The Order: 1886 – väcker 14 minuter qte-gameplay köpsuget?

Ambassadör
Xbox

Skönt ändå, nu kan jag släppa tankarna på om inte en PS4 ändå vore något att ha. The Order var det exklusiva spelet som gjorde mig intresserad från början, men QTE är lika kul som att slicka på en toalettring så det blir inget med det.


signatur

Jump in.

Medlem

Kollade inte på hela filmen, vill inte spoila något. Är intresserad av spelet, sen får jag se hur mycket qte det är. Låter som det är 3st varannan minut på era kommentarer, och att inte köpa ett spel som man tycker verkar intressant pga av storyn,grafiska stilen, tidsepok, stämningen eller dyligt bara för det innehåller qte. Låter dumt i mina öron. Bioshock 1 och 2 innehöll mycket qte, men de flesta kan nog hålla med mig om att de var underbara spel. Jag Skiter i qte, jag ska spela det iaf.

Medlem

Funkar ju med 15 timmar qte i Telltale-spelen.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av brandter:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av SoL:

Spelet ser snyggt ut men synd med all quicktime events, kommer nog inte köpa det. Finns det ens folk som gillar spel med så mycke quicktime events?

Bara kolla upp alla Telltale spel som i stort sett består av QTE events rakt igenom. Hyllas av rätt många här på FZ så intresset för spel som enbart eller till stora delar består av QTE är stort.

Det tror jag inte en sekund på, intresset för spel med bra story är stort. Tror ingen faktiskt gillar QTE:s, orkade inte längre än 2 episoder av walking dead innan jag bara gick ut och kollade let's plays för att slippa de horribla sättet att spela spelet.

Det är nog ingen som gillar QTE:s nä. Personligen hade jag hellre, i Telltales fall, hellre sett interaktiva filmer där man bara valde bland dialoger. Skippa alla meningslösa QTE-scener och scenerna där man knallar runt och gör ingenting bara.

Alternativet vore väl att lägga in lite pussel, men det tar resurser de hellre får lägga på att förgrena sin story (som de sällan/aldrig gör).

Ja verkligen, hade man bara gjort det till 100% point and click med storyn de hade, själv blev jag 100% as förbannad första gången jag spelade det eftersom att jag råkade ha min Xbox kontroller inkopplad och då tyckte tydligen spelet att den skulle prioritera den så när första QTE:n dök upp så dog jag direkt och fattade inte ens vad som hände. Största problemet där är att man aldrig riktigt är med på att det kommer, precis som RE4:as QTE:s som dyker upp mitt i cutscenes, du kommer dö för att du är inte beredd.

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av brandter:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av SoL:

Spelet ser snyggt ut men synd med all quicktime events, kommer nog inte köpa det. Finns det ens folk som gillar spel med så mycke quicktime events?

Bara kolla upp alla Telltale spel som i stort sett består av QTE events rakt igenom. Hyllas av rätt många här på FZ så intresset för spel som enbart eller till stora delar består av QTE är stort.

QTE passar bara in i vissa spel, och där dom finns då är dom bra! Men annars hatar jag QTE :/
Finns ju spel där dom lägger in random äckel QTE :/

*HOST* Resident Evil 4 *HOST* eller?

Resident Evil 4 på GameCube var ju rätt ok ändå

Jadå, det är ok, knappast så bra som många säger, irriterade mig på att det är banor, inte en stor värld, sure du kan springa runt lite som du vill men det tar dig ur spelet när den plötsligt slänger ur sig EPISODE COMPLETE BOOOM SCOREBOARD! Och som sagt QTE:s... och låt oss gärna glömma bort hur värdelös ashley var :P.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Funkar ju med 15 timmar qte i Telltale-spelen.

Nej, det gjorde det inte, tror du har problem ett hitta en enda person som säger att han spelade spelet för alla fantastiska QTE:s i spelet. Hade man tagit bort dem ur spelet så hade det blivit bra mycket bättre än det redan är.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av kebbe:

Funkar ju med 15 timmar qte i Telltale-spelen.

Nej, det gjorde det inte, tror du har problem ett hitta en enda person som säger att han spelade spelet för alla fantastiska QTE:s i spelet. Hade man tagit bort dem ur spelet så hade det blivit bra mycket bättre än det redan är.

