Snart blir Sonys zombielir H1Z1 early access

Robot
Snart blir Sonys zombielir H1Z1 early access

"KÖP INTE", säger utvecklaren (och menar "köp inte nu, köp sen").

#dayz, #sony, #h1z1


Medlem
Snart blir Sonys zombielir H1Z1 early access

Klart man ska köpa så att man kan berätta på forum hur arg och besviken man är.

Medlem

Blir det early acess för PS4-spelare också?

Medlem
Citat:

Spelvärlden är vid lanseringen omkring 64 000 kvadratkilometer stor (omkring 25 gånger 25 mil) och kommer växa ytterligare strax efter release.

Citat:

We'll be starting out with roughly 64k square Kilometers,

Förmodligen är det ett typo av Smed. Kartan vid early access ska vara mindre än DayZ-kartan (225 km2), så troligtvis snackar vi om en 64 km2 stor karta i H1Z1 som sedan växer under utvecklingen.

MEG
Medlem

Bra att de informerade vad som gäller, tummen upp för det.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Är de release redan 2015? Då borde ju early accessen ha en hel del att erbjuda.

Medlem

Förhoppningsvis så får dom inga leechers med denna uppmaning


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Citat:

Spelvärlden är vid lanseringen omkring 64 000 kvadratkilometer stor (omkring 25 gånger 25 mil) och kommer växa ytterligare strax efter release.

Citat:

We'll be starting out with roughly 64k square Kilometers,

Förmodligen är det ett typo av Smed. Kartan vid early access ska vara mindre än DayZ-kartan (225 km2), så troligtvis snackar vi om en 64 km2 stor karta i H1Z1 som sedan växer under utvecklingen.

this

Snackade med en av utvecklarna för många månader sedan på reddit, och han bekräftade att detta är fallet. Dock kommer den slutgiltiga kartan vara många gånger större, men den lär knappast ha samma handgjorda kvalité som DayZ har. Mestadels kan vi förvänta oss relativt simpla landskap.

Medlem
Skrivet av billybob:

Klart man ska köpa så att man kan berätta på forum hur arg och besviken man är.

Haha! Precis

Så galet att så många inte förstår vad Early Access innebär idag efter allt liv om detta.

Medlem

Spelet kommer oavsett nog vara mer spelbart än vad dayz är och bra mycket roligare också i och med att fordon, bygga baser m.m kommer finnas redan i början har följt det här ett bra tag och vet vad som väntar.
även sett folk som lirat det och man ser att det funkar bra mycket bättre än vad lilla dayz standalone gör

Medlem
Skrivet av b0tr:

Är de release redan 2015? Då borde ju early accessen ha en hel del att erbjuda.

det har den kan jag lova dig som jag skrev just före detta inlägg så kommer du kunna köra bil, bygga baser, odla grejer och utforska en hel del.

Spelet blir ju free 2 play efter early access

Medlem

"We'll have 2 SKUS when we launch. The basic early access sku for $19.99 - which will let you into the game and have a great time, and a more expensive one which we'll announce here shortly. The difference between the two will be things like access to some of our different game mode servers"

Man ska alphatesta deras early access åt dem och de gömmer saker bakom betalväggar? Nej tack.
Jag kan acceptera DayZ- och Minecraft-modellen: att betala en engångssumma, vara med i utvecklingen av spelet och få fullversionen utan extra kostnad. Sony vill istället hacka upp communityt enligt hur mycket folk är villiga att betala. Det här kommer att vara dödare än en zombie när det släpps.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Kan någon förklara varför man ska spela H1Z1? Vad är det som gör det spelet unikt mot DayZ och andra zombieöverlevarspel?


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av ibib:

Kan någon förklara varför man ska spela H1Z1? Vad är det som gör det spelet unikt mot DayZ och andra zombieöverlevarspel?

för spelen båda kommer skilja sig något enormt från varandra, kan som inte riktigt förklara för dig hur men det lilla jag kan som säga nu är att bygga bas kommer vara en rätt stor sak att göra, visst det finns i dayz modden med om man laddar ner epoch eller vilken som har det men det är lite mer saker som kommer skilja från standalonet.

