Rykte: GTA V flyter bra på datorer

Robot
Rykte: GTA V flyter bra på datorer

Nya uppgifter tyder på att den dåliga GTA IV-optimeringen inte upprepas.

#grand-theft-auto-iv, #grand-theft-auto-v, #max-payne-3


Medlem
Rykte: GTA V flyter bra på datorer

Jag har goda förhoppningar att denna portering kommer gå bra och ser spännande fram emot mina första steg i GTA 5.

Medlem

Rockstar och dess studio verkar, till skillnad från andra, lära sig av sina misstag. Har goda förhoppningar och tror nog det blir bra flyt

Medlem

Instämmer och kan bekräfta att Max Payne 3 fungerade klockrent på PC.
Låter bra, stora förhoppningar på detta.

Medlem

Jag ser så jävla fram emot det här spelet till PC.... Fy fan vad jag kommer knarka det när det släpps!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag ser så jävla fram emot det här spelet till PC.... Fy fan vad jag kommer knarka det när det släpps!

Helvete, vad jag håller med dig!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Låter lite oroväckande när de säger att det "spinner i 60 fps" luktar lite FPS lock tyvärr, hoppas att det inte stämmer.

Medlem

Kan fortfarande inte får bra flyt i GTA 4, ska vara glad om jag klarar av att hålla mig över 40 med allt maxat och även på det lägsta ger det inte mer än typ 70-100, men jag nöjer mig med 60 i GTA 5 även om jag helst skulle sett ett stabilt 144 fps.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Kan fortfarande inte får bra flyt i GTA 4, ska vara glad om jag klarar av att hålla mig över 40 med allt maxat och även på det lägsta ger det inte mer än typ 70-100, men jag nöjer mig med 60 i GTA 5 även om jag helst skulle sett ett stabilt 144 fps.

Hur många nya AAA-titlar kommer upp i 144 fps? Önsketänkande. Men visst låga inställningar så är det nog lugnt

MEG
Medlem

Är det någon som vet om man måste logga in på rockstar för att kunna spela? Anledningen att jag frågar är att jag hade stora problem med Max Payn 3, och innan någon frågar, det var ingen hackad version, jag sysslar inte med sådant även om man blir sugen när det strular som%¤¤#"! trots att man köpt spelet


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Orka ens att man är orolig för att det inte ska flyta, förutsättningarna är ju helt annorlunda mot GTAIV.

När GTAIV kom 2008 var ju ps3/360 relativt kraftfulla konsoler fortfarande och PC låg inte direkt ljusår fram i prestanda.

När GTAV släpps till PC är det 1.5 år efter originalrelease och visst är det rejält upphottat, men inte nog med att spelet hålls tillbaka av next-gen konsolerna och vad dom klarar av, utan spelet är ju i grund och botten ett ps3/360 spel.

Så nä prestandaproblem är inget man behöver oroa sig över.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Kan fortfarande inte får bra flyt i GTA 4, ska vara glad om jag klarar av att hålla mig över 40 med allt maxat och även på det lägsta ger det inte mer än typ 70-100, men jag nöjer mig med 60 i GTA 5 även om jag helst skulle sett ett stabilt 144 fps.

Beror ju på vad du har för hårdvara.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Rurounin:

Kan fortfarande inte får bra flyt i GTA 4, ska vara glad om jag klarar av att hålla mig över 40 med allt maxat och även på det lägsta ger det inte mer än typ 70-100, men jag nöjer mig med 60 i GTA 5 även om jag helst skulle sett ett stabilt 144 fps.

Hur många nya AAA-titlar kommer upp i 144 fps? Önsketänkande. Men visst låga inställningar så är det nog lugnt

Shadow of Mordor hade jag nog kunnat dra upp i 144 om det inte var cappat till 100, likaså Wolfenstein som är cappat till 60.

Så gott som alla last gen ligger på 144 om dom inte är cappade, och vad gäller current gen så har jag inte så värst många spel då jag väntar på vinterrean men Project CARS betan ligger stabilt på 144 iaf.

Så kraft är där, bara devsen som ska ge fan i att cappa skiten.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av Rurounin:

Kan fortfarande inte får bra flyt i GTA 4, ska vara glad om jag klarar av att hålla mig över 40 med allt maxat och även på det lägsta ger det inte mer än typ 70-100, men jag nöjer mig med 60 i GTA 5 även om jag helst skulle sett ett stabilt 144 fps.

Beror ju på vad du har för hårdvara.

Inte när det gäller GTA 4, du kan ha den senaste Intel processorn med 16 trådar och 980 quad SLI, kommer ändå knappt klara 60, det är bara väldigt specifika stenålders konfigurationer som fungerar utan problem, om man har tur.

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Remus:

Jag ser så jävla fram emot det här spelet till PC.... Fy fan vad jag kommer knarka det när det släpps!

Helvete, vad jag håller med dig!

