Dragon Age: Inquisition-patch nära

Robot
Dragon Age: Inquisition-patch nära
Medlem
Dragon Age: Inquisition-patch nära

Skönt, den där ljudglitchen har varit rätt dryg även om den har varit lätt att fixa.


signatur

The Emperor protects.

Medlem

Det gör det lite lättare att vänta på ett spel man verkligen vill ha när man läser patchnotiser.

k3m
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Det gör det lite lättare att vänta på ett spel man verkligen vill ha när man läser patchnotiser.

Haha :). Absolut!

Finally, jag har inte kunnat spela nu under ett antal veckor pga krascher.

Medlem

Någon som hunnit testa?
Har de fixat FPS låset i konversationer?

Medlem

Jag behöver semester så jag hinner spela mer! Soon...

Medlem

Ni som testat spelet. Är det nått att ha? Tyckte ettan va okej och tvåan va extremt dåligt så är väldigt tveksam till detta spel. Ni som spelat det, vad har ni för input?

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Ni som testat spelet. Är det nått att ha? Tyckte ettan va okej och tvåan va extremt dåligt så är väldigt tveksam till detta spel. Ni som spelat det, vad har ni för input?

Jag älskar ettan och tycker tvåan är sådär. Trean är en blandning av båda, men jag kommer inte in i storyn riktigt. Jag tycker det är viktigt med en bra story så jag hoppas att det blir bättre...sen tycker jag att de andra karaktärerna är ganska tråkiga. Än så länge.

Men det är ett bra spel och gillade man ettan så lär man gilla detta. Kommer vara kul att spela i jul.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Riktigt kul spel!
Inga större problem alls, aldrig kraschat och inga ljudbuggar.
Har dock två mindre sidequests som verkar ha låst sig : /

phi
Medlem
Skrivet av faceslicer:

Ni som testat spelet. Är det nått att ha? Tyckte ettan va okej och tvåan va extremt dåligt så är väldigt tveksam till detta spel. Ni som spelat det, vad har ni för input?

Enligt mig så är det sämre än ettan men extremt mycket bättre än tvåan. Även jag hade svårt att komma in i storyn pga allt skit man måste göra vid sidan av för att kunna fortsätta med storyn.

Av mina hittills 60 timmars speltid så har jag väl spenderat 40 av de timmarna på att springa runt och göra ganska tråkiga och ointressanta quests för att öka Power och kunna fortsätta på storyn.

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Ni som testat spelet. Är det nått att ha? Tyckte ettan va okej och tvåan va extremt dåligt så är väldigt tveksam till detta spel. Ni som spelat det, vad har ni för input?

Det är klart köpvärt tycker jag i varje fall. Det är väldigt stort, jag är rätt många timmar in och har inte behövt avancera mainstoryn sådär jättemycket än då det finns rikligt med quests. Det är betydligt större än 1:an och 2:an så om man gillar att utforska är det positivt. Bra "party members" tycker jag, då dom är rätt annorlunda och underhållande.
Klasserna ger en olika spelupplevelse så omspel är en klar möjlighet också.

Det negativa är ljudbuggen som nämns ovan och att spelet krashat ett par gånger för mig. Detta är dock rätt sällan det händer, kanske 3 gånger ljudbugg och ett par krashar på cirka 50-60 timmar.

SPOILER VARNING

säger samma sak igen storyn är B varför bar ainte hugga av handen på din avatar så skulle hela storyn rasa


signatur

New life, New hope

Medlem

har spelat runt 30h på dator, blir kallad tjej fast jag är en kille men annars har jag inte märkt av så många buggar. Men det märks tydligt att pc kommer i andra hand efter konsol kontrollerna är dumma och alla avancerade kommandon och party inställningar från 1an saknas

Medlem

Underbart att dem kommer att ändra de horribla keyboard & mouse kontrollerna.

Medlem

Skönt att höra att jag inte är den enda som tycker storyn är rätt B, trodde jag började bli extremt kräsen eftersom varenda spelsida höjer spelet till skyarna.

Har haft ett par extrema krascher då hela datorn låser sig. så ett par patcher skulle inte skada

Testpilot
Skrivet av faceslicer:

Ni som testat spelet. Är det nått att ha? Tyckte ettan va okej och tvåan va extremt dåligt så är väldigt tveksam till detta spel. Ni som spelat det, vad har ni för input?

Stridssystemet och inventory är inte lika bra som 1ans men jag tycker allt annat är bättre och spelet är enormt stort.

För mig som gillar att utforska allt och göra alla sidomissions är detta en guldgruva , har över 100 power points , glömmer hela tiden av att gå vidare med huvudstoryn då det finns så mycket att göra.

Så tips från mig är att ställa spelet på normal svårighet och sucka lite åt stridsystemet medan du har kul med allt annat i spelet.

Får se om denna patch ändrar på den taktiska vyn till det bättre.

Medlem

Bra spel men har en hel del problem på min PC.

Långa laddningstider, men när det väl är färdig laddat så är renderingen bra, inge FPS drop.

Har också problem i Skyhold området då jag öppnar vissa dörrar har motorn inte hunnit ladda in området (Portal culling???) och måste vänta ett par sekunder så allting laddas in. Har haft oturen att jag springer in och faller rakt ner genom kartan

Enligt mig förstår jag inte varför dom använder Frostbyte motorn. Har aldrig haft problem med Mass Effect spelen som använde Unreal motorn.

Är ju inte så att Dragon Age Inqusition är så där jätte snyggt på en PC med Ultra inställningar så förstår inte vad det är som skapar laddningstiderna för mig. Kanske behöver en bättre PC but still... känns som att optimering behövs lite här och var.

