Spela Sim City 2000 helt gratis

Robot
Medlem
Spela Sim City 2000 helt gratis

Kanske det bästa Sim City, även om 4 kom nära.

Medlem

Hmm, detta eller SimCity 4... Tror fan det senare är bättre faktiskt. Men detta var typ bäst tills.

När jag går ut i stan, det är soligt och ingen snö typ i februari då tycker jag alltid det känns som att jag är i SC2k Beror kanske på att jag spelade det mycket under vintern.

När jag gick i 5an så minns jag att vi hetsåt i matsalen för att kunna springa och spela Simcity på Macen i klassrummet, det var tider det. Då var mac också något att ha.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent

Jag blir alltid otroligt peppad när jag hör musiken från spelet!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Sjukt bra spel! Nu blir man lagom nostalgisk

Medlem

Lirade detta när jag var typ 6 år gammal så man var ju bara tvungen att ladda ner

Inaktiv

Håller med, detta är nog det bästa Sim City.

Medlem

Har det redan från GOG.com
Varenda gång jag ser mäktiga landskap eller liknande DÅ tänker jag på SimCity2000. (Förjävligt, jag vet )

Medlem

Jag vill inte bli påtvingad att använda origin, så jag skippar detta även om det verkar kul.

Medlem
Skrivet av ZaMMe:

Jag vill inte bli påtvingad att använda origin, så jag skippar detta även om det verkar kul.

Då missar du ju en hel del bra spel, du tänker inte samma sak om spel som bara släpps på Steam? Då tvingas du ju använda steam?

Medlem

Kommer ihåg när spelet var nytt, och det var något program på TV där några svenska politiker prövade på att spela det, och alla misslyckades något katastrofalt. Skulle gärna vilja se det igen.

Jag lyckades bygga en riktigt stor fungerande stad, men tråkigt nog så har jag inte den blekaste aning om var min sparning är någonstans. Är säker på att jag kopierade den till en floppydisk någon gång, men sedan så har jag inte sett den disken igen.

Medlem
Skrivet av ZaMMe:

Jag vill inte bli påtvingad att använda origin, så jag skippar detta även om det verkar kul.

jag gillar inte riktigt heller origin, men jag skippar inte clienten pga man tvunget måste använda sig av det, dom släpper intressanta spel gratis och jag tackar gladeligen emot dom, varför ens tjura?

Medlem

Härligt härligt.
Nu behöver vi bara vänta på att dom ska göra nysläpp på SimCopter!

Fast fattar inte varför, som GoG, att detta är en dosboxad verision. Varför kan vi inte får SC2000 till Windows?

Inaktiv

Jösses vad man spelat SimCity 2000, blev ett plockhem iaf. Inte för att jag kommer röra det men kanske i framtiden igen?


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Alexraptor:

Härligt härligt.
Nu behöver vi bara vänta på att dom ska göra nysläpp på SimCopter!

Fast fattar inte varför, som GoG, att detta är en dosboxad verision. Varför kan vi inte får SC2000 till Windows?

Varje gång jag hör Ride of the Valkyries dyker SimCopter upp på näthinnan igen!

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av ZaMMe:

Jag vill inte bli påtvingad att använda origin, så jag skippar detta även om det verkar kul.

jag gillar inte riktigt heller origin, men jag skippar inte clienten pga man tvunget måste använda sig av det, dom släpper intressanta spel gratis och jag tackar gladeligen emot dom, varför ens tjura?

Ingen som tjurar här.
Man får väl säga vad man tycker?

1
Skriv svar