Rykte: GTA V flyter bra på datorer

Medlem

Ser hursom fram emot detta spelsläppet.. sen "det flyter" bra kan ju vara en vinkel... men jag hoppas att det finns massa "custom options" vad gäller grafikinställningar o annat


signatur

PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)

Medlem

Bara det inte tar sådan jävla tid att connecta till online som det gör på ps4. herregud va irriterande det är.


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Medlem
Skrivet av ustzeust:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av Gaara:

Ja inte behöver man mer än 60fps, man klarar ju inte uppfatta mer ändå, frågan är ju vilken dator man behöver för att uppnå detta flyt.

Har du provat 120+ Hz skärm?

Japp jag skaffade en när jag ville testa Nvidia 3D men pga pissdålig bildkvalite, betrackningsvinklar och backbleeding eller va det heter så skaffade jag en Dell 60Hz IPS skärm istället. Är väldigt nöjd nu.

Har du testat Asus Rog Swift?

Nej, vet inte vad det är ens, 120hz skärm? Den jag skaffa var Benq XT2410

http://www.sweclockers.com/recension/19072-asus-rog-swift-pg2...

Haha, första swift-batchen var ett skämt, testa tre stycken men gav sen upp. Men när jag fick en som det "bara" var sju döda pixlar på så var det en underbar skärm att spela på. Förutom betrakningsvinklarna som är dåliga när man sitter nära skärmen

Inte en död pixel, kanske hade tur, dock köpte jag min ett par månader efter release. Kan inte heller säga att jag haft några problem med betrakningsvinklarna. Sitter ändå rätt nära också, men visst lika bra som en grym ips panel kan man inte räkna med.

Hur som, när det gäller spelande så tycker jag kombinationen 1440p+144hz+g-sync slår allt med råge. Helt annan nivå av bildkvalite och spelkänsla, och tycker även färgerna håller sig väldigt bra.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av Gaara:

Ja inte behöver man mer än 60fps, man klarar ju inte uppfatta mer ändå, frågan är ju vilken dator man behöver för att uppnå detta flyt.

Har du provat 120+ Hz skärm?

Japp jag skaffade en när jag ville testa Nvidia 3D men pga pissdålig bildkvalite, betrackningsvinklar och backbleeding eller va det heter så skaffade jag en Dell 60Hz IPS skärm istället. Är väldigt nöjd nu.

Har du testat Asus Rog Swift?

Nej, vet inte vad det är ens, 120hz skärm? Den jag skaffa var Benq XT2410

http://www.sweclockers.com/recension/19072-asus-rog-swift-pg2...

Aja ok, är väl bra om man har 144hz som krav. Själv kommer jag aldrig skaffa en skärm med TN panel igen.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Gaara:

Ja inte behöver man mer än 60fps, man klarar ju inte uppfatta mer ändå, frågan är ju vilken dator man behöver för att uppnå detta flyt.

Haha o kära min skapare, ska vi ha den här diskussionen ännu en gång? Vad var det förr? "ögat kan inte uppfatta mer än 30 fps" Nu har våra ögon blivit dubbelt så bra tydligen, hela 60 fps!!! Så dum jag är som gick och köpte en gimmick monitor!! Tänk om såna som du kunde varna mig innan!!

det är en vanesak. DVD såg skitbra ut när det ersatte VHS, HD gjorde att DVD ser ut som skit. Det är samma sak här. Är man van vid 30 så känns 60 fantastiskt, men det kan vara svårt att se någon större skillnad med 120. Men när man vant sig så ser man skillnaden tydligare.

Att säga att ögat inte klarar av att uppfatta är att sprida okunskap. Sen om folk ser skillnad eller inte beror på att det inte vet vad de ska titta efter när de kollar lite hastigt. Många har säkert inte ens sett på en 120 Hz monitor. Ställer man dem bredvid varandra så man kan jämföra direkt kommer alla se skillnad. Det är lite som när man lyssnar på olika hörlurar/headset. Provar du ett par hörlurar i 30 sek i affären kommer du inte ihåg hur de lät när du sen jämför med de headset du har hemma. Ljud är ännu mer underskattat. Jag kör på ett par AKG K612 Pro hörlurar för FPS online och det är nästan löjlig skillnad på detalj jämfört med det dyraste headsetet du kan köpa för pengar bortsett från Audio Technica ATH-ADG1 som är ett par bra lurar med den bästa micken du kan köpa på ett headset.

