Rymdskeppsfrossa i Elites lanseringstrailer

Robot
Rymdskeppsfrossa i Elites lanseringstrailer

Ladda upp inför nästa veckas släpp av Elite: Dangerous.

#nyhetstips, #elite-dangerous


Medlem
Rymdskeppsfrossa i Elites lanseringstrailer

Det DÄR är för spelarna...


signatur

#PCMR

Medlem

Muse? Eller vad är det för band?

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Muse? Eller vad är det för band?

Royal Blood Episkt band imho


signatur

#PCMR

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Muse? Eller vad är det för band?

Royal blood - out of the black

Medlem

Spelet blir mer och mer slipat för varje release (Gamma 2 släpptes ikväll och är förmodligen sista versionen innan 16e) men det återstår att se exakt hur dynamisk och levande galaxen blir när spelet släpps. De har pratat/hajpat upp sin "background simulation" en hel del men ännu är det inte mycket av det som verkar fungera.

Nåväl, det är ett oerhört trevligt spel hursom och jag har stor tro på att detta blir något att lira en lång tid framöver.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Spelet blir mer och mer slipat för varje release (Gamma 2 släpptes ikväll och är förmodligen sista versionen innan 16e) men det återstår att se exakt hur dynamisk och levande galaxen blir när spelet släpps. De har pratat/hajpat upp sin "background simulation" en hel del men ännu är det inte mycket av det som verkar fungera.

Nåväl, det är ett oerhört trevligt spel hursom och jag har stor tro på att detta blir något att lira en lång tid framöver.

Phew, låter bra, har själv förbokat och ser sjukt mkt fram emot Elite.

Tyckte 1:an var skön och superkul, men 2:an Frontier kändes så skönt levande på nåt sätt.

Och detta med OR & jojje lär ju rocka fetare än en snorre på horhus ;P

Medlem

Skön trailer, om inte annat!

Medlem

Så det är inget online..?

Medlem

Sweet! Har man lite stimula för in-space behovet!

Medlem
Skrivet av Flarre:

Så det är inget online..?

Du kan välja om du vill spela helt ensam eller bland andra spelare, men båda lägena kräver internetuppkoppling.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ska bli kul när det kommer lite fler spelare och fyller galaxen och det blir ganska spännande att se allt innehåll som startas upp med releasen.

Medlem

Såg lite halvt coolt ut. Var lite sugen att införskaffa detta innan men nu måste jag ärligt säga att jag kommer avstå. Det kommer säkerligen bli ett spel som många kör och såg nice ut när de flög men själva "cool"-faktorn på skeppen var ju sådär...

Medlem

Om spelet ens var i närheten av så här intensivt...

Medlem
Skrivet av nekered:

Såg lite halvt coolt ut. Var lite sugen att införskaffa detta innan men nu måste jag ärligt säga att jag kommer avstå. Det kommer säkerligen bli ett spel som många kör och såg nice ut när de flög men själva "cool"-faktorn på skeppen var ju sådär...

Skeppen är nyare versioner av de skeppen som fanns i Elite 1-3, de är bara trogna till originalen
http://androidarts.com/elite/misc_all.gif


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Ahris:

Ska bli kul när det kommer lite fler spelare och fyller galaxen och det blir ganska spännande att se allt innehåll som startas upp med releasen.

Ja om det finna nått innehåll att starta upp. Jag vill inte vara negativ, och som jag akrev ovan är detta något jag kommer spela en lång tid (kanske pga mitt ohälsosamma uppskattande av sci-fi) men det känns orimlig att fdev skulle låta stora viktiga spelmekaniker förbli otestade tills release. Som bäddat för en katastrof.
Därför jag misstänker att det inte finns så hemskt mycket mer än vad vi redan har :/

Sen lär galaxen te sig relativt öde hur många spelare som än ansluter sig


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av nekered:

Såg lite halvt coolt ut. Var lite sugen att införskaffa detta innan men nu måste jag ärligt säga att jag kommer avstå. Det kommer säkerligen bli ett spel som många kör och såg nice ut när de flög men själva "cool"-faktorn på skeppen var ju sådär...

OBS! Det är INTE GAMEPLAY... Jag har då inte lyckats göra några sådana där vändingar över huvud taget, å det går inte att gå utanför skeppet heller (ännu)...

Spelet är väldigt mycket mer långsamt än det där, men Striderna är jävligt roliga när man ger sig in i dem.

Speciellt med Joystick och gasreglage (HOTAS)

Medlem

Vad går spelet ut på? Enda jag sett på YouTube är folk som flyger fram och tillbaka mellan rymdstationer och köper billigt och säljer dyrt. Verkar vara mer innehåll i Dope Wars till min gamla Texas instruments miniräknare.

Medlem
Skrivet av Droopydawg:

Vad går spelet ut på? Enda jag sett på YouTube är folk som flyger fram och tillbaka mellan rymdstationer och köper billigt och säljer dyrt. Verkar vara mer innehåll i Dope Wars till min gamla Texas instruments miniräknare.

Spelet går ut på att utforska världen, handla och göra sig vän eller fiende med Imperiet, Federationen eller någon annan.
Du kan jaga folk och NPC:er med prispengar på sig.

Du kan välja att spela spelet helt själv men du påverkas endå av ekonomin och vad vi andra som spelar med varandra gör.
Det går också att bara spela med en grupp av vänner mot NPC men samma där, ni påverkas av ekonomin i stort.

Medlem
Skrivet av Droopydawg:

Vad går spelet ut på? Enda jag sett på YouTube är folk som flyger fram och tillbaka mellan rymdstationer och köper billigt och säljer dyrt. Verkar vara mer innehåll i Dope Wars till min gamla Texas instruments miniräknare.

Klanka inte ner på dopewars!

Medlem
Skrivet av Acriax:
Skrivet av Droopydawg:

Vad går spelet ut på? Enda jag sett på YouTube är folk som flyger fram och tillbaka mellan rymdstationer och köper billigt och säljer dyrt. Verkar vara mer innehåll i Dope Wars till min gamla Texas instruments miniräknare.

Klanka inte ner på dopewars!

Jag hyllar ju det!

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Droopydawg:

Vad går spelet ut på? Enda jag sett på YouTube är folk som flyger fram och tillbaka mellan rymdstationer och köper billigt och säljer dyrt. Verkar vara mer innehåll i Dope Wars till min gamla Texas instruments miniräknare.

Spelet går ut på att utforska världen, handla och göra sig vän eller fiende med Imperiet, Federationen eller någon annan.
Du kan jaga folk och NPC:er med prispengar på sig.

Du kan välja att spela spelet helt själv men du påverkas endå av ekonomin och vad vi andra som spelar med varandra gör.
Det går också att bara spela med en grupp av vänner mot NPC men samma där, ni påverkas av ekonomin i stort.

Om det ligger i samma nivå som freelancer i mängd innehåll så kommer jag nog att köpa det.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Ahris:

Ska bli kul när det kommer lite fler spelare och fyller galaxen och det blir ganska spännande att se allt innehåll som startas upp med releasen.

Ja om det finna nått innehåll att starta upp. Jag vill inte vara negativ, och som jag akrev ovan är detta något jag kommer spela en lång tid (kanske pga mitt ohälsosamma uppskattande av sci-fi) men det känns orimlig att fdev skulle låta stora viktiga spelmekaniker förbli otestade tills release. Som bäddat för en katastrof.
Därför jag misstänker att det inte finns så hemskt mycket mer än vad vi redan har :/

Sen lär galaxen te sig relativt öde hur många spelare som än ansluter sig

Det kommer inget otestat men faction-strider och storyline är pausat under gamma och existerade under beta bara i ett begränsat område. Sen får man ta spelet för vad det är, var man med under beta så har man sett alla features fast i liten skala.
Personligen är jag faktiskt helt nöjd med spelet redan nu så det blir bara grädde på moset när det kör igång på riktigt den 16:e

Medlem

Det här är den mest missvisande trailer jag någonsin sett. Ingenting i spelet liknar det de visar upp. Den typen av rymdstrider existerar inte, spelet är MYCKET långsammare, det är i princip omöjligt att spela tillsammans med sina vänner.

Spelet marknadsförs som ett MMO, men saknar alla viktiga MMO-funktioner. Under livestreamen den 22 november visade de dessutom scriptade events som var totalt missvisande, för att få fler personer att förboka spelet.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Det här är den mest missvisande trailer jag någonsin sett. Ingenting i spelet liknar det de visar upp. Den typen av rymdstrider existerar inte, spelet är MYCKET långsammare, det är i princip omöjligt att spela tillsammans med sina vänner.

Spelet marknadsförs som ett MMO, men saknar alla viktiga MMO-funktioner. Under livestreamen den 22 november visade de dessutom scriptade events som var totalt missvisande, för att få fler personer att förboka spelet.

Det är inte den MEST missvisande trailer jag någonsin sett. Sen är det aldrig någon som sagt att det är gameplay. Det är bara en jävligt cool cinematic trailer.

Det är inte omöjligt att spela med sina vänner, det är svårt. De kommer dock features för att göra det lite enklare. Men jag är säker på att det ska finnas utmaningar med att koordinera sig i grupper också.

Antar att du tänker på den sekvensen där en majestic class interdictor blir attackerad. Det var säkert ett skriptat event, men visa mig någon utvecklare som inte har skriptade gameplayvids på mässorna. Dessutom så har du ingen aning om det kommer finnas i spelet eller inte, det kan vara en del av "storyn" som kommer vid release av spelet.

Folk behöver ge FD en break med allt jävla klagande, de hade en budget på mindre än 10 miljoner, det är fakking otroligt att de har fått till ett så pass väl fungerande spel med de pengarna. Och deras marknadsföring är inte värre, på top on par med övriga utgivare i dagsläget.

Medlem

Gillade trailern, frisk fläkt med en riktigt nice renderad trailer ist för ingame footage. Och ännu mer nice med lite rock ist för dubstep eller liknande :P.

Den förmedlar det jag känner för Elite, att man får vara lite jack of all trades, lite luffare och göra det som passar bäst för stunden.

Medlem
Skrivet av Droopydawg:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Droopydawg:

Vad går spelet ut på? Enda jag sett på YouTube är folk som flyger fram och tillbaka mellan rymdstationer och köper billigt och säljer dyrt. Verkar vara mer innehåll i Dope Wars till min gamla Texas instruments miniräknare.

Spelet går ut på att utforska världen, handla och göra sig vän eller fiende med Imperiet, Federationen eller någon annan.
Du kan jaga folk och NPC:er med prispengar på sig.

Du kan välja att spela spelet helt själv men du påverkas endå av ekonomin och vad vi andra som spelar med varandra gör.
Det går också att bara spela med en grupp av vänner mot NPC men samma där, ni påverkas av ekonomin i stort.

Om det ligger i samma nivå som freelancer i mängd innehåll så kommer jag nog att köpa det.

Skulle nog säga att det är lite repetitivt innehåll i nuläget, man får vara lite jack of all trades för att det inte ska bli lite grind. Men framtiden ser ljus ut. Freelancer är mer skräddarsytt och har mer story skulle jag gissa (vet inte hur utbredd story är i ED än). Men det är svårt att säga mer innan release, men tror det kommer blir minst lika rikt som freelancer när expansionerna börjar rulla ut. Skulle inte rekommendera att förboka om man är osäker dock, de extra saker man får i förbokningen är inte så super-intressanta tbh.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Det här är den mest missvisande trailer jag någonsin sett. Ingenting i spelet liknar det de visar upp. Den typen av rymdstrider existerar inte, spelet är MYCKET långsammare, det är i princip omöjligt att spela tillsammans med sina vänner.

Spelet marknadsförs som ett MMO, men saknar alla viktiga MMO-funktioner. Under livestreamen den 22 november visade de dessutom scriptade events som var totalt missvisande, för att få fler personer att förboka spelet.

Hur många trailers har du sett som visar faktisk gameplay? Det är en trailer, inte en lets play. Trailern är långt mycket mer presentabel för spelet än tex. valfri WoW-trailer.

Spelet har för övrigt allt som krävs för att kallas MMO, problemet är att du och många andra inte förstår skillnaden på akronymerna MMO och MMORPG.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av LVX156:

Det här är den mest missvisande trailer jag någonsin sett. Ingenting i spelet liknar det de visar upp. Den typen av rymdstrider existerar inte, spelet är MYCKET långsammare, det är i princip omöjligt att spela tillsammans med sina vänner.

Spelet marknadsförs som ett MMO, men saknar alla viktiga MMO-funktioner. Under livestreamen den 22 november visade de dessutom scriptade events som var totalt missvisande, för att få fler personer att förboka spelet.

Hur många trailers har du sett som visar faktisk gameplay? Det är en trailer, inte en lets play. Trailern är långt mycket mer presentabel för spelet än tex. valfri WoW-trailer.

Spelet har för övrigt allt som krävs för att kallas MMO, problemet är att du och många andra inte förstår skillnaden på akronymerna MMO och MMORPG.

Lägg av.

Om du vill spela med dina vänner, mot andra spelare, så finns det inget sätt att göra det i dagsläget, och de har klart och tydligt sagt att de inte kommer att introducera några nya game mechanics vid launch.

Säg att ni är fyra personer som vill flyga runt och ha kul tillsammans. För det första kan ni inte välja var i galaxen ni vill börja. Det troligaste är att ni hamnar hundratals ljusår från varandra, och måste spendera de första två timmarna med att hoppa från system till system tills ni hamnar på samma ställe.

När ni väl gjort det så finns det ingen möjlighet att bilda en grupp (eller party om du så vill) för att lätt kunna kommunicera med varandra via t.ex. en gruppchatt. Det får ni sköta via Teamspeak eller Skype.

Uppdragen är alla designade för en person. Det går inte att dela på en belöning. Dessutom har FD sagt att det tvärtemot vad de tidigare sagt aldrig kommer att gå att koppla ett skepps hyperdrive som en "slave" till ett annat skepp, och följa med det skeppet när det hoppar. Det betyder att det är omöjligt att ha ett par fighters som skyddar ett stort transportskepp, eftersom ni inte kan följa med när transportskeppet råkar ut för en interdiction.

De har pressat STENHÅRT på att man kan spela med sina vänner, från den första "I bring friends"-trailern till den senaste livestreamen, där de använde scriptade events för att LURA folk som vill spela tillsammans.

Ursäkta språket, men hur i HELVETE kan du tycka att det är okej att företag LJUGER om sina produkter? Jag bryr mig inte ens om MMO-delen, jag kommer att spela solo hela vägen, men jag är jävligt förbannad över att de ljuger folk rätt upp i ansiktet om funktioner som saknas i spelet.

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av nekered:

Såg lite halvt coolt ut. Var lite sugen att införskaffa detta innan men nu måste jag ärligt säga att jag kommer avstå. Det kommer säkerligen bli ett spel som många kör och såg nice ut när de flög men själva "cool"-faktorn på skeppen var ju sådär...

Skeppen är nyare versioner av de skeppen som fanns i Elite 1-3, det är bara trogna till originalen
http://androidarts.com/elite/misc_all.gif

Men... jag vill ha en Panther Clipper med Large Plasma accellerators:

12
Skriv svar