Satan i fan vad helvetes fucking coolt jävla språk ni har dudes

*Gammal grinig gubbe hötter med näven*

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Låter lite oroväckande när de säger att det "spinner i 60 fps" luktar lite FPS lock tyvärr, hoppas att det inte stämmer.

Precis, minst 120 FPS!

Medlem

Ja inte behöver man mer än 60fps, man klarar ju inte uppfatta mer ändå, frågan är ju vilken dator man behöver för att uppnå detta flyt.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Kan fortfarande inte får bra flyt i GTA 4, ska vara glad om jag klarar av att hålla mig över 40 med allt maxat och även på det lägsta ger det inte mer än typ 70-100, men jag nöjer mig med 60 i GTA 5 även om jag helst skulle sett ett stabilt 144 fps.

Jo gta 4 lider ännu av problem med optimeringen, den tredje datorn jag skaffade som jag sitter vid nu klarar av det galant med maxad grafik utan några fps drops, vet inte hur många fps jag ligger på dock om jag spelar det, men ligger väl över 60 åtminstone, hur som haver fungerar det ännu dåligt för vissa människor, min laptop jag satt vid tidigare skulle kunnat klara av spelet på high åtminstone men även på lägsta grafiken så uppstod det en hel del problem.

Förövrigt ser jag fram emot gta 5, ska råna småbutiker och skapa kaos mer än vad jag kommer göra igenom storyn som självklart kommer hända med men allt annat roligare går först ;D

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja inte behöver man mer än 60fps, man klarar ju inte uppfatta mer ändå, frågan är ju vilken dator man behöver för att uppnå detta flyt.

Man kan visst det uppfatta över 60, du tror väl inte företag hade satsat stora summor på sånt om det bara hade varit en gimmik utan någon reell skillnad.

Utöver en midrange processor (i5) så blir det nog billigast att satsa på två midrange last gen grafikkort (GTX 760-770) i sli/crossfire, borde gå på 5000-6000 utan moderkort och minnen.

Har du gott om pengar så kan du alltid köpa det senaste grafikkortet för en sisådär 7000-10000+

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja inte behöver man mer än 60fps, man klarar ju inte uppfatta mer ändå, frågan är ju vilken dator man behöver för att uppnå detta flyt.

Haha, ok, säger du det så är det väl så...

Inaktiv

Jag kan varken spela Max Payne 3 eller La.Noire på min nya PC, de vill bara inte starta >< Nån som vet varför?

inte heller GTA IV förän man la till lite launch-options...


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Längesedan man hade sånt här SJUKT ha-begär! Längtar som f#n att få sätta vantarna på en PC-kopia!!!!
Senast man hade denna längtan efter ett nytt spel va nog då dom teasade Battlefield 3.

Hur lågt har man sjunkit när det blir ett rykte att ett AAA-spel faktiskt fungerar?

Inaktiv
Skrivet av lime1998:

Hur lågt har man sjunkit när det blir ett rykte att ett AAA-spel faktiskt fungerar?

Klart de fungerar, beror på hur många hundratals buggar det är


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Kommer bli sjukt roligt!

Medlem

Max Payne 3 var ju en horribel portning, enda anledningen till att det hyllades var ju för att det inte var lika illa som GTA IV.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja inte behöver man mer än 60fps, man klarar ju inte uppfatta mer ändå, frågan är ju vilken dator man behöver för att uppnå detta flyt.

Haha o kära min skapare, ska vi ha den här diskussionen ännu en gång? Vad var det förr? "ögat kan inte uppfatta mer än 30 fps" Nu har våra ögon blivit dubbelt så bra tydligen, hela 60 fps!!! Så dum jag är som gick och köpte en gimmick monitor!! Tänk om såna som du kunde varna mig innan!!

Medlem

Får det att spinna i 60 FPS på vad? GTX 980 SLI?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja inte behöver man mer än 60fps, man klarar ju inte uppfatta mer ändå, frågan är ju vilken dator man behöver för att uppnå detta flyt.

Jag känner stor skillnad på 60 och 120 FPS. 120 och 144 är däremot svårt att urskilja.

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Gaara:

Ja inte behöver man mer än 60fps, man klarar ju inte uppfatta mer ändå, frågan är ju vilken dator man behöver för att uppnå detta flyt.

Haha o kära min skapare, ska vi ha den här diskussionen ännu en gång? Vad var det förr? "ögat kan inte uppfatta mer än 30 fps" Nu har våra ögon blivit dubbelt så bra tydligen, hela 60 fps!!! Så dum jag är som gick och köpte en gimmick monitor!! Tänk om såna som du kunde varna mig innan!!

det är en vanesak. DVD såg skitbra ut när det ersatte VHS, HD gjorde att DVD ser ut som skit. Det är samma sak här. Är man van vid 30 så känns 60 fantastiskt, men det kan vara svårt att se någon större skillnad med 120. Men när man vant sig så ser man skillnaden tydligare.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

123
Skriv svar