Förra generationens bästa spel 10-6

Förra generationens bästa spel 10-6

Nu är det strax dags att lägga dom gamla konsolerna xbox360 och ps3 i en kasse uppe på vinden. Den nya generationens spel börjar sätta sig. Vad passar då bättre än en gemensam lista med det bästa spelen som kom till det bägge konsolerna. Nu blir det platserna 10-6

10. Brothers - A tale of two sons

Fares Fares fantastiska historia om två bröder som ger sig ut på ett äventyr för att hitta medicin till sin sjuke far. Helt makalöst fint spel, med ett kul gameplay. Slutet blev ett slag i magen.

9. Grand Theft Auto 5

Rockstar kan sitt stadsbyggande. GTA 5 är det överlägset bästa i hela serien. Att hantera 3 personer är inget annat än världsklass.

8. Heavy Rain

Heavy Rain har skapat två läger, ett som älskar det och ett som inte förstår sig på det och tycker det är skräp. Jag älskade verkligen Heavy Rain, dels för kontrollen men mest för att jag hela tiden kände att jag inte fick misslyckas. Gör du något fel påverkas historien och du kan inte påverka det i efterhand. Gjort är gjort alltså.

7. Ni No Kuni - Wrath of the White Witch

Studio Ghibli har ett finger med i Ni No kuni. Behövs väl inte säga så mycket mer. Vad underbart detta spelet är. Min familj satt med och kollade medans jag spelade, det händer inte ofta.

6. Super Meat Boy

Jag älskar och hatar detta spelet samtidigt, när jag dör är jag väl medveten om att det var mitt fel, inte spelets. Efter att försökt massvis med gånger på samma bana för att sedan klara av den är en magisk känsla.

#blogg

Medlem
Förra generationens bästa spel 10-6

Är inte de två första Mass Effect-spelen med blir det kaos.


signatur

Everybody needs help.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Apministern:

Är inte de två första Mass Effect-spelen med blir det kaos.

Tycker folk hatar för mycket på 3an faktiskt. Rent spelmässigt är spelet det bästa i serien.

1an var för mycket RPG och hade inte så bra gunplay.
2an hade för lite RPG och riktigt bra gunplay.
3an är en bra mix mellan båda.

Bara för att slutet är dåligt (enligt många) så förstör inte det hela spelet :S


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Apministern:

Är inte de två första Mass Effect-spelen med blir det kaos.

Tycker folk hatar för mycket på 3an faktiskt. Rent spelmässigt är spelet det bästa i serien.

1an var för mycket RPG och hade inte så bra gunplay.
2an hade för lite RPG och riktigt bra gunplay.
3an är en bra mix mellan båda.

Bara för att slutet är dåligt (enligt många) så förstör inte det hela spelet :S

Visst nej, i sig är spelet inte dåligt, men jag tycker slutet gör spelet icke-värdigt nontheless. Mass effect-serien har en av de grymmaste berättelserna, alla 3 spelen bygger upp till ett klimax i slutet, där man önskar få ta ut all "ilska" mot The Reapers eftersom deras handlingar genom serien har berört en.

SPOILER

Istället får man för det första ett slut, som går i mot en av spelseriens grundstenar, valfrihet, för det andra så får man aldrig möjligheten att personligen ge dem på nöten. Jag känner inte att det är kul varje gång jag ska spela igenom serien och veta vad allt jag gör och storyn i sig bygger upp till kommer göra mig besviken.

Utöver det tycker jag absolut inte det är det bästa rent spelmässigt heller. Dock så var det så länge sedan jag spelade det att jag inte kan ta upp detaljer på varför Jag minns bara att det aspekter i spelet som jag inte gillade.


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar