Musik-Kalender [v.2.0] - #11

Medlem
Musik-Kalender [v.2.0] - #11

Dagens Lucka:

Spyro The Dragon

Oj vad jag saknar utforskningsbaserade plattforms-spel som Jak and Daxter, Banjo Kazooie och Spyro. Problemet med genren tror jag inte är att folk är direkt less på konceptet, utan snarare att vi blev utsatta för så många dåliga licensspel som använde detta gameplay under 6:e konsolgenerationen. Nåja, ser fram emot A Hat in Time som ska vara en slags tribute till hela genren.

Back on track då, Spyro 1 är verkligen en av mina favoriter på PS1, även fast det är ett plattformsspel så kan du ta dig i mål på en bana men har du inte befriat någon drake på banan så är den inte färdig!
Jag gillar hur Spyro är en så stark kontrast mot Crash Bandicoot-serien som släpptes på samma konsol, visst båda klassas som plattformsspel, men ett av dom är linjärt och väldigt precisionsbaserat, medan Spyro är öppet och väldigt laid-back.

Vad som hjälper till denna atmosfär är musiken som är gjord av ingen annan mindre än The Police trummisen Stewart Copeland! Är själv ganska stort fan av bandet så jag tycker det är coolt att just han var mannen bakom detta!

Istället för att svamla vidare så bjuder jag er på en video när mannen själv blev intervjuad under 90-talet.

Favorit:

Måste nog vara feg och ta huvud-themet som favorit, förmodligen mest för jag tycker den har en mer tydlig lead-melodi än dom flesta låtarna, eller kanske bara för man hör den varje gång spelet startas?

Fler Favoriter:

#blogg

Musik-Kalender [v.2.0] - #11

Love it!

Spelar "The legend of Spyro: Dawn of the dragon" på PS2 i detta ögonblick. Mitt "varje dag fram till jul, spel".


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Love it!

Spelar "The legend of Spyro: Dawn of the dragon" på PS2 i detta ögonblick. Mitt "varje dag fram till jul, spel".

Är legend of Spyro spelen bra? Äger faktiskt alla tre.

1
Skriv svar