Dice flyttar – kontoret blir över 10 000 kvm

Robot
Dice flyttar – kontoret blir över 10 000 kvm

Får medarbetarna ett eget planetarium?

#dice, #paradox-interactive


Medlem
Dice flyttar – kontoret blir över 10 000 kvm

Neeej, jag brukade ju gå förbi DICE varje dag på väg till jobbet. De har blivit en del av Slussen för mig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Uj uj, dom har pengar dom. Undrar om de får råd att släppa ett färdigt spela utan 711 dlc:s nästa gång?

Redaktör
Ponny

Jag har för övrigt planer att ta över det gamla kontoret (yeah, right).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Surahero:

Uj uj, dom har pengar dom. Undrar om de får råd att släppa ett färdigt spela utan 711 dlc:s nästa gång?

utan 711 dlc:s, inga pengar


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Vore bättre om de sparade pengar på flashiga lokaler, så de kanske hade råd att buggtesta sina spel innan release.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Surahero:

Uj uj, dom har pengar dom. Undrar om de får råd att släppa ett färdigt spela utan 711 dlc:s nästa gång?

utan 711 dlc:s, inga pengar

Dom skulle nog få fler ex sålda utan dlc:s som bara delar upp spelarbasen.

Medlem

Ger dem en källare nånstans så att de skärper sig.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

They can't handle Josef Fares.

Medlem

Då kanske dom får plats för att testa spelen...

Skribent
Skrivet av LVX156:

Vore bättre om de sparade pengar på flashiga lokaler, så de kanske hade råd att buggtesta sina spel innan release.

Eller dra in på kafferasterna och låta arbetarna jobba hemifrån.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Mjölk är de ungas vin och nyttigt för dem.


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Det är nya avdelningen för buggstädning som ska bo där.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Surahero:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Surahero:

Uj uj, dom har pengar dom. Undrar om de får råd att släppa ett färdigt spela utan 711 dlc:s nästa gång?

utan 711 dlc:s, inga pengar

Dom skulle nog få fler ex sålda utan dlc:s som bara delar upp spelarbasen.

De har nog inte helt dåligt med pengar nu heller. Sen är det väl inte Dice som bestämmer hur ett spel ska ges ut, eller hur? Det är företag vi pratar om. De vill tjäna pengar, inte vara din kompis.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Vill veta vart man kan köpa den pistollampan som syns i bild. Någon?

Medlem

De har sålts i några lampaffärer här i sthlm, fanns även tex ak47'or. Men de kostar ett antal tusen. Kommer ej ihåg vad affärerna heter, en låg vid steriksplan.
Men googla ak47 golden lamp så borde du hitta märket.

Medlem

Okej, jag som promenerat genom deras lokaler tycker det kanske är onödigt för en flytt. Det är fint, modernt, stort och en förträfflig utsikt. Okej om man köper fler lokaler, men att flytta där ifrån? Allt under ett tak låter väl fint, men med dagens teknik är det inte särskilt relevant som det var förr.

Lätt att få hybris när affärerna går bra. Vi får se hur läget ser ut efter Battlefront och Battlefield 5.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är väl säkerligen EA som står som ägare på lokalen.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Surahero:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Surahero:

Uj uj, dom har pengar dom. Undrar om de får råd att släppa ett färdigt spela utan 711 dlc:s nästa gång?

utan 711 dlc:s, inga pengar

Dom skulle nog få fler ex sålda utan dlc:s som bara delar upp spelarbasen.

De har nog inte helt dåligt med pengar nu heller. Sen är det väl inte Dice som bestämmer hur ett spel ska ges ut, eller hur? Det är företag vi pratar om. De vill tjäna pengar, inte vara din kompis.

Ja frågan är hur mycket Dice kan påverka utgivningsmodellen. Antagligen är det väl EA som bestämmer det. Men fint kontor får dom säkert.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag har för övrigt planer att ta över det gamla kontoret (yeah, right).

Lovar att donera pengarna som krävs för att ni ska ta över kontoret om vi får en julkalender i videoform (yeah, right).


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

1
Skriv svar