En tillbaka blick på Dragon Age: Cullen

Medlem
En tillbaka blick på Dragon Age: Cullen

Välkommen till den första delen av min tillbakablick på Dragon Age Orgins. Idag ska vi prata om Cullen, tempelriddare, som är med i the Mages Orgin berättelsen och "Broken Circle" quest. Om ni vill slippa spoliers för båda, läs inte vidare.

Vad är det han gör

För alla andra Orgins, möter man honom först i "Broken Circle", där man hittar honom som en fånge som blir mentalt torterat av de olika demonerna där, som försöker att bryta honom som de har gjort med andra tempelriddare. Han säger till The Warden att det finns inget kvar att rädda av "the Circle om Mages" och att det är bättre att döda allihopa. Spelaren kan göra som han vill eller inte.
När man spelar igenom spelet som en kvinnlig Mages, förändras ens bild av honom, när man kommer till den tidpunkten. Man omgås lite med Honom i sin Orgins och man får veta att Cullen är kär i en, men att han är för blyg för att säga något. Om man säger till honom att man har samma känslor för honom, tar hans känslor och blyghet över och han springer iväg ifrån en. Det är uppenbarligen här att hans känslor för den kvinnliga magens är i konflikt med hans pliktkänsla (Om man hade misslyckades med Magens huvudexam och en demon skulle ha tagit över ens kropp, var Cullen den som skulle döda en. En Mage och en Tempelriddare får inte vara ihop, om båda bor på samma område.

När man kommer och möter honom i "Broken Circle" som kvinnlig mage, har han en annan reaktion än de andra. Det visar sig att de demonerna som försöker bryta honom (så kallade "Desire demons" som visar vad man innerst inne önskar i sitt hjärta), visade honom bilder av the warden och honom ihop eller till och med gifta för att bryta ner honom. De bröt hans hjärta till the Warden och han är inte kär i henne längre (I dragon age 2, får man reda på att han fortfarande har känslor för henne)

https://www.youtube.com/watch?v=_U-t48PigDE
edit. Får inte klippet att fungera

varför jag gillar honom
För det första, tycker jag att det var lite gulligt i hur han beter sig med en kvinnlig mages. Han påminner om en själv, när man är nykär i en annan. Man är blyg, snubblar på orden och vet inte vad man ska göra. Att hans känslor blir sen använda för att tortera honom gör det sorgligt. Det verkar som att flera andra tyckte det också, eftersom han är med i både DA2 och i DA:I. Han får en större roll där och man kan följa i hur han utvecklas.

Det var för den första delen. Hoppas att ni gillar det jag skrev om.

#blogg


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
En tillbaka blick på Dragon Age: Cullen

Glöm inte att skriva om Flemeth. Och Duncan.

Medlem

Nä då. Men jag kommer att skriva om en Bannon som har mad skillz när det kommer till att dansa först.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

1
Skriv svar