Ubisoft släpper HD-version av Heroes of Might and Magic III

Robot
Ubisoft släpper HD-version av Heroes of Might and Magic III

Skakar liv i 15-åringen, nyversioner på väg till pc, Android och Ios.

#ubisoft, #heroes-of-might-and-magic-iii


Medlem
Ubisoft släpper HD-version av Heroes of Might and Magic III

W00t!

Ubi gör något bra. Det ska de ha ha krädd för!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Awesome. Perfekt start på 2015!

Medlem

Heroes 2 var mer på min tapet

k3m
Medlem
Skrivet av redruM:

W00t!

Ubi gör något bra. Det ska de ha ha krädd för!

Uhu, säkert med deras tjänst som krav

Medlem

Grymt! Utan tvekan det bästa i serien

Medlem

Fan va najs, har alltid velat spela Heroes 3 med microtransaktioner!

Medlem

Tokspelat detta i mina dagar.. Dagen då jag och polaren fick möjligheten att spela via IP mot/med varandra, man träffade inte mycket annat folk då. x)


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Underbart! kan spela det här spelet i timmar

Medlem

Kung.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Undra sa flundran hur mycket pröjs dom ska ha för detta dock.. ;<


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Jösses. Ubisoft har bra utvecklare på sin sida - samma sak kan inte sägas om deras PR-team.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Fan va najs, har alltid velat spela Heroes 3 med microtransaktioner!

Vill du ha X-hero? Betala nu, bara 1$!

Medlem

Heroes of Might & Magic III, kanske all-time favoritspel!!!
Hoppas mobilvarianterna inte är för nedskalade bara... Mac/Ios för min del.

Medlem

Oh snap! dat comeback

Medlem

Utan tvekan ett av världens bästa spel någonsin.

Vet inte hur många tusentals timmar jag spenderat men det är än idag ett fantastiskt spel och man upptäcker fortfarande nya saker.

Hoppas de gör en HD version av Heroes 2 också, det var inte lika slipat med det hade en bättre kampanj.

Medlem

Wow, om de gör en ordentlig andriod-version kommer man ju aldrig behöva köpa ett annat spel till mobilen iaf. bra nyheter.

Medlem

Tyckte att det kändes som att något inte stämde när jag tittade på klippet och funderade över om det verkligen var så pixligt.

Man trodde att Ubisoft äntligen gjorde något bra, men så fifflar de som vanligt i sann Ubisoft-anda.

Detta var något jag var beredd att köpa, men nu känns det inte lika lovande längre. Fick bli ett köp av originalet på GOG nu i alla fall. Blev så jävla sugen och det är 50% rea just nu

Medlem

Alltså, det är väl pixligt om man BARA skalar upp karaktärerna. Det är väl samma sak med SF2 HD remaken?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Blev så himla glad när jag hörde om detta! Sen insåg jag att det är Ubisoft som släpper det och inte 3DO så det lär vara fyllt med buggar, mikrotransaktioner och Uplay.....

Medlem

Vilka skamlösa jävla lögner Ubisoft sysslar med. Det är så man blir mörkrädd.

Medlem

Ja herrejävlar. Att Ubisoft var massiva rövhål visste man ju sedan tidigare, men det här tar ju ändå priset.

FZ, ge oss en ny artikel som avslöjar fifflet. Omedelbums.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tyckte att det kändes som att något inte stämde när jag tittade på klippet och funderade över om det verkligen var så pixligt.

Man trodde att Ubisoft äntligen gjorde något bra, men så fifflar de som vanligt i sann Ubisoft-anda.

Detta var något jag var beredd att köpa, men nu känns det inte lika lovande längre. Fick bli ett köp av originalet på GOG nu i alla fall. Blev så jävla sugen och det är 50% rea just nu

Fasen också, tyckte också något verkade lurt men men. Får se hur det blir, skulle var schyst med en version som är anpassad bättre för widescreen skärmar. Men men, som sagt orginalet funkar ju fortfarande bra.

