Ofrivilligt åldrande i Dragon Age: Inquisition-patch

Robot
Ofrivilligt åldrande i Dragon Age: Inquisition-patch
Medlem
Ofrivilligt åldrande i Dragon Age: Inquisition-patch

Det är ju en feature!

Medlem

Alltså lol. Jag tycker inte att DA:I har varit ens i närheten av så trasigt som en del andra spel varit i år - även om jag upplevt min beskärda del (allvarliga) buggar - men mellan den här buggen och den som gör att ens röst kan bytas ut halvvägs genom spelet så kan man ju sluta upp med en helt annan karaktär än den man först skapade. Det är dåligt, så klart, men jag kan ändå inte sluta skratta.

Testpilot

Haha klockrent , måste kolla om jag har den buggen!

Skribent
Skrivet av Ercarret:

Alltså lol. Jag tycker inte att DA:I har varit ens i närheten av så trasigt som en del andra spel varit i år - även om jag upplevt min beskärda del (allvarliga) buggar - men mellan den här buggen och den som gör att ens röst kan bytas ut halvvägs genom spelet så kan man ju sluta upp med en helt annan karaktär än den man först skapade. Det är dåligt, så klart, men jag kan ändå inte sluta skratta.

Det är onekligen roliga buggar, men samtidigt bygger ju storslagna rollspel mycket på att man knyter an till karaktärerna – och särskilt då till den man skapar själv. Att få den ändrad till både utseende och röst känns förödande!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

MEG
Medlem

HAAHAHAHA, men seriöst vad har hänt med er Bioware?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Spelet auto-patchades nu på morgonen..Ska testa det och se om det stämmer med min version också

Medlem

Min Qunari har fått ändrade tatueringar två gånger nu, tänker väl (för att coopa) att Qunaris kan ändra sina tatueringar efter humör, som en kameleont


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Ercarret:

Alltså lol. Jag tycker inte att DA:I har varit ens i närheten av så trasigt som en del andra spel varit i år - även om jag upplevt min beskärda del (allvarliga) buggar - men mellan den här buggen och den som gör att ens röst kan bytas ut halvvägs genom spelet så kan man ju sluta upp med en helt annan karaktär än den man först skapade. Det är dåligt, så klart, men jag kan ändå inte sluta skratta.

Det är onekligen roliga buggar, men samtidigt bygger ju storslagna rollspel mycket på att man knyter an till karaktärerna – och särskilt då till den man skapar själv. Att få den ändrad till både utseende och röst känns förödande!

Jupp. Det är det jag skrattar åt. Det är (som drabbad själv, av röstbuggen) det enda man kan göra. Det är så vansinnigt random buggar vid så fullständigt grundläggande aspekter av spelet.

Medlem
Skrivet av MEG:

HAAHAHAHA, men seriöst vad har hänt med er Bioware?

De är under EA:s piska och de giriga aktieägarnas krav på snabba releaser så de får utdelning på aktierna.
Då får tyvärr produkterna lida.

Medlem

Min Karaktär har inte fått några nya ärr eller blivit gamling men mitt hår är nu mera konstant blött och jätte glansigt.
Rösten har även ändrats på två karaktärer.

Medlem

Hotfix verkar vara släpp, laddare precis ner en ny patch, inte hunnit testa ännu om det är någon förbättring.

Medlem
Skrivet av Nercis:

Min Karaktär har inte fått några nya ärr eller blivit gamling men mitt hår är nu mera konstant blött och jätte glansigt.
Rösten har även ändrats på två karaktärer.

Ätit för mycket elfroot kanske?

Medlem

Nu för tiden är det bättre och vänta några månader innan man köper ett spel så de hinner patcha lite + man kan oftast köpa spelet för ett par hundringar mindre.
Få spel är värt priserna som de idag kostar när de är helt nya.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

jag köper inte många spel men när jag köper så köper jag collectors. DA:i är ett av de få spelköp Jag verkligen ångrar. Så sjukt pinsamt att jag gav bioware en chans till.

MEG
Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av MEG:

HAAHAHAHA, men seriöst vad har hänt med er Bioware?

De är under EA:s piska och de giriga aktieägarnas krav på snabba releaser så de får utdelning på aktierna.
Då får tyvärr produkterna lida.

Jag sörjer det gamla Bioware. Vi saknar dig, må du vila i frid...AMEN.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Tänkte snabbt fråga här för att:

Angående hotkeys/key binding för ens skills i DAI kan man ha flera "sidor", typ om man håller in skift eller alt så bläddrar den sida så man kan sätta ut flera keybinds för ens skills?

