Microsoft: "Dags att prata om gaming i Windows 10"

Robot
Microsoft: "Dags att prata om gaming i Windows 10"
Medlem
Microsoft: "Dags att prata om gaming i Windows 10"

En ny spelbutik i stil med Origin och Steam.
Släpper sina gamla titlar.
Släpper löst sammansatta PC portningar

Hoppet i Microsoft är sedan lååååååångt tillbaka borta.

Det man kan tänkas vilja se är Age of Empires 4 eller Mythology 2.
Skulle inte vara helt fel om dessa HD remakes på Halo kom till PC.

Medlem

Kan detta vara anledningen att uppgradera från W7

Medlem

Ja. JA!!
Early adapter som man är kommer jag att rensa bort W8.1 till förmån för Windows X.

Hoppas det kommer i en Professioanversion, så kan jag återugen kalla den Windows XP - ett bra Windows med bra namn som satt kvar länge.

Medlem

I call - bullshit.

Det är väl ungefär 6:e gången Microsoft säger något liknande.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

I call - bullshit.

Det är väl ungefär 6:e gången Microsoft säger något liknande.

Och vad syftar du på?
Win 8 var och är ett steg i rätt riktning. Win 10 än mer.

För en gamer blir prestandan bara bättre och bättre.
Så exakt VAD syftar du på som du tror MS inte kan hålla?

Medlem

Sitter just nu på Windows 10, och det är vad 8:an skulle ha varit ifrån början. Hade de släppt detta istället för 8:an så hade 8:an inte fått ett så dåligt rykte.

Inaktiv

Hoppas att man får uppgradera billigt från windows 8

Medlem

Jag hoppas på ett OS som är en mer transparent plattform att köra mjukvara på än det spektakel som MS numera vill sälja till oss.
DirectX har inte tillfört särskilt mycket på länge så det känns som ett svagt säljargument, särskilt nu när grafikkortstillverkarna har börjat utveckla egna effektivare API'er.

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av Castor.T:

I call - bullshit.

Det är väl ungefär 6:e gången Microsoft säger något liknande.

Och vad syftar du på?
Win 8 var och är ett steg i rätt riktning. Win 10 än mer.

För en gamer blir prestandan bara bättre och bättre.
Så exakt VAD syftar du på som du tror MS inte kan hålla?

Jag tror han syftar på alla dom gånger dom sagt att dom ska satsa mer på PC/Windows gaming vilket dom vid flera tillfällen visat att dom inte bryr som om för fem öre.

Genom att kolla på den här nyheten, "Dags att prata om gaming i Windows 10" och i och med att det står att Xbox One även ska få en version av win 10 + att det är Phil Spencer som pratar så är det förmodligen bara xbox all in.

Jag hoppas att jag har helt fel i det jag säger men den känslan jag har av MS är att dom inte längre bryr sig om annat än xbox när det kommer till spel.

EDIT: Om vi tar ett spel som exempel, nya Tomb Raider som ska släppas 2015... Även fast det är microsoft som ska publicera spelet så gör dom det BARA till Xbox? det är ett bra exempel på att dom skiter fullständigt i hur många Tomb Raider fans det finns på PC som blir utan spelet. Konstigt kan jag tycka eftersom dom så många gånger sagt att dom ska satsa mer på PC.

Medlem

Med tanke på att windows 10 tydligen ska vara gratis för oss som har windows 8 så lär man ju självklart skaffa det, får hoppas det gör mig mer nöjd än vad windows 8 lyckats med, sure det är snabbt men allt annat är bara jobbigt.

Medlem
Skrivet av bleak:

Hoppas att man får uppgradera billigt från windows 8

det ska vara gratis för windows 8 användare, bara att uppgradera till windows 10 när det släpps.

Medlem

När mictosoft pratar gaming menar de uteslutande potatis-gaming. Kul....

Däremot win 8 har fungerat klockrent för min del, visst vissa designval är uppåt väggarna men kompabiliteten är det inget fel på.

