Musik-Kalender [v.2.0] - #9

Medlem
Musik-Kalender [v.2.0] - #9

Dagens Lucka:

Far Cry 3: Blood Dragon

Här har vi ett spel där soundtracket faktiskt sålde spelet för mig, jag hade nyligen spelat ut vanliga Far Cry 3 och kollade in lite fakta om Blood Dragon efteråt. Jag hittade spelets soundtrack på spotify och slog igång "Blood Dragon Theme". Explosionen av 80-tal och bilder av filmer som t.ex. Terminator 1 bara öste över mig, sekunder senare så hade jag beställt ett fysiskt exemplar av spelet på Cdon och till denna dag så har jag knappt rört spelet, men jag är helt okej med det så länge jag har soundtrackskivan som medföljde!

Jag utgår ifrån att alla av er vet vad Blood Dragon är för spel och vad det försöker åstakomma. Annars finns Google.

Blood Dragons soundtrack är precis som spelet en tribute till actionfilmer från 80-talet, detta märker man tydligt i tidigare nämnda "The Terminator", som har väldigt liknande bas och synth. Kompositören var ett band vid namn "Power Glove" (Namngett efter NES-Handsken) som vad jag kan hitta iallafall, inte hade gjort något direkt känt verk eller arbete tidigare. Men snacka om att dom gjorde ett kanonjobb, musiken fångar essensen av 80-talets actionrullar och lyckas även vara bra låtar på egen hand utan spelets kontext.

Om inte det är tydligt nog än så rekommenderar jag starkt detta soundtrack, från vad jag vet så följer en CD med varje fysiskt PC-exemplar och föredrar du digitalt så finns hela albumet på spotify.

Favorit:

Favoriten är helt klart den tidigare nämnda temalåten till spelet, om en enda låt kan få en att vilja köpa ett spel så kan den inte vara på något annat än nummer 1.

Fler Favoriter:

Mark IV style motherfucker!

#blogg

Musik-Kalender [v.2.0] - #9

Är du samma Luftman som finns på Youtube?
Han körde Minecraft Hardcore och var grymt rolig! en riktigt skön snubbe som du kanske borde kolla in. Hoppas han gör fler sådana videos


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Är du samma Luftman som finns på Youtube?
Han körde Minecraft Hardcore och var grymt rolig! en riktigt skön snubbe som du kanske borde kolla in. Hoppas han gör fler sådana videos

Aldrig hört talas om, låter som en riktigt otrevlig person.
Nej men om det var en seriös fråga om varför jag inte lägger upp videos längre så har det varit pågrund av tidsbrist och lack of intrest. Har jobbat heltid i nästan ett halvår och då prioriterar man liksom bort sånt där tyvärr . Men nu är jag ju ioförsig utan jobb (tjohoo) så om jag blir tillräckligt uttråkad så kanske jag börjar göra videos igen

Medlem

Kalaslåtar!

Annat tips (inte spelmusik per definition, men chiptunes med 80-tals influenser):

http://monomer.bandcamp.com/


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skrivet av Luftman:
Skrivet av Traveller in time:

Är du samma Luftman som finns på Youtube?
Han körde Minecraft Hardcore och var grymt rolig! en riktigt skön snubbe som du kanske borde kolla in. Hoppas han gör fler sådana videos

Aldrig hört talas om, låter som en riktigt otrevlig person.
Nej men om det var en seriös fråga om varför jag inte lägger upp videos längre så har det varit pågrund av tidsbrist och lack of intrest. Har jobbat heltid i nästan ett halvår och då prioriterar man liksom bort sånt där tyvärr . Men nu är jag ju ioförsig utan jobb (tjohoo) så om jag blir tillräckligt uttråkad så kanske jag börjar göra videos igen

Jag spelar gärna med dig igen, om jag har spelet vill säga.
fast ingen press, gör det för att du tycker det är roligt så du inte tröttnar igen.

Förresten: om Luftman spenderar för lång tid utomhus...blir han lufttorkad skinka då?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Traveller in time:

Är du samma Luftman som finns på Youtube?
Han körde Minecraft Hardcore och var grymt rolig! en riktigt skön snubbe som du kanske borde kolla in. Hoppas han gör fler sådana videos

Aldrig hört talas om, låter som en riktigt otrevlig person.
Nej men om det var en seriös fråga om varför jag inte lägger upp videos längre så har det varit pågrund av tidsbrist och lack of intrest. Har jobbat heltid i nästan ett halvår och då prioriterar man liksom bort sånt där tyvärr . Men nu är jag ju ioförsig utan jobb (tjohoo) så om jag blir tillräckligt uttråkad så kanske jag börjar göra videos igen

Jag spelar gärna med dig igen, om jag har spelet vill säga.
fast ingen press, gör det för att du tycker det är roligt så du inte tröttnar igen.

Förresten: om Luftman spenderar för lång tid utomhus...blir han lufttorkad skinka då?

Annars är jag alltid up for lira utan att behöva skapa videos nästan varenda kväll!

Som svar på din fråga, det beror helt och hållet vilken kroppsdel som utsätts för vädret!

Moderator | Testpilot

Har större delen av soundtracket på Spotify. Riktigt härligt att lyssna på när jag tar mina kvällspromenader


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har större delen av soundtracket på Spotify. Riktigt härligt att lyssna på när jag tar mina kvällspromenader

Promenader är ju för fjollor! Du ska ju rida på Blood Dragons!

1
Skriv svar