Mojangs Scrolls släpps idag – se lanseringstrailern!

Robot
Medlem
Mojangs Scrolls släpps idag – se lanseringstrailern!

Vore skoj om spelet kunde liras på surfplattor. Då hade jag provat dirr. Men någon gång under julhelgen ska jag nog testa det. Intressant koncept.

Skribent
Skrivet av molg:

Vore skoj om spelet kunde liras på surfplattor. Då hade jag provat dirr. Men någon gång under julhelgen ska jag nog testa det. Intressant koncept.

Det släpps till Android-plattor! Håll utkik i butiken under dagen. (Uppdaterar nyheten så det framgår.)


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Not my cup of tea, men jag hoppas många andra kommer gilla det

Medlem

Jag gillade det skarpt men alla polare lirar Hearthstone så det blev att jag bytte också. Enda nackdelen är att det kan vara lite svårt att plocka upp och spela för matcherna brukar ta en mindre evighet, i alla fall om man spelar control som jag gillar.

Medlem

Inte spelat detta på ett par år, plockade upp det oerhört tidigt och det verkade redan då som ett färdigt spel i stort sett, behövdes bara fler kort.

Men matcherna tar lite för lång tid för min smak, man kan sitta en evighet. Men annars är det ett oerhört välgjort spel.

MEG
Medlem

Är inte inne på kortspel, testade Heart of Stone men det var inget för mig, måste dock säga att detta ser roligt ut.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Det ser snyggt ut, korten var fint illustrerade. Det enda jag störde mig på var att själva karaktärerna på brädet INTE var det.


signatur

Everybody needs help.

MEG
Medlem

Roligt att de har gjort ett demo, inte så vanligt idag och det tyder på att de tror på sin produkt.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Förövrigt, om Notch tjänar in massor av pengar av det här spelet... kommer han lägga ned det då?


signatur

Everybody needs help.

MEG
Medlem
Skrivet av Apministern:

Förövrigt, om Notch tjänar in massor av pengar av det här spelet... kommer han lägga ned det då?

Nu äger väl han inte detta spel längre....


signatur

Death is only the beginning

NuZ
Testpilot

Nu kanske ni tror jag e dum men ok vart köper jag det till PC? Laddar jag hem demot och sedan köper eller hur gör jag?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

Nu kanske ni tror jag e dum men ok vart köper jag det till PC? Laddar jag hem demot och sedan köper eller hur gör jag?

Förut gick man via Mojangs hemsida, vet ej hur det fungerar nu dock.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av molg:

Vore skoj om spelet kunde liras på surfplattor. Då hade jag provat dirr. Men någon gång under julhelgen ska jag nog testa det. Intressant koncept.

Det släpps till Android-plattor! Håll utkik i butiken under dagen. (Uppdaterar nyheten så det framgår.)

YAY!

NuZ
Testpilot
Skrivet av purjo:
Skrivet av D01tY:

Nu kanske ni tror jag e dum men ok vart köper jag det till PC? Laddar jag hem demot och sedan köper eller hur gör jag?

Förut gick man via Mojangs hemsida, vet ej hur det fungerar nu dock.

OK tack för svar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:
Skrivet av purjo:
Skrivet av D01tY:

Nu kanske ni tror jag e dum men ok vart köper jag det till PC? Laddar jag hem demot och sedan köper eller hur gör jag?

Förut gick man via Mojangs hemsida, vet ej hur det fungerar nu dock.

OK tack för svar

du ska kunna köpa det ännu på mojangs sida var bara någon månad sedan jag besökte den och då fanns det att köpa minecraft, scrolls och något spel som hette cobalt/ cobolt

Medlem

Cobolt och Scrolls är ju två framgångsrika spel med mycket action men det där tredje spelet, mindcraft, är det något att ha? Vad går det egentligen ut på?

Medlem

Att döma av videon känns det lite som en blandning mellan Hearthstone och Heroes of Might and Magic. Typ?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

MEG
Medlem

Hmm, påminner om ett spel som fanns till Amiga 500, tror det var som ett schackbräde men ens pjäser kunde slåss mot varandra, kommer dock inte ihåg vad det hette.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Hmm, påminner om ett spel som fanns till Amiga 500, tror det var som ett schackbräde men ens pjäser kunde slåss mot varandra, kommer dock inte ihåg vad det hette.

Battlechess?

Medlem
Skrivet av dbengtsson:
Skrivet av MEG:

Hmm, påminner om ett spel som fanns till Amiga 500, tror det var som ett schackbräde men ens pjäser kunde slåss mot varandra, kommer dock inte ihåg vad det hette.

Battlechess?

Japp, vanligt schack fast med 3d animationer


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av dbengtsson:
Skrivet av MEG:

Hmm, påminner om ett spel som fanns till Amiga 500, tror det var som ett schackbräde men ens pjäser kunde slåss mot varandra, kommer dock inte ihåg vad det hette.

Battlechess?

finns även till pc, minns när jag var yngre att en före detta kompis granne hade det på datorn sin

MEG
Medlem
Skrivet av dbengtsson:
Skrivet av MEG:

Hmm, påminner om ett spel som fanns till Amiga 500, tror det var som ett schackbräde men ens pjäser kunde slåss mot varandra, kommer dock inte ihåg vad det hette.

Battlechess?

Det där spelet hade jag glömt, nej det är inte det spelet som jag vimsar om. Det var regelrätta strider inte bara en animation, minns att det var en dam som kunde sjunga, vilket gjorde att man tog stryk av det


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av dbengtsson:
Skrivet av MEG:

Hmm, påminner om ett spel som fanns till Amiga 500, tror det var som ett schackbräde men ens pjäser kunde slåss mot varandra, kommer dock inte ihåg vad det hette.

Battlechess?

Det där spelet hade jag glömt, nej det är inte det spelet som jag vimsar om. Det var regelrätta strider inte bara en animation, minns att det var en dam som kunde sjunga, vilket gjorde att man tog stryk av det

Kanske är Archon du tänker på?

1
Skriv svar