Ännu längre i Fahrenheit, Heavy Rain och Beyond Two Souls. Eller God of War.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av brandter:
Skrivet av kebbe:

Funkar ju med 15 timmar qte i Telltale-spelen.

Nej, det gjorde det inte, tror du har problem ett hitta en enda person som säger att han spelade spelet för alla fantastiska QTE:s i spelet. Hade man tagit bort dem ur spelet så hade det blivit bra mycket bättre än det redan är.

Ännu längre i Fahrenheit, Heavy Rain och Beyond Two Souls. Eller God of War.

RE4, Fahrenheit, Heavy Rain, Two Souls har jag inga problem med att det är QTE, det liksom passar in, samma i Walking Dead.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

QTE var värst på den tiden då om du missade en knapp så misslyckades du direkt och fick börja om, gärna med 30 sek laddningstider på konsol. Nu tycker jag inte de är så farligt då om man missar en knapp så händer det nåt annat istället men du behöver inte börja om. Eftersom QTE finns kvar måste det betyda att de flesta inte har problem med det.

Redaktör
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av BadMrBox:

Cyber-punk? Trött rubrikssättare?

Skrivet av Manqs:

Cyberpunk? Är inte detta Steampunk?

Ja. Fixat.

Apropå The Walking Dead och Telltale: det är storyn och berättandet som gör de spelen så bra, inte qte-inslagen.

Rent storymässigt skulle jag sätta spel som the Last of Us högre på listan.

Skulle man ta bort alla qte events från Walking Dead tror jag inte storyn skulle vara nog bra för att konkurrera med en film eller tv serie.

Jaså? Jag tycker The Walking Deads manus är klasser bättre än såväl serietidningens (där jag förvisso bara läst första boken) som TV-seriens. The Last of Us däremot... absolut, välskrivet, men det är storytellingen som håller klass där i första hand och inte handlingen.

Karaktärer och deras bakgrund kanske förklarar det bättre än "story", men de hänger ju ihop ändå.


signatur
Medlem

givit köp
de e la såna här spel man vill uppleva på sin konsol på helgerna med ett par bärs i soffan


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Allt läcker ju just är det en ny PR strategi från företagen?

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Vafan ingen som klagat på Aspect:Ratio än?

Irriterar jag mig också på. Aspect ratio beror ju på att film är inspelad i "bio-fortmat"men i spel finns det ingen anledning då 99% har 16:9 på deras TV-apparater.

Ont: QTE kan fungera om det görs rätt. RE4-6 gjorde det rätta i vissa sekvenser men ibland var det bara riktigt straffande. Att det finns i "The Walking Dead" beror på att göra det till ett "spel" istället för en vanlig serie. För TWD är ju fan sjukt lätt o det går inte att förlora. Det enda straffet är att man får köra samma sekvens 2 eller mer gånger o det blir bara irriterande.

Moderator | Testpilot
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av SoL:

Spelet ser snyggt ut men synd med all quicktime events, kommer nog inte köpa det. Finns det ens folk som gillar spel med så mycke quicktime events?

Bara kolla upp alla Telltale spel som i stort sett består av QTE events rakt igenom. Hyllas av rätt många här på FZ så intresset för spel som enbart eller till stora delar består av QTE är stort.

Det handlar ju mer om val och att få se vad som händer i handlingen än just gameplay i säg.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ser ut som en solid shooter, diggar inte QTEs så jätte mycket men verkar inte finnas fler än i typ GoW.

Medlem

Såg ovanligt kul ut när man väl fick kontrollen, dock så tror jag detta spelet kommer vara kort, och kanske en aning repetitivt! Jag får en liten känsla av Son of Rome, där grafiken maxas och allt annat är lite si sådär.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av SoL:

Spelet ser snyggt ut men synd med all quicktime events, kommer nog inte köpa det. Finns det ens folk som gillar spel med så mycke quicktime events?

Bara kolla upp alla Telltale spel som i stort sett består av QTE events rakt igenom. Hyllas av rätt många här på FZ så intresset för spel som enbart eller till stora delar består av QTE är stort.

Det handlar ju mer om val och att få se vad som händer i handlingen än just gameplay i säg.

Så var det med bioshock infinite, inge vidare gameplay men man spelade vidare för story.
Det här spelet kan hamna i samma kategori men ändå dömer alla ut spelet innan dom spelat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av SoL:

Spelet ser snyggt ut men synd med all quicktime events, kommer nog inte köpa det. Finns det ens folk som gillar spel med så mycke quicktime events?