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Gaara:

Ja inte behöver man mer än 60fps, man klarar ju inte uppfatta mer ändå, frågan är ju vilken dator man behöver för att uppnå detta flyt.

Haha o kära min skapare, ska vi ha den här diskussionen ännu en gång? Vad var det förr? "ögat kan inte uppfatta mer än 30 fps" Nu har våra ögon blivit dubbelt så bra tydligen, hela 60 fps!!! Så dum jag är som gick och köpte en gimmick monitor!! Tänk om såna som du kunde varna mig innan!!

det är en vanesak. DVD såg skitbra ut när det ersatte VHS, HD gjorde att DVD ser ut som skit. Det är samma sak här. Är man van vid 30 så känns 60 fantastiskt, men det kan vara svårt att se någon större skillnad med 120. Men när man vant sig så ser man skillnaden tydligare.

Att säga att ögat inte klarar av att uppfatta är att sprida okunskap. Sen om folk ser skillnad eller inte beror på att det inte vet vad de ska titta efter när de kollar lite hastigt. Många har säkert inte ens sett på en 120 Hz monitor. Ställer man dem bredvid varandra så man kan jämföra direkt kommer alla se skillnad. Det är lite som när man lyssnar på olika hörlurar/headset. Provar du ett par hörlurar i 30 sek i affären kommer du inte ihåg hur de lät när du sen jämför med de headset du har hemma. Ljud är ännu mer underskattat. Jag kör på ett par AKG K612 Pro hörlurar för FPS online och det är nästan löjlig skillnad på detalj jämfört med det dyraste headsetet du kan köpa för pengar bortsett från Audio Technica ATH-ADG1 som är ett par bra lurar med den bästa micken du kan köpa på ett headset.

Nu handlar det ju inte om ljud...är det inte katastrof så är ljudet bra nog för mig.

Men jag står fast vid att det har med vana att göra. Klart man ser skillnader, men det betyder inte att 60 är dåligt bara för att det finns 120. Eller hur? Men kör du 120 regelbundet och sen testa 60 då lär man se en större skillnad än åt andra hållet.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Hoppas min dator orkar med GTA V


signatur

Live long and prosper

Medlem

vet inte hur många gånger jag har sagt "shit, det där spelet ser ut att kräva en bättre dator" men som sedan har visat sig flyta på hur bra som helst med allt på max.
senaste spelet var farcr4, efter trailers och spekulationer så blev man lite orolig, men spelet krävde nästan ingenting utav min dator och flöt på hur bra som helst på max och jag har då inte en utav de bästa datorerna, sitter på en gamal i5 2500K CPU och ett GTX 790 och 8 ram

Medlem
Skrivet av mangemani:

vet inte hur många gånger jag har sagt "shit, det där spelet ser ut att kräva en bättre dator" men som sedan har visat sig flyta på hur bra som helst med allt på max.
senaste spelet var farcr4, efter trailers och spekulationer så blev man lite orolig, men spelet krävde nästan ingenting utav min dator och flöt på hur bra som helst på max och jag har då inte en utav de bästa datorerna, sitter på en gamal i5 2500K CPU och ett GTX 790 och 8 ram

Jag har

Intel(R) QuadCore Intel Core i7-4770K, 3900 MHz (39 x 100)
Memory 8.00 GB
Video Card NVIDIA GeForce GTX 780 3GB


signatur

Live long and prosper

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Gaara:

Ja inte behöver man mer än 60fps, man klarar ju inte uppfatta mer ändå, frågan är ju vilken dator man behöver för att uppnå detta flyt.

Haha o kära min skapare, ska vi ha den här diskussionen ännu en gång? Vad var det förr? "ögat kan inte uppfatta mer än 30 fps" Nu har våra ögon blivit dubbelt så bra tydligen, hela 60 fps!!! Så dum jag är som gick och köpte en gimmick monitor!! Tänk om såna som du kunde varna mig innan!!

det är en vanesak. DVD såg skitbra ut när det ersatte VHS, HD gjorde att DVD ser ut som skit. Det är samma sak här. Är man van vid 30 så känns 60 fantastiskt, men det kan vara svårt att se någon större skillnad med 120. Men när man vant sig så ser man skillnaden tydligare.