Glad lucia till alla.

k3m
Medlem
Skrivet av robbansj:
Skrivet av sith:
Skrivet av Castor.T:

I call - bullshit.

Det är väl ungefär 6:e gången Microsoft säger något liknande.

Och vad syftar du på?
Win 8 var och är ett steg i rätt riktning. Win 10 än mer.

För en gamer blir prestandan bara bättre och bättre.
Så exakt VAD syftar du på som du tror MS inte kan hålla?

Jag tror han syftar på alla dom gånger dom sagt att dom ska satsa mer på PC/Windows gaming vilket dom vid flera tillfällen visat att dom inte bryr som om för fem öre.

Genom att kolla på den här nyheten, "Dags att prata om gaming i Windows 10" och i och med att det står att Xbox One även ska få en version av win 10 + att det är Phil Spencer som pratar så är det förmodligen bara xbox all in.

Jag hoppas att jag har helt fel i det jag säger men den känslan jag har av MS är att dom inte längre bryr sig om annat än xbox när det kommer till spel.

EDIT: Om vi tar ett spel som exempel, nya Tomb Raider som ska släppas 2015... Även fast det är microsoft som ska publicera spelet så gör dom det BARA till Xbox? det är ett bra exempel på att dom skiter fullständigt i hur många Tomb Raider fans det finns på PC som blir utan spelet. Konstigt kan jag tycka eftersom dom så många gånger sagt att dom ska satsa mer på PC.

Vem fan bryr sig om Microsoft. De är blodsugandeskitsnacksiglar. Däremot så får vi väl hoppas på att utvecklandet av spel till Linux/steamOS exploderar.

Medlem

Vill MS prata så kan jag tänka mig att lyssna. Inga problem. Men jag förblir avvaktande tills jag ser det faktiska resultatet.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Ge mig full native xbox controll support inne i Windows. Använder min nuc mer och mer för film, serier och stresma spel från desktop datorn. Men om man av någon anledning hamnar utanför xbmc eller steam förstörs upplevelsen direkt

Medlem

Ge mig full native xbox controll support inne i Windows. Använder min nuc mer och mer för film, serier och stresma spel från desktop datorn. Men om man av någon anledning hamnar utanför xbmc eller steam förstörs upplevelsen direkt

Medlem
Skrivet av zliddret:

Med tanke på att windows 10 tydligen ska vara gratis för oss som har windows 8 så lär man ju självklart skaffa det, får hoppas det gör mig mer nöjd än vad windows 8 lyckats med, sure det är snabbt men allt annat är bara jobbigt.

Det är inte alls säkert att W10 blir en gratis uppgradering för W8-användare. De kommer avslöja mer om betalmodellen under våren men har inte uttryckligen sagt att uppgraderingen blir gratis. Snarare tvärtom, man har varit väldigt fåordig på sistone när frågan har kommit på tal, vilket tyder på att de kommer ta betalt för uppgraderingen på ett eller annat sätt.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av robbansj:
Skrivet av sith:
Skrivet av Castor.T:

I call - bullshit.

Det är väl ungefär 6:e gången Microsoft säger något liknande.

Och vad syftar du på?
Win 8 var och är ett steg i rätt riktning. Win 10 än mer.

För en gamer blir prestandan bara bättre och bättre.
Så exakt VAD syftar du på som du tror MS inte kan hålla?

Jag tror han syftar på alla dom gånger dom sagt att dom ska satsa mer på PC/Windows gaming vilket dom vid flera tillfällen visat att dom inte bryr som om för fem öre.

Genom att kolla på den här nyheten, "Dags att prata om gaming i Windows 10" och i och med att det står att Xbox One även ska få en version av win 10 + att det är Phil Spencer som pratar så är det förmodligen bara xbox all in.

Jag hoppas att jag har helt fel i det jag säger men den känslan jag har av MS är att dom inte längre bryr sig om annat än xbox när det kommer till spel.

