [v.2.0] - #7

Dagens Lucka:

Bit.Trip Runner

Nu är vi ute på mer udda vatten!
Känns lite fusk att välja ett rytm-spel när man talar om spelmusik, då musiken är så stor del av upplevelsen och är därav så välgenomtänkt. (Oftast)

Bit.Trip är en serie av simpla arkad-aktiga spel, med väldigt simpel retrografik och ganska simpel spelmekanik. Ett simpelt spel, alltså måste det vara hur enkelt som helst?... Nope!
Runner är som tidigare nämnt ett rytm-spel, haken är att det spelar som ett slags "on-the-rails-plattformspel" där hopp och hinder är tajmat till musiken.
Hela grejen är ganska charmigt när allt faller på plats, t.ex. när man springer ner för några trappsteg och musiken låter *Ding* *Dang* *Dong* i takt med varje steg. Ju längre in i spelet du kommer desto svårare blir banorna och tro mig, det blir svårt! Jag tror jag gav upp just i början på andra världen.

Kort liten genomgång av musiken, det är tänkt att ljudeffekter från hopp och fiender ska läggas in under spelets gång, så när man lyssnar utan allt det så kan det verka lite bare-bones.

Så min ultimata rekommendation är att spela spelet själva, gärna uppföljaren "Runner 2 : Future Legend of Rhythm Alien" som jag tycker är bättre. Då får ni själva uppleva magin att springa som en svart liten figur med en regnbåge sprutandes ur rumpan!
Det finns garanterat ett homosexuellt eller rasistiskt skämt någonstans med det, men det får ni fantisera ihop själva!

Favorit:

Som jag tidigare sade så är det mycket ljudeffekter som bygger musiken i nivåerna, så då kan man dra slutsatsen att ju längre in i spelet du kommer desto simplare blir bakgrundsmusiken för att kompensera för fler hinder. Det kan vara varför jag gillar musiken från första världen mest, eller kanske för att jag bara har klarat av hela första världen, eller en kombination av båda!

Fler Favoriter:

Nu har jag kört en vecka av denna kalender, vad vill ni se mer av? Retro? Nyare spel? Någon Specifik favorit? Låt höra!

#blogg

Musik-Kalender [v.2.0] - #7

Retro vill jag se.

Också: KRAM!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Retro vill jag se.

Också: KRAM!

Kram? Jag kontrar med kran!

Kram or nothing!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Kram-er?

1
Skriv svar