Finns många bra spel med QTE's. Det spel jag ser mest fram emot är väl Until Dawn ser sjukt fräckt ut. Verkar vara QTE rakt igenom och man styr inte sin gubbe alls:P

MEG
Medlem
Skrivet av Rakoon:

Tanke på att utvecklarna är en av dom som tycker "30 fps är mer filmisk upplevelse" så är jag knappast förvånad dom använder sig av QTE gameplay.

Tror fan det är dags utvecklare slutar kåta upp sig på grafik och påbörja spel med bättre gameplay.

Hittade även denna video på youtube

https://www.youtube.com/embed/EjalebKd4wE

Kan inte annat än att hålla med...


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av SoL:

Spelet ser snyggt ut men synd med all quicktime events, kommer nog inte köpa det. Finns det ens folk som gillar spel med så mycke quicktime events?

Bara kolla upp alla Telltale spel som i stort sett består av QTE events rakt igenom. Hyllas av rätt många här på FZ så intresset för spel som enbart eller till stora delar består av QTE är stort.

Det handlar ju mer om val och att få se vad som händer i handlingen än just gameplay i säg.

Valen skulle man kunna ta bort eftersom alla val i spelet har ingen betydelse bara några minuter längre in i spelet.
Du väljer i stort sett bara vem du vill ha kvar och får dig en handfull unika dialoger innan storyn går tillbaka till en punkt där valet inte längre har någon betydelse och storyn går vidare oavsett vem du valt att få leva.

http://1u88jj3r4db2x4txp44yqfj1.wpengine.netdna-cdn.com/wp-co...

Så även om man inte spelar för just QTE events, väljer man att ta bort den delen blir spelet som en interaktiv film och finns stor risk för att den interaktiva delen av filmen blir otroligt jobbig i längden när det inte tillför något som ändrar storyns helhet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Preed:

Är det bara jag som reagerar på att i princip det enda som syns av en kvinna eller kommer ur kvinnlig mun i hela filmen är "and imagine me with nothing to wear?". Reagerade på samma sak på trailern. Är det bara jag som reagerar på det, så borde det inte vara det.

Förhoppningsvis är det inget som genomsyrar hela spelet. Känns fan brottsligt att vara så ignorant kring något sådant nu med all debatt som pågår.

Jag hoppas att du är den enda som ens bryr dig, för jag menar.... vad pratar du om?


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem
Skrivet av firefly:
Skrivet av Preed:

Är det bara jag som reagerar på att i princip det enda som syns av en kvinna eller kommer ur kvinnlig mun i hela filmen är "and imagine me with nothing to wear?". Reagerade på samma sak på trailern. Är det bara jag som reagerar på det, så borde det inte vara det.

Förhoppningsvis är det inget som genomsyrar hela spelet. Känns fan brottsligt att vara så ignorant kring något sådant nu med all debatt som pågår.

Jag hoppas att du är den enda som ens bryr dig, för jag menar.... vad pratar du om?

Det han säger stämmer inte heller. Ska man påpeka något sådant så kan man åtminstone kolla upp om det är så det ligger till.

k3m
Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av kebbe:

Funkar ju med 15 timmar qte i Telltale-spelen.

Nej, det gjorde det inte, tror du har problem ett hitta en enda person som säger att han spelade spelet för alla fantastiska QTE:s i spelet. Hade man tagit bort dem ur spelet så hade det blivit bra mycket bättre än det redan är.

Bevisligen så fungerade qte's i Walking dead. Hade det inte fungerat, så hade spelen fått sämre kritik.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av brandter:
Skrivet av kebbe:

Funkar ju med 15 timmar qte i Telltale-spelen.

Nej, det gjorde det inte, tror du har problem ett hitta en enda person som säger att han spelade spelet för alla fantastiska QTE:s i spelet. Hade man tagit bort dem ur spelet så hade det blivit bra mycket bättre än det redan är.

Bevisligen så fungerade qte's i Walking dead. Hade det inte fungerat, så hade spelen fått sämre kritik.

Men snälla nån! Nej! Det gör det inte! Skriver det igen, tror du har problem ett hitta en enda person som säger att han spelade spelet för alla fantastiska QTE:s i spelet. Hade man tagit bort dem ur spelet så hade det blivit bra mycket bättre än det redan är.

12
Skriv svar