Sedan det är väl ändå värt att pröva det? Ingen säger att du ska överge dayz, gillar du det så fortsätt spela men du kastar ju inte precis pengar i sjön på h1z1 när det släpps helt och hållet då det kommer vara gratis efteråt

Medlem

Jag älskar DayZ, få spel som får ens puls att skjuta i höjden när man blir beskytten, eller när man skall skjuta nån. Dom har dock VÄÄÄÄLDIGT mycket kvar att jobba på. Men spelet är riktigt underhållande, om man har tålamod dvs.

Kanske blir ett early-acess köp av detta spelet.

EDIT: Detta verkar kunna bli mer "Zombie"-survival där man kan integrera med spelare på olika sätt människor. Än DayZ som är mer PvP, om man inte rollspelar så mycket

Medlem
Skrivet av ibib:

Kan någon förklara varför man ska spela H1Z1? Vad är det som gör det spelet unikt mot DayZ och andra zombieöverlevarspel?

Egentligen är det enda den stora mängd spelare som kommer att kunna spela samtidigt. Jag tror vi har sett precis allt annan förut.
Men ett gratis zombielir för massorna kan inte misslyckas.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av ibib:

Kan någon förklara varför man ska spela H1Z1? Vad är det som gör det spelet unikt mot DayZ och andra zombieöverlevarspel?

Egentligen är det enda den stora mängd spelare som kommer att kunna spela samtidigt. Jag tror vi har sett precis allt annan förut.
Men ett gratis zombielir för massorna kan inte misslyckas.

skillnaden är väl basbyggandet med? tror inte dom sagt något att dayz standalone ska få ta del av såna roliga grejer och att världen ska vara bra mycket större än den dayz har

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av ibib:

Kan någon förklara varför man ska spela H1Z1? Vad är det som gör det spelet unikt mot DayZ och andra zombieöverlevarspel?

Egentligen är det enda den stora mängd spelare som kommer att kunna spela samtidigt. Jag tror vi har sett precis allt annan förut.
Men ett gratis zombielir för massorna kan inte misslyckas.

skillnaden är väl basbyggandet med? tror inte dom sagt något att dayz standalone ska få ta del av såna roliga grejer och att världen ska vara bra mycket större än den dayz har

Det kommer vara basbyggande i standalone.
Sen kan man undra varför man ska ha ännu större karta än den som finns i Dayz då folk redan klagar på att den är för stor. Bättre att det är en mindre mer detaljerad värld än en enorm värld med öppna landskap, speciellt om man går till fots.

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av ibib:

Kan någon förklara varför man ska spela H1Z1? Vad är det som gör det spelet unikt mot DayZ och andra zombieöverlevarspel?

Egentligen är det enda den stora mängd spelare som kommer att kunna spela samtidigt. Jag tror vi har sett precis allt annan förut.
Men ett gratis zombielir för massorna kan inte misslyckas.

skillnaden är väl basbyggandet med? tror inte dom sagt något att dayz standalone ska få ta del av såna roliga grejer och att världen ska vara bra mycket större än den dayz har

Det kommer vara basbyggande i standalone.
Sen kan man undra varför man ska ha ännu större karta än den som finns i Dayz då folk redan klagar på att den är för stor. Bättre att det är en mindre mer detaljerad värld än en enorm värld med öppna landskap, speciellt om man går till fots.

Om du ens orkat ta dig tid att kolla upp lite om h1z1 så vet du varför bland annat så vill dom att det ska vara lite rare att träffa på personer vilket det inte är i dayz och det kommer inte bara vara öppna landskap i h1z1 det kommer finnas skog och allt

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av KimiKiwi:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av ibib:

Kan någon förklara varför man ska spela H1Z1? Vad är det som gör det spelet unikt mot DayZ och andra zombieöverlevarspel?

Egentligen är det enda den stora mängd spelare som kommer att kunna spela samtidigt. Jag tror vi har sett precis allt annan förut.
Men ett gratis zombielir för massorna kan inte misslyckas.

skillnaden är väl basbyggandet med? tror inte dom sagt något att dayz standalone ska få ta del av såna roliga grejer och att världen ska vara bra mycket större än den dayz har

Det kommer vara basbyggande i standalone.
Sen kan man undra varför man ska ha ännu större karta än den som finns i Dayz då folk redan klagar på att den är för stor. Bättre att det är en mindre mer detaljerad värld än en enorm värld med öppna landskap, speciellt om man går till fots.

