Avslöjade Kojima Metal Gear Solid 5-datumet på svenska?

Robot
Avslöjade Kojima Metal Gear Solid 5-datumet på svenska?

MGS-skaparen bar antingen ett skämt eller ett releasedatum på sin tröja.

#metal-gear-online, #metal-gear-solid-v-the-phantom-pain


Medlem
Avslöjade Kojima Metal Gear Solid 5-datumet på svenska?

Får lämna in ledighetsansökan redan nu då.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Försökte läsa vad det stod under live sändningen, utöver att det var bokstaverade siffror var det svårt att se på grund av jackan.

För övrigt kom han inte in på efterfesten på grund av att han hade sneakers, känns lite sådär när en kille som Kojima nekas inträde till en fest för industins finest.

Medlem
Medlem

Kojima trollar alltid så jag har slutat bry mig om vad han säger eller gör.
Han försökte få oss att tro att Raiden skulle vara med i MGS3.

Medlem

Det är lite kul med Kojimas fascination för svenska. Jag kräver svar från nästa person som intervjuar honom.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Försökte läsa vad det stod under live sändningen, utöver att det var bokstaverade siffror var det svårt att se på grund av jackan.

För övrigt kom han inte in på efterfesten på grund av att han hade sneakers, känns lite sådär när en kille som Kojima nekas inträde till en fest för industins finest.

lyckat! XD

Medlem

Vad har Hideo Kojima med Sverige att göra egentligen? Jag vet att han ständigt slänger in små pikar och påskägg som är baserade på Sverige.

-Tröjan på Game Awards-mässan (uppenbarligen.)
-Inför avtäckandet av Metal Gear Solid V: Phantom Pain avslöjades det att spelregissören hette "Joakim Mogren", varvid Joakim är ett anagram för Kojima.
-I PT (Silent Hill-demot till PS4) är en av radiosändningarna på svenska.
-I Metal Gear Solid 3: Snake Eater kan man hitta en speltidning från det svenska Super PLAY.

Men varför?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Vad har Hideo Kojima med Sverige att göra egentligen? Jag vet att han ständigt slänger in små pikar och påskägg som är baserade på Sverige.

-Tröjan på Game Awards-mässan (uppenbarligen.)
-Inför avtäckandet av Metal Gear Solid V: Phantom Pain avslöjades det att spelregissören hette "Joakim Mogren", varvid Joakim är ett anagram för Kojima.
-I PT (Silent Hill-demot till PS4) är en av radiosändningarna på svenska.
-I Metal Gear Solid 3: Snake Eater kan man hitta en speltidning från det svenska Super PLAY.

Men varför?

Förmodligen så är det för att Sverige är exotiskt för någon som kommer så långt borta ifrån, det är väldigt många som glömmer bort att vi är precis lika exotiska för Japaner som de är för oss.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Vad har Hideo Kojima med Sverige att göra egentligen? Jag vet att han ständigt slänger in små pikar och påskägg som är baserade på Sverige.

-Tröjan på Game Awards-mässan (uppenbarligen.)
-Inför avtäckandet av Metal Gear Solid V: Phantom Pain avslöjades det att spelregissören hette "Joakim Mogren", varvid Joakim är ett anagram för Kojima.
-I PT (Silent Hill-demot till PS4) är en av radiosändningarna på svenska.
-I Metal Gear Solid 3: Snake Eater kan man hitta en speltidning från det svenska Super PLAY.

Men varför?

Han gillar kent också:
https://twitter.com/HIDEO_KOJIMA_EN/status/177205367820914690

Medlem

En av kompositörerna till MGS5 är ju svensk. Ludvig Forssell. Är väl kanske därifrån han fått det

Medlem

Han har varit och besökt DICE ett flertal gånger också. Stort BF-fan tydligen.

Medlem

Nu får man hoppas på en level i Sverige.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

I mgs pratar otacon om "Stockholms syndromet" också, ang kojimas Sverige fetechism.

1
Skriv svar