Cities XXL – se världens största stadssimulator

Robot
Cities XXL – se världens största stadssimulator

Kanske spelet för dig som blev besviken på senaste Simcity.

#simcity, #cities-xxl, #focus-home-interactive


Medlem
Cities XXL – se världens största stadssimulator

Jo ja tackar ja!

Medlem

Storleken på den byggbara ytan är det absolut MINSTA problemet vad gäller SimCity... spelet i övrigt är totalt trasigt.

Tänker inte hoppas på något här... eftersom föregående Cities-spel inte nått upp till SimCity-standard.

Medlem

Inte som att bara miljöpartiet för en miljöpolitik eller intresserar sig för ekologi, men... visst?

Medlem

Cities XL är sjukt skoj men också sjukt dåligt optimerat. Så fort staden har vuxit så börjar det lagga hur bra dator man än har. Hoppas att de har optimerat XXL bättre.

Youtube-proffs

12:21, 2 minuter innan denna nyhet, så installerar jag Cities XL Platinum på min dator. Så släpper ni denna teasern på mig.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Är det en ny spelmotor denna gången? För annars kan dom säga hur mycket dom vill om att den är förbättrad för den gamla motorn saknade dom ju källkoden till så den va ju i slutändan helt ofixbar, sjuka minnesläckor osv som följde med i flera års releaser utan någon förbättring alls. Jag tror det när jag ser det kan vi väl säga.

Medlem

Fråga till någon kunnig:

Spelet ser riktigt häftigt ut, men blir det liknande SimCity där man måste balansera ekonomin, bygga skolor osv och se till befolkningens önskemål osv?

eller är det bara att man sitter och bygger en stad rak upp och ner?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Cities XL är sjukt skoj men också sjukt dåligt optimerat. Så fort staden har vuxit så börjar det lagga hur bra dator man än har. Hoppas att de har optimerat XXL bättre.

Lät som om de byggde vidare på föregående motor, så det verkar vara samma problem som förr. Har inte med optimering att göra utan det var buggar i koden så att det var minnesläckage, problem som de hade i flera utgåvor av spelet...

Skrivet av Deli:

Fråga till någon kunnig:

Spelet ser riktigt häftigt ut, men blir det liknande SimCity där man måste balansera ekonomin, bygga skolor osv och se till befolkningens önskemål osv?

eller är det bara att man sitter och bygger en stad rak upp och ner?

Så var det i de föregående ja, rätt mycket detaljerat på den fronten.

Medlem

Storleken hade väl ingen betydelse...eller..Anyway. Problemet med denna xl som finns nu, är att när man börjar få lite folk till stan, så blir det ospelbart. Tråkigt, för det finns en hel del bra sättt att få till en stad som är rolig. Vägnätet som man kan göra är hur kul som helst. Tex. Hoppas på en förbättrad motor tills nästa version.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Storleken på den byggbara ytan är det absolut MINSTA problemet vad gäller SimCity... spelet i övrigt är totalt trasigt.

Tänker inte hoppas på något här... eftersom föregående Cities-spel inte nått upp till SimCity-standard.

Senaste SimCity nådde inte ens upp till SimCity-standard. Cities XXL lär nog slå senaste SimCity med hästlängder.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

ELF
Medlem

Köpte SC 2013 nu när det var extra billigt under Black Friday och tycker det är underhållande.
Men ser fram emot Cities XXL om det är optimerat denna gång. För det är en del grejer som känns mer genomtänkta än i SC 2013.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Moltoy:

Storleken hade väl ingen betydelse...eller..Anyway. Problemet med denna xl som finns nu, är att när man börjar få lite folk till stan, så blir det ospelbart. Tråkigt, för det finns en hel del bra sättt att få till en stad som är rolig. Vägnätet som man kan göra är hur kul som helst. Tex. Hoppas på en förbättrad motor tills nästa version.

En av de saker som utvecklarna har förbättrat och som stod i artikeln är just en förbättrad motor i jämförelse mot föregående titlar.

Medlem

SimCity är definitivt min största spelbesvikelse sett till spelnöje kontra förväntan. Man tog ett etablerat namn, skapade ett spel med trånga sektorer som en bas för mikrotransaktioner. Skönt att spelvärlden och Sims-etablissemanget (som spelet verkar vara gjort för) unisont verkar ha ratat det.

Känns jättepositivt med Cities XXL. Petade lite på Cities XL och gillade det lilla jag körde.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Vill bara passa på att göra lite reklam för Cities Skylines som är vårt Nordiska alternativ ( Publiseras av Svenska Paradox och utvecklas av Finska Colossal order ).

Lite mer av ett halvt "Indie" alternativ ( hyfsat liten och oerfaren studio ).

http://forum.paradoxplaza.com/forum/forumdisplay.php?859-Citi...

De har skön humor och positiv inställning iaf, och Skylines ser också lovande ut.

Medlem

Intressant, köpte det första när det kom ut. Var kul fram tills staden fick ca 300K invånare, sen ospelbart pga usel prestanda. Ska bli kul att se hur detta blir, hoppas på multi-core support denna gång

ELF
Medlem
Skrivet av Zerp:

Vill bara passa på att göra lite reklam för Cities Skylines som är vårt Nordiska alternativ ( Publiseras av Svenska Paradox och utvecklas av Finska Colossal order ).

Lite mer av ett halvt "Indie" alternativ ( hyfsat liten och oerfaren studio ).

http://forum.paradoxplaza.com/forum/forumdisplay.php?859-Citi...

De har skön humor och positiv inställning iaf, och Skylines ser också lovande ut.

Det hade jag helt glömt bort. Tack för påminnelsen. Antecknar i spellistan över spel jag vill ha


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv

Kommer bli en DLC och mikotransaktionsfest.

Sedan kommer spelet bugga vid släpp.

Medlem
Skrivet av Polish:

12:21, 2 minuter innan denna nyhet, så installerar jag Cities XL Platinum på min dator. Så släpper ni denna teasern på mig.

Och till råga på allt så missar du 13:37 med en minut. Tiden är inte med dig idag


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kommer bli en DLC och mikotransaktionsfest.

Sedan kommer spelet bugga vid släpp.

Bitterheten...

Inaktiv
Skrivet av Introx:
Skrivet av showerguy:

Kommer bli en DLC och mikotransaktionsfest.

Sedan kommer spelet bugga vid släpp.

Bitterheten...

Verkligen inte bitter.. säger bara sanningen om dessa tråkiga spel. Det var bättre förr.

Medlem

Broar tycker dom om iallafall.

Medlem

Intressant. Än så länge är ju Sim City 4 den klart bästa stadssimulatorn, men jag hoppas att Cities XXL kan bli ännu bättre, Sim City 4 börjar ju bli lite till åren.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Introx:
Skrivet av showerguy:

Kommer bli en DLC och mikotransaktionsfest.

Sedan kommer spelet bugga vid släpp.

Bitterheten...

Verkligen inte bitter.. säger bara sanningen om dessa tråkiga spel. Det var bättre förr.

Det var det inte... =P

Medlem

Hoppas på riktig coop, dvs shared base ala Anno-spelen. Inte som senaste SimCity där man får bygga städer (byar) 42 mil från varandra och dela sophämtning som mest.

1
Skriv svar