Sen är det väl ärligt talat inte Ubisofts gamla strategititel, eller?. Ogillar starkt när företag tar åt sig äran från andras arbete bara för de nu äger rättigheterna till en franchise.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Sen är det väl ärligt talat inte Ubisofts gamla strategititel, eller?. Ogillar starkt när företag tar åt sig äran från andras arbete bara för de nu äger rättigheterna till en franchise.

New World Computing med 3DO som utgivare. Ubisoft dumpade mer eller mindre en enorm hög med skit på artisten som skapade originalet genom att pixla sönder det och stolt proklamera "Så HÄR mycket bättre ser spelet ut när vi har smetat ut färgerna i photoshop!".

Om vi som bara älskade att spela HOMM3 känner oss förolämpade, hur lär då inte skaparna av originalet känna sig?

Medlem

NOTERA: Ubisoft kommer bara släppa en HD-version av Restoration of Erathia, inte av expansionerna! Detta enligt dem själva;

Citat:

Community team note: But why only RoE? To understand the origin of the project and its development we need to go back to 2003. At that time we asked New World Computing to retrieve their archives for all the Might & Magic titles. We found tons of documentation and data but regarding Heroes III we had nothing but the usable source code of Heroes III Restoration of Erathia.

Källkoden skall alltså ha slarvats bort till expansionerna - enligt UbiSoft. Gissningsvis så kommer de tids nog att göra om expansionerna med, detta för att kunna sälja om även dessa.

Tillåt mig istället rekommendera VCMI;

Citat:

We want to rewrite the entire H3 engine (VCMI is NOT another mod) giving it new possibilities. Years of intensive work resulted in creating application with impressive amount of features. Among current features are:

Complete gameplay mechanics
Almost all objects, abilities, spells and other content
Basic battle AI and adventure AI
Many GUI improvements: high resolutions, stack queue, creature window
Advanced and easy mod support - add new towns, creatures, heroes, artifacts and spells without limits or conflicts
Launcher for easy configuration - download mods from our server and install them immediatelly!
Random map generator that supports objects added by mods
Linux, Mac OS and Android ports

Avnjutes helst med antingen Wake of Gods eller Horn of the Abyss-expansionen.

Medlem

Jag har väntat på detta läääääänge nu!


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tyckte att det kändes som att något inte stämde när jag tittade på klippet och funderade över om det verkligen var så pixligt.

Man trodde att Ubisoft äntligen gjorde något bra, men så fifflar de som vanligt i sann Ubisoft-anda.

Detta var något jag var beredd att köpa, men nu känns det inte lika lovande längre. Fick bli ett köp av originalet på GOG nu i alla fall. Blev så jävla sugen och det är 50% rea just nu

Måste också tänka på att de gamla 2d modellerna var aldrig menade att renderas i 1080p upplösning, dem har förmodligen uppskalat de gamla modellerna i 1080p och sedan satt dem i jämförelse med de nya 1080p kompatibla modellerna.

Medlem

wait wut, har för mig att jag lirade detta.... för 15 år sen lol. Minns att spelet var jefla bra också. Måste kolla upp detta

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Bojkott:

Tyckte att det kändes som att något inte stämde när jag tittade på klippet och funderade över om det verkligen var så pixligt.

Man trodde att Ubisoft äntligen gjorde något bra, men så fifflar de som vanligt i sann Ubisoft-anda.

Detta var något jag var beredd att köpa, men nu känns det inte lika lovande längre. Fick bli ett köp av originalet på GOG nu i alla fall. Blev så jävla sugen och det är 50% rea just nu

Fasen också, tyckte också något verkade lurt men men. Får se hur det blir, skulle var schyst med en version som är anpassad bättre för widescreen skärmar. Men men, som sagt orginalet funkar ju fortfarande bra.

Sen är det väl ärligt talat inte Ubisofts gamla strategititel, eller?. Ogillar starkt när företag tar åt sig äran från andras arbete bara för de nu äger rättigheterna till en franchise.

Nä Ubisoft köpte bara upp rättigheterna när 3DO gick i konkurs för många år sedan. De har vad jag vet släppt två egna spel. 5:an och 6:an. 5:an var enligt mig helt okej, men 6:an var ett rejält fiasko. Kanske är det därför man nu väljer att reboota 3:an?

12
Skriv svar