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Ni som testat spelet. Är det nått att ha? Tyckte ettan va okej och tvåan va extremt dåligt så är väldigt tveksam till detta spel. Ni som spelat det, vad har ni för input?

I grund och botten är det inget dåligt spel, det är "bara" hemskt buggigt ibland. Jag skulle vänta tills spelet har blivit patchat. Är det värt 450kr? njaa, kanske 300kr max. Med rätt patch, kanske 400kr.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Ni som testat spelet. Är det nått att ha? Tyckte ettan va okej och tvåan va extremt dåligt så är väldigt tveksam till detta spel. Ni som spelat det, vad har ni för input?

Jag har spelat det i c:a 60 timmar än så länge på PS4:an och älskar det. Relativ få problem / buggar även om det varit ett par ställen där saker ballat ur.

Med tanke på att jag troligen får ut 100+ timmar av spelet är det lugnt värt pengarna. Min tjej blev indragen i det också och köpte det till PC, där verkar buggarna vara fler men primärt "störande" och inte förstörande.

Medlem

Bra spel (PS4) men storyn är lite svår att hänga med i
(ej lirat DA 1 eller 2)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Det spelet är jättekonstigt. Det känns emellanåt som att där är en dissonans mellan den öppna världen plus sidequestsen och själva huvudstoryn. När man närmast besatt är completionist och lyckas lägga säkert 10h bara på första zonen och samlat på sig långt över 100 power så känns det som händer i huvudstoryn inte lika akut längre.

Huvudstoryn är snuskigt välutfört dock. Det går inte att slappna av när man kör ett sånt uppdrag. Det märks verkligen att de siktat på att korsa det bästa med Dragon Age tillsammans med det bästa från Mass Effect.

Medlem

Man ska inte ta sig an spelet som om att man bara tar ett område åt gången, då kommer man inte gilla det lika mycket som om man låter sin nyfikenhet ta överhanden och utforskar litet mer fritt, så att säga.

Överlag gillar jag detta; fixar de bara tactical mode/stabilitet så är jag väldigt nöjd. Svårt att säga vilket av de tre i serien som är bäst då alla tre är olika typer av spel. Gillade ettan genom dess nymodiga BG-känsla, gillade tvåan genom dess novellkänsla, och det jag gillar med trean är äventyrslustan. Även om det finns en röd tråd skall man inte behandla dem som ME-serien.

Hittills har jag spelat c.a 80h och jag har mycket kvar, men då är jag inte en sådan som kastar mig över huvudspåret enbart. Skulle också vilja påstå att det går utmärkt att göra det om man inte vill ha att göra med allt utforskande. Ja, inom en viss gräns då, inget rpg värt namnet är väl a till b.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Det spelet är jättekonstigt. Det känns emellanåt som att där är en dissonans mellan den öppna världen plus sidequestsen och själva huvudstoryn. När man närmast besatt är completionist och lyckas lägga säkert 10h bara på första zonen och samlat på sig långt över 100 power så känns det som händer i huvudstoryn inte lika akut längre.

Huvudstoryn är snuskigt välutfört dock. Det går inte att slappna av när man kör ett sånt uppdrag. Det märks verkligen att de siktat på att korsa det bästa med Dragon Age tillsammans med det bästa från Mass Effect.

Håller med helt, känns lite som att berättandet fått lida lite när det gått till en öppen värld vilket är lite tråkig. Men det råder ju ingen brist på saker att göra, har lagt ner ca 90 timmar så här långt och tror väl att jag har ett kanske två uppdrag kvar i huvudstoryn.

Har själv inte haft problem med något förutom en bok som startar ett uppdrag i Emprise du Lion sen kan jag tycka att laddningstiderna är lite väl långa men antar att det kan avhjälpas ordentligt med en bättre SSD.

Det enda jag riktigt kan känna stör mig är taktiksystemet som lämnar mycket att önska. Hade blivit så mycket bättre bara av att kunna köa attacker men som Harakiri säger så välj normal svårighet och njut av allt annat istället

Medlem

Jag som bor i Polen för närvarande blev inte så jävla glad när jag köpte spelet och insåg att dom gjort så man bara kan ha det på Polska.

Jaja, jag får äta upp det faktum att jag för flera år sedan sa till mig själv att aldrig mer köpa en titel från EA.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

SPOILER VARNING

säger samma sak igen storyn är B varför bar ainte hugga av handen på din avatar så skulle hela storyn rasa

Och låta hela världen gå under? Ja, det är ju bra...

Medlem
Skrivet av Tivook:

Jag som bor i Polen för närvarande blev inte så jävla glad när jag köpte spelet och insåg att dom gjort så man bara kan ha det på Polska.

Jaja, jag får äta upp det faktum att jag för flera år sedan sa till mig själv att aldrig mer köpa en titel från EA.

Du kan ju beställa det från ett annat land. Konstigt att det inte finns på engelska i Polen, men jag vet att Belgien hade ett liknande problem. De fick köpa från Holland.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skribent

Körde warrior i cirka tre timmar igår, kan säga att spelet blev betydligt roligare när jag bytte till archer rogue. Känner mig som Legolas.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Körde warrior i cirka tre timmar igår, kan säga att spelet blev betydligt roligare när jag bytte till archer rogue. Känner mig som Legolas.

Har kört 90 timmar Sword and Board och det har varit kul men måste säga att de har verkligen lyckats med magikerna den här gången. Har kört ett tag nu och ser fram emot att få välja inriktning. Generellt tror jag att de klasser som är ranged känns mer givande.

Medlem

Idag men när idag? Eller är det redan live ?

12
Skriv svar