EDIT: Om vi tar ett spel som exempel, nya Tomb Raider som ska släppas 2015... Även fast det är microsoft som ska publicera spelet så gör dom det BARA till Xbox? det är ett bra exempel på att dom skiter fullständigt i hur många Tomb Raider fans det finns på PC som blir utan spelet. Konstigt kan jag tycka eftersom dom så många gånger sagt att dom ska satsa mer på PC.

Vem fan bryr sig om Microsoft. De är blodsugandeskitsnacksiglar. Däremot så får vi väl hoppas på att utvecklandet av spel till Linux/steamOS exploderar.

Jag! Jag bryr mig om MS. Har inget emot dem. Däremot är linux oftast överskattat skit som pretentiösa amatör-programmerare höjer till skyarna bara för att.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av k3m:
Skrivet av robbansj:
Skrivet av sith:
Skrivet av Castor.T:

I call - bullshit.

Det är väl ungefär 6:e gången Microsoft säger något liknande.

Och vad syftar du på?
Win 8 var och är ett steg i rätt riktning. Win 10 än mer.

För en gamer blir prestandan bara bättre och bättre.
Så exakt VAD syftar du på som du tror MS inte kan hålla?

Jag tror han syftar på alla dom gånger dom sagt att dom ska satsa mer på PC/Windows gaming vilket dom vid flera tillfällen visat att dom inte bryr som om för fem öre.

Genom att kolla på den här nyheten, "Dags att prata om gaming i Windows 10" och i och med att det står att Xbox One även ska få en version av win 10 + att det är Phil Spencer som pratar så är det förmodligen bara xbox all in.

Jag hoppas att jag har helt fel i det jag säger men den känslan jag har av MS är att dom inte längre bryr sig om annat än xbox när det kommer till spel.

EDIT: Om vi tar ett spel som exempel, nya Tomb Raider som ska släppas 2015... Även fast det är microsoft som ska publicera spelet så gör dom det BARA till Xbox? det är ett bra exempel på att dom skiter fullständigt i hur många Tomb Raider fans det finns på PC som blir utan spelet. Konstigt kan jag tycka eftersom dom så många gånger sagt att dom ska satsa mer på PC.

Vem fan bryr sig om Microsoft. De är blodsugandeskitsnacksiglar. Däremot så får vi väl hoppas på att utvecklandet av spel till Linux/steamOS exploderar.

Jag! Jag bryr mig om MS. Har inget emot dem. Däremot är linux oftast överskattat skit som pretentiösa amatör-programmerare höjer till skyarna bara för att.

Kunde inte sagt det bättre själv... Så jävla cyniska alla ska vara. "Vem fan bryr sig om Microsoft", pucko.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av zliddret:

Med tanke på att windows 10 tydligen ska vara gratis för oss som har windows 8 så lär man ju självklart skaffa det, får hoppas det gör mig mer nöjd än vad windows 8 lyckats med, sure det är snabbt men allt annat är bara jobbigt.

Det är inte alls säkert att W10 blir en gratis uppgradering för W8-användare. De kommer avslöja mer om betalmodellen under våren men har inte uttryckligen sagt att uppgraderingen blir gratis. Snarare tvärtom, man har varit väldigt fåordig på sistone när frågan har kommit på tal, vilket tyder på att de kommer ta betalt för uppgraderingen på ett eller annat sätt.

De skulle ju kunna hoppa på mikrotåget; Släppa gratis för alla och ta betalt för olika teman, färger, typsnitt, appar.

Medlem
Skrivet av robbansj:

EDIT: Om vi tar ett spel som exempel, nya Tomb Raider som ska släppas 2015... Även fast det är microsoft som ska publicera spelet så gör dom det BARA till Xbox? det är ett bra exempel på att dom skiter fullständigt i hur många Tomb Raider fans det finns på PC som blir utan spelet. Konstigt kan jag tycka eftersom dom så många gånger sagt att dom ska satsa mer på PC.

Det är väl bara tidsexklusivt till Xbox?

Medlