Därför blev Heroes of Might and Magic III en pixelskandal

Robot
Därför blev Heroes of Might and Magic III en pixelskandal

Ubisoft förklarar varför originalet blev så kantigt i jämförelse med deras HD-version.

#ubisoft, #heroes-of-might-and-magic-iii-hd-edition, #heroes-of-might-and-magic-iii


Medlem
Därför blev Heroes of Might and Magic III en pixelskandal

Skönt att de klargjorde det, var väldigt otydligt först. HD-versionen skall spelas in i absurdum!

Medlem

Tänkte väl det, var inte så länge sen jag spelade Homm 3 och att det inte såg ut så märkte jag direkt.
Men sånt händer, alla gör fel ibland.

Medlem

Ubisoft alltså. Får ju hoppas för deras egen skull att dom tänker efter före dom slänger ut något nästa gång. Behöver ju knappast sämre PR. Unity funkar riktigt bra nu dock

Medlem

Ganska dumt gjort av dem att skala upp adventure map karaktärerna som är väldigt små jämfört med de man strider med. Klart att det uppstår missförstånd då. Man måste ju lira på en enorm monitor på minst 60" för att kunna se skillnaden lika dramatiskt som Ubisoft valde att visa i sin jämförelse.

Medlem

Tycker faktiskt dom såg bättre ut, ser så... bokmärkiga ut nu. Suddigheten gav lite fake depth of field effekt, medans dom skarpa kanterna och enorma kontrasten får dom att se ut som sketna 3d modeller.

Medlem

Men hur fult är det inte att jämföra adventure map modellerna med de omgjorda battle modellerna? Lurendrejeri

Medlem

Jag förstår faktiskt inte all uppståndelse, videon som de la upp samtidigt visar ju den faktiska skillnaden utan lurendrejeri.


signatur

Everybody needs help.

32167 32167 32167 32167 32167 32167

till er som fattar


signatur

New life, New hope

Medlem

Krävs inte mycket idag för att skapa en "skandal"....

Medlem

Ett garanterat köp!

Medlem

Haters gonna hate.
Såg iof den förtydligade andra bilden först så kände mig aldrig missinformerad.

Medlem

Ubi-representant: "Vi ljög inte! Vi var bara extremt ohederliga, så det så!"

Redaktör
Skrivet av virror:

Krävs inte mycket idag för att skapa en "skandal"....

Man kommer långt med att kalla sig "Ubisoft".


signatur
Medlem
Skrivet av Sparable:

Men hur fult är det inte att jämföra adventure map modellerna med de omgjorda battle modellerna? Lurendrejeri

De jämför adventure-modellerna från båda spelen. Det de däremot har gjort är att ha placerat dem på bakgrunden för stridsläget. Man måste vara oerhört naiv om man verkligen tror att de inte haft några som helst baktankar i hur detta sköttes. Om inte detta exploderat på internet med en sådan kraft så kan man räkna med att något "förtydligande" aldrig hade gjorts. Samma gamla damage control som man sett otaliga gånger förut, på ubifronten inget nytt.

fattar man inte 32167 är man ingen heros spelare!


signatur

New life, New hope

Medlem

Utan expansionerna känns det väldigt meningslöst. De bidrar med fruktansvärt mycket till spelets livslängd

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

32167 32167 32167 32167 32167 32167

till er som fattar

black dragons?

Vill gärna ha en HoMM2 ditto, behöver inte vara HD men gärna bättre nätkod och kanske WS. Tack

Medlem

Att man ens orkar brusa upp sig och göra en sådan stor grej av detta. Folk kan väl bara vara glada över att få en modern remake. Jisses...
Tänk att de yngre generationerna får nu känna på HoMMs storhet. Det är vad det hela går ut på.

Medlem

Precis det jag trodde efter att jag såg bilderna... Ganska logiskt att de hade blivit uppscale'ade, många som inte förstår hur bildhantering fungerar verkar det som.
Det gäller även Ubisoft i detta fallet.

Medlem

Sa det igår, ingen lyssnade förstås.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Ubi-representant: "Vi ljög inte! Vi var bara extremt ohederliga, så det så!"

Ubisoft förväntade sig nog att folk skulle fatta det, det krävs inte mycket kan jag säga. Du var en av dem som inte gjorde det.
Förblindad av hat för ett företag, väx upp!

Medlem

tycker inte heroes 3 är dåligt över huvud taget, spelar faktiskt hellre originalet om jag ska vara ärlig och spelade det faktiskt för kanske 3 dagar sedan

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

fattar man inte 32167 är man ingen heros spelare!

fuskar man i spel, är man ingen riktig gamer alls


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Hur mycket kommer 3 i HD att kosta, orginalet ligger ju på 4 dollar just nu.

Medlem

Finns det inte redan en HD mod till HoMM3? Eller den ändrar kanske inte grafiken, hmm...

Medlem

Som sagt, om man BARA skalar, så blir det pixligt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

fattar man inte 32167 är man ingen heros spelare!

Bull, jag fattade inte - var tvungen att kolla upp det.
Jag har spelat homm1, homm2, homm3, homm4, homm5 och tyvärr homm6 - väntar på homm7.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Hur mycket kommer 3 i HD att kosta, orginalet ligger ju på 4 dollar just nu.

ungefär 54$


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av simpa975:

Ubisoft förväntade sig nog att folk skulle fatta det, det krävs inte mycket kan jag säga. Du var en av dem som inte gjorde det.
Förblindad av hat för ett företag, väx upp!

Jag undrar i vilket skede av internets historia som vanligt folk på allvar började agera riddare åt multimiljardsföretag som ger blanka fan i dem, och ännu mindre betalar dem. Vad tjänar de (du) på detta? Om du på fullt allvar tror att Ubisofts marknadsföringsavdelning är oskyldiga små lamm som publicerade detta helt utan någon form av baktanke så är du mer än lovligt naiv. Som sagt, uppskalade äventyrsmodeller på stridsbakgrund för att få förbättringen att se så maximal ut som möjligt. Detta kanske kommer som en nyhet för dig, men det är varken första eller sista gången de gör något sånt här, och ja jag avskyr Ubi. De har förstört mer än en av mina omtycka spelserier, och de har satt foten i klaveret så många gånger den sista tiden att det börjar bli löjligt.

Vi konsumenter borde stå på varandras sida. Om alla vore som du så skulle företagen kunna komma undan med vad fan som helst, och nog skulle de försöka. Men fortsätt du att försvara de stackars små företagen. En vacker dag när grisar lärt sig flyga kanske de belönar dig med en medalj som glimmar i guld.

12
Skriv svar