Att säga att ögat inte klarar av att uppfatta är att sprida okunskap. Sen om folk ser skillnad eller inte beror på att det inte vet vad de ska titta efter när de kollar lite hastigt. Många har säkert inte ens sett på en 120 Hz monitor. Ställer man dem bredvid varandra så man kan jämföra direkt kommer alla se skillnad. Det är lite som när man lyssnar på olika hörlurar/headset. Provar du ett par hörlurar i 30 sek i affären kommer du inte ihåg hur de lät när du sen jämför med de headset du har hemma. Ljud är ännu mer underskattat. Jag kör på ett par AKG K612 Pro hörlurar för FPS online och det är nästan löjlig skillnad på detalj jämfört med det dyraste headsetet du kan köpa för pengar bortsett från Audio Technica ATH-ADG1 som är ett par bra lurar med den bästa micken du kan köpa på ett headset.

Nu handlar det ju inte om ljud...är det inte katastrof så är ljudet bra nog för mig.

Men jag står fast vid att det har med vana att göra. Klart man ser skillnader, men det betyder inte att 60 är dåligt bara för att det finns 120. Eller hur? Men kör du 120 regelbundet och sen testa 60 då lär man se en större skillnad än åt andra hållet.

Jepp. Jag märkte ingen större skillnad att gå från 60 till 120hz. Visst kändes det av en aning på skrivbordet men i spel osv visste jag inte vad som var annorlunda. Att gå tillbaka till 60hz från 120hz nu, oavsett om det är på skrivbordet eller i spelet, känns dock fruktansvärt laggigt nu plötsligt.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Gaara:

Ja inte behöver man mer än 60fps, man klarar ju inte uppfatta mer ändå, frågan är ju vilken dator man behöver för att uppnå detta flyt.

Haha o kära min skapare, ska vi ha den här diskussionen ännu en gång? Vad var det förr? "ögat kan inte uppfatta mer än 30 fps" Nu har våra ögon blivit dubbelt så bra tydligen, hela 60 fps!!! Så dum jag är som gick och köpte en gimmick monitor!! Tänk om såna som du kunde varna mig innan!!

det är en vanesak. DVD såg skitbra ut när det ersatte VHS, HD gjorde att DVD ser ut som skit. Det är samma sak här. Är man van vid 30 så känns 60 fantastiskt, men det kan vara svårt att se någon större skillnad med 120. Men när man vant sig så ser man skillnaden tydligare.

Att säga att ögat inte klarar av att uppfatta är att sprida okunskap. Sen om folk ser skillnad eller inte beror på att det inte vet vad de ska titta efter när de kollar lite hastigt. Många har säkert inte ens sett på en 120 Hz monitor. Ställer man dem bredvid varandra så man kan jämföra direkt kommer alla se skillnad. Det är lite som när man lyssnar på olika hörlurar/headset. Provar du ett par hörlurar i 30 sek i affären kommer du inte ihåg hur de lät när du sen jämför med de headset du har hemma. Ljud är ännu mer underskattat. Jag kör på ett par AKG K612 Pro hörlurar för FPS online och det är nästan löjlig skillnad på detalj jämfört med det dyraste headsetet du kan köpa för pengar bortsett från Audio Technica ATH-ADG1 som är ett par bra lurar med den bästa micken du kan köpa på ett headset.

Nu handlar det ju inte om ljud...är det inte katastrof så är ljudet bra nog för mig.

Men jag står fast vid att det har med vana att göra. Klart man ser skillnader, men det betyder inte att 60 är dåligt bara för att det finns 120. Eller hur? Men kör du 120 regelbundet och sen testa 60 då lär man se en större skillnad än åt andra hållet.

När jag köpte min monitor och bootade upp BF3 i 120 Hz så jag skillnad direkt. Det var som natt och dag. Men men vissa ser ingen skillnad direkt.

Vet att det inte handlar om ljud men det är samma sak säger jag. Du vet inte vad du går miste om. Ignorance is a bliss.

Medlem
Skrivet av Stich:

Jag har goda förhoppningar att denna portering kommer gå bra och ser spännande fram emot mina första steg i GTA 5.

Slappna av.

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av Stich:

Jag har goda förhoppningar att denna portering kommer gå bra och ser spännande fram emot mina första steg i GTA 5.

Slappna av.

Hur var det inte avslappnat?

123
Skriv svar