Julkalendern – vinn CoD, Destiny, Borderlands, PES...

Medlem
Julkalendern – vinn CoD, Destiny, Borderlands, PES...

Jag har definitivt svarat rätt men tyvärr sent på ledtråd 3 så blir iaf inget bonuspris

Medlem

Jag har definitivt fortfarande ingen jävla aning!

Ack - jag och min mediokra hjärna,


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Tycker det är kul med lite annorlunda typ av tävlingar, men har seriöst ingen aning hur man ska få ihop ett vettigt svar om man inte bara råkar snubbla på rätt tråd helt randomly. Eller är det bara jag som känner att det inte spelar någon roll om jag klurar jättemycket på "gåtan"? När polletten trillar ner trillar den ner av sig självt.

Även om det inte går särskilt bra för mig måste jag ändå säga att jag faktiskt föredrar denna typ av tävling framför den ni brukar köra, då det känns som att den som vinner faktiskt inte bara gör det på ren tur.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av Eqweex:

Tycker det är kul med lite annorlunda typ av tävlingar, men har seriöst ingen aning hur man ska få ihop ett vettigt svar om man inte bara råkar snubbla på rätt tråd helt randomly. Eller är det bara jag som känner att det inte spelar någon roll om jag klurar jättemycket på "gåtan"? När polletten trillar ner trillar den ner av sig självt.

Även om det inte går särskilt bra för mig måste jag ändå säga att jag faktiskt föredrar denna typ av tävling framför den ni brukar köra, då det känns som att den som vinner faktiskt inte bara gör det på ren tur.

Den som vinner bonuspriset gör det ju dock på (nästan) ren tur.
Antalet "rätta" svar är ju väldigt många efter första ledtråden för att sedan minska i antal med varje ny ledtråd.

Men håller med om att tävlingsformen är bättre än de vanliga tävlingarna.

Redaktör
Skrivet av Eqweex:

Tycker det är kul med lite annorlunda typ av tävlingar, men har seriöst ingen aning hur man ska få ihop ett vettigt svar om man inte bara råkar snubbla på rätt tråd helt randomly. Eller är det bara jag som känner att det inte spelar någon roll om jag klurar jättemycket på "gåtan"? När polletten trillar ner trillar den ner av sig självt.

Även om det inte går särskilt bra för mig måste jag ändå säga att jag faktiskt föredrar denna typ av tävling framför den ni brukar köra, då det känns som att den som vinner faktiskt inte bara gör det på ren tur.

Det kommer ju fler ledtrådar också, det behövs ju egentligen bara en "rätt" grej för att det ska lossna.


signatur
Inaktiv

Det är väldigt uppenbart vilket spel det är, men tyvärr drog jag iväg en gissning på första.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Det är väldigt uppenbart vilket spel det är, men tyvärr drog jag iväg en gissning på första.

Don't make it worse...


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Jag ser sammbandet mellan alla ledtrådar men kan inte koppla det till något spel. Antingen har jag alldrig spelat spelet eller så funkar inte min hjärna.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Jag ser sammbandet mellan alla ledtrådar men kan inte koppla det till något spel. Antingen har jag alldrig spelat spelet eller så funkar inte min hjärna.

PM:a sambandet så delar vi på priset.
(Halva skivan var?)


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Im to retarded for this shiiiieeeet

Medlem

Nu trillade poletten ner!

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av joffjoff:

Jag ser sammbandet mellan alla ledtrådar men kan inte koppla det till något spel. Antingen har jag alldrig spelat spelet eller så funkar inte min hjärna.

PM:a sambandet så delar vi på priset.
(Halva skivan var?)

Nah, Du tar lådorna så tar jag skivorna?


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Kikade igenom alla ledtrådar nu, och tror mig ha ett rätt svar. Synd (om svaret är rätt) att jag inte surfade in här för fem dagar sedan

Medlem

Väldigt enkelt och "uppenbart" för dom som vet svaret bakom FZ efter denna tävlingen så lär dom typ komma på världens grej, nåt i stil med: "Joo men snoop dogg och osama har båda detta husdjur, en igelkott vars namn är Bahnof Jenkins och detta djur är huvudkaraktären i det spelet vi sökte.
Svaret är: Sonic the hedgehog" x)


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Eqweex:

Tycker det är kul med lite annorlunda typ av tävlingar, men har seriöst ingen aning hur man ska få ihop ett vettigt svar om man inte bara råkar snubbla på rätt tråd helt randomly. Eller är det bara jag som känner att det inte spelar någon roll om jag klurar jättemycket på "gåtan"? När polletten trillar ner trillar den ner av sig självt.

Även om det inte går särskilt bra för mig måste jag ändå säga att jag faktiskt föredrar denna typ av tävling framför den ni brukar köra, då det känns som att den som vinner faktiskt inte bara gör det på ren tur.

Det kommer ju fler ledtrådar också, det behövs ju egentligen bara en "rätt" grej för att det ska lossna.

Jag har sett alla, det ringer inga klockor.
Klarade inte den första heller, det är helt enkelt inte min typ av tävling... ser inget samband med något.

Medlem
Skrivet av caracarn:
Skrivet av Eqweex:

Tycker det är kul med lite annorlunda typ av tävlingar, men har seriöst ingen aning hur man ska få ihop ett vettigt svar om man inte bara råkar snubbla på rätt tråd helt randomly. Eller är det bara jag som känner att det inte spelar någon roll om jag klurar jättemycket på "gåtan"? När polletten trillar ner trillar den ner av sig självt.

Även om det inte går särskilt bra för mig måste jag ändå säga att jag faktiskt föredrar denna typ av tävling framför den ni brukar köra, då det känns som att den som vinner faktiskt inte bara gör det på ren tur.

Den som vinner bonuspriset gör det ju dock på (nästan) ren tur.
Antalet "rätta" svar är ju väldigt många efter första ledtråden för att sedan minska i antal med varje ny ledtråd.

Men håller med om att tävlingsformen är bättre än de vanliga tävlingarna.

Jag ser det inte riktigt som ren tur, men förstår hur du tänker. Det är klart att antalet svar som passar in på ledtrådarna minskar för varje vi får reda på, men att lyckas pricka rätt hänger nog mer på magkänsla än tur i mina ögon. Även med alla ledtrådar tillgängliga kommer det finnas folk som är 100% säkra att deras svar stämmer in, trots att det inte var just vad redaktionen tänkte sig.

Klart att tur är inblandat, det är ju en sådan typ av tävling. Vad jag menade var kanske snarare att turen hänger mer på den som gissar än på att redaktionen råkar dra dig bland alla som googlat fram rätt svar.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Inaktiv
Skrivet av Rockartisten:

Det är väldigt uppenbart vilket spel det är, men tyvärr drog jag iväg en gissning på första.

+1


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

känns ju rätt så uppenbart vilket spel det är nu. men ni som gissade rätt redan efter första och andra ledtråden måste haft en del tur. känns som det finns tusentals andra spel som passade in då


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

nu kopplade jag fan för sent


signatur

New life, New hope

Medlem

Röstade efter andra ledtråden men sen så fort tredje ledtråden kom ut så kom jag på det :/

Medlem

rätt uppenbart vilket spel det är nu, men kanske är som i förra tävlingen att det var uppenbart för mig efter 2 ledtrådar men den tredje ändrade på allt...

1
Skriv svar