Om du ens orkat ta dig tid att kolla upp lite om h1z1 så vet du varför bland annat så vill dom att det ska vara lite rare att träffa på personer vilket det inte är i dayz och det kommer inte bara vara öppna landskap i h1z1 det kommer finnas skog och allt

Nu känner jag att du kände dig lite påhoppad av min kommentar vilket inte var min avsikt, jag vet vad H1Z1 är...
Nu menade jag inte att det bara var öppna landskap i H1Z1.
Jag skulle däremot vilja påstå att det är rare att träffa på någon i Dayz. Det beror helt på vart du befinner dig och jag tror att det kommer finnas vissa välbefolkade områden i H1Z1 på samma sätt som det gör i Dayz. Vill du inte bli hittad så finns det otroligt många platser att gömma sig på, varpå jag undrade varför man skulle göra kartan ännu större.
Sen går det enkelt att göra det ännu svårare att träffa på andra människor, nämligen att spela på servrar där pop-cap inte är så hög.

Medlem

aldrig jag köper ett till sådant jag väntar har redan rust att leka runt i och day z

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av KimiKiwi:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av ibib:

Kan någon förklara varför man ska spela H1Z1? Vad är det som gör det spelet unikt mot DayZ och andra zombieöverlevarspel?

Egentligen är det enda den stora mängd spelare som kommer att kunna spela samtidigt. Jag tror vi har sett precis allt annan förut.
Men ett gratis zombielir för massorna kan inte misslyckas.

skillnaden är väl basbyggandet med? tror inte dom sagt något att dayz standalone ska få ta del av såna roliga grejer och att världen ska vara bra mycket större än den dayz har

Det kommer vara basbyggande i standalone.
Sen kan man undra varför man ska ha ännu större karta än den som finns i Dayz då folk redan klagar på att den är för stor. Bättre att det är en mindre mer detaljerad värld än en enorm värld med öppna landskap, speciellt om man går till fots.

Om du ens orkat ta dig tid att kolla upp lite om h1z1 så vet du varför bland annat så vill dom att det ska vara lite rare att träffa på personer vilket det inte är i dayz och det kommer inte bara vara öppna landskap i h1z1 det kommer finnas skog och allt

Nu känner jag att du kände dig lite påhoppad av min kommentar vilket inte var min avsikt, jag vet vad H1Z1 är...
Nu menade jag inte att det bara var öppna landskap i H1Z1.
Jag skulle däremot vilja påstå att det är rare att träffa på någon i Dayz. Det beror helt på vart du befinner dig och jag tror att det kommer finnas vissa välbefolkade områden i H1Z1 på samma sätt som det gör i Dayz. Vill du inte bli hittad så finns det otroligt många platser att gömma sig på, varpå jag undrade varför man skulle göra kartan ännu större.
Sen går det enkelt att göra det ännu svårare att träffa på andra människor, nämligen att spela på servrar där pop-cap inte är så hög.

Påhoppad blev jag inte, jag orkade bara inte förklara något och sa då att om du hade haft ork så, och rare i dayz? ser alltid personer i det om det är ca 30+ personer som spelar spelar inge roll vart jag är, ett spel blir aldrig roligt om det är kanske bara 5-10 personer på en server för att det ska bli rare, hur som haver kommer nog detta spel ändå blir bättre än dayz enligt egen åsikt då jag verkligen inte tål hur dayz är just nu.

Har bojkottat det spelet tills man verkligen får veta av några intressanta ändringar i det och när zombies inte rusar genom väggar som dom gör ännu.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

aldrig jag köper ett till sådant jag väntar har redan rust att leka runt i och day z

vem har sagt något om köpa? spelet blir free 2 play senare

Medlem

Tack för svaren där ni förtydligar skillnaderna. Den solklara skillnaden är väl att det är F2P och inte betal när spelet är klart. I övrigt verkar det vara mer eller mindre samma sak (vilket inte nödvändigtvis är dåligt). Alternativ är oftast bra.

Sen måste jag säga att det är riktigt bra att de först släpper spelet som Early Access på Steam för att sedan släppa på Windows och PS4, fler företag borde anamma liknande modeller. Chansen för att de släpper en bruten produkt när den väl är klar minskar rejält.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

1
Skriv svar