Omröstning: vilket är det bästa Playstation-spelet?

Medlem

FF7 förändrade allt.

Medlem
Medlem

Röstade Metal Gear, Spelades om flera gånger under högstadiet, Men även FF7 och FF9 står väldigt högt upp på listan.

En liten sleeper är ju Syphon Filter, riktigt nice Action spel!


signatur

P.L.U.R

Medlem

Röstade Metal Gear, Spelades om flera gånger under högstadiet, Men även FF7 och FF9 står väldigt högt upp på listan.

En liten sleeper är ju Syphon Filter, riktigt nice Action spel!


signatur

P.L.U.R

Röstade FF VII, men det finns riktigt många andra bra spel som också skulle kunnat ha förtjänat min röst. FF VIII, Star Ocean 2 och Dragon Warrior VII var ju ytterligare några superspel till PSX.

Flakmonkey

Min röst föll på Symphony of the Night men det hade mer med min "dagsform" än att det är en självklart etta att göra. Det där varierar ju en del iom att det finns så många underbara titlar att välja på.

Medlem

Tekken 3. Solklart. Hur kan det inte finnas i listan?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Synd att inte få se Chrono Cross på listan men det ligger samlat under "något annat" iaf


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Folk tycker fel! Detta är ett stort problem!

Mänsklighetens största gissel

Medlem

Wipeout 2097

Perfektion i 400km/h

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av epiCSmask:

Ni glömde både Tombi 1 och Tombi 2! Det måste nog vara dom ps1 spelen jag håller närmast om hjärtat

Ettan håller än idag! Kommer aldrig göra mig av med mitt exemplar!

Samma här, jag håller hårt i mina exemplar. Om jag inte misstar mig är dom värda en liten hacka om man har spelen i bra skick och med manual osv. Senast jag kollade gick dom för 600-700kr styck, men det var innan dom släpptes på psn.

Medlem
Skrivet av Bockstensmannen:

va i helskotta! ingen som röstar på final fantasy tactics? bästa i sin genre ju !

Front Mission 3 tar det med hästlängder


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

k3m
Medlem

Det var svårt. Men valet föll till slut på Castlevania SotN.

Medlem

Rösta på spyro här. Men det spel som ligger närmst om hjärtat måste vara Medievil. Riktigt roligt spel som jag kan lira än idag.

Medlem

Svårt, Resident evil lämna många oläkta intryck (och uttryck) medans FF7 har många timmar bakom sig. Metal gear solid är också duktigt bra.

Medlem

Metal gear solid och ff7!

Men, medievil var ju ett sjukt mysigt spel!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Saknar tidernas bästa spel, Xenogears på listan. Tung story, grym gameplay och fantastisk musik. Slår alla Final Fantasy-spelen på fingrarna. Kanske folk har missat det eftersom det aldrig släpptes i Europa?

Medlem

TOCA 2!!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

k3m
Medlem
Skrivet av motz:

Saknar tidernas bästa spel, Xenogears på listan. Tung story, grym gameplay och fantastisk musik. Slår alla Final Fantasy-spelen på fingrarna. Kanske folk har missat det eftersom det aldrig släpptes i Europa?

jag tycker inte det slår FF6&7. Resten håller jag med om.

Medlem

Crash Bandicoot <3

Medlem

Dryga 360 hipsters kastar sig över sina på sina macbooks pros och röstar på FF 7. Skojar

Castlevania SotN är på min topp 10 någonsin. <3

Medlem

FF7 för mig inget snack FFVII är så omtyckt är troligen att det var det spel som "öppnade" dörren till RPG.

Medlem

Hittade i somras en Playstation 2 i grovsoprummet.
Med två joysticks och en skiva med FIFA 2011 kvarglömd i.
Är det någon som saknar det spelet så kan ni höra av er.
Men det var inget vidare, kan jag säga.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Heya:
Skrivet av nisp88:

Suikoden 2 är mitt självklara val! Och igår fick vi reda på att det äntligen kommer till PSN!

Frågan är väl om det kommer till PSN EU eller bara US som första Suikoden.

Bra nyhet
http://uk-blog.konami-europe.com/2014/12/08/suikoden-i-ii-hea...


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

inför rankningsröstning på såna här svåra frågeställningar!


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Har inte spelat något av dem


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Oklart vad jag röstade på, klickade av misstag på skicka.

Medlem

Digimon World utan tvekan, men får väl bli Spyro Helvete vad man spelade det med storasyrran när man var liten

12
Skriv svar