Att bara ha 8 slots räcker fan inte. NWN, som Bioware gjorde för över 10 år sedan, hade detta. Varför inte DAI?

Medlem
Skrivet av denzao:
Skrivet av Nercis:

Min Karaktär har inte fått några nya ärr eller blivit gamling men mitt hår är nu mera konstant blött och jätte glansigt.
Rösten har även ändrats på två karaktärer.

Ätit för mycket elfroot kanske?

Ätit ja... så var det. *blåser rökringar*

Medlem

Köpt spelet men argh! Wow heroinet släpper inte!!! Måste...fixa...mer...transmog...

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av MEG:

HAAHAHAHA, men seriöst vad har hänt med er Bioware?

De är under EA:s piska och de giriga aktieägarnas krav på snabba releaser så de får utdelning på aktierna.
Då får tyvärr produkterna lida.

Ha, Ren spekuation.
EA är inte världens bästa spel utgivare där ute men att anklaga dem för var ända misstag en spelutvecklare gör funkar inte. Jag skrev exakt samma sak i DA:I Sub reddit och förvånande nog så höll en majoritet med mig.

Dem hade mer än 3 år på sig plus en extra månad, det hade dessutom varit konstigt om ett företag där ute inte tänkte på att tjäna så mycket pengar som möjligt från sina spel. CD projekt är en uppenbar sådan.

Medlem
Skrivet av Achtung:

Tänkte snabbt fråga här för att:

Angående hotkeys/key binding för ens skills i DAI kan man ha flera "sidor", typ om man håller in skift eller alt så bläddrar den sida så man kan sätta ut flera keybinds för ens skills?

Att bara ha 8 slots räcker fan inte. NWN, som Bioware gjorde för över 10 år sedan, hade detta. Varför inte DAI?

Dem svarade den frågan på en livestream någon gång, jag har för mig att enligt dem så var 8st hotkeys tillräckligt dessutom så har det även med det förbättrade combat systemet att göra då striderna är mycket snabbare och förlitar sig ibland på timming.
Dessutom så är PC versionen tungt konsolifierad vilket förmodligen har påverkat PC versionen eftersom konsol versionerna också har 8st hotkeys.

Medlem
Skrivet av simpa975:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av MEG:

HAAHAHAHA, men seriöst vad har hänt med er Bioware?

De är under EA:s piska och de giriga aktieägarnas krav på snabba releaser så de får utdelning på aktierna.
Då får tyvärr produkterna lida.

Ha, Ren spekuation.
EA är inte världens bästa spel utgivare där ute men att anklaga dem för var ända misstag en spelutvecklare gör funkar inte. Jag skrev exakt samma sak i DA:I Sub reddit och förvånande nog så höll en majoritet med mig.

Dem hade mer än 3 år på sig plus en extra månad, det hade dessutom varit konstigt om ett företag där ute inte tänkte på att tjäna så mycket pengar som möjligt från sina spel. CD projekt är en uppenbar sådan.

Ser inte att kritiken som framförts här mot EA säger något om att de ansvarar för varje brist i varenda spel som släpps. Men det råder ingen tvekan om att de utvecklare som EA tagit under sina vingar verkar gå åt fel håll va gäller kvalité.
Nivån sjunker.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av simpa975:
Skrivet av Achtung:

Tänkte snabbt fråga här för att:

Angående hotkeys/key binding för ens skills i DAI kan man ha flera "sidor", typ om man håller in skift eller alt så bläddrar den sida så man kan sätta ut flera keybinds för ens skills?

Att bara ha 8 slots räcker fan inte. NWN, som Bioware gjorde för över 10 år sedan, hade detta. Varför inte DAI?

Dem svarade den frågan på en livestream någon gång, jag har för mig att enligt dem så var 8st hotkeys tillräckligt dessutom så har det även med det förbättrade combat systemet att göra då striderna är mycket snabbare och förlitar sig ibland på timming.
Dessutom så är PC versionen tungt konsolifierad vilket förmodligen har påverkat PC versionen eftersom konsol versionerna också har 8st hotkeys.

Trist :S Spelar en Mage och jag kan lugnt säga att 8 hotkeys räcker verkligen inte, speciellt när du också kan fördjupa dig i en ny Mage klass under spelets gång. Kör Ice Mage + Rift Mage, its not enough

Medlem

Finns det frivilligt åldrande?? Varför fick jag inte reda på det lite tidigare?? Tack så jävla mycket FZ för att ni suttit på den informationen alla dessa år utan att dela med er! :'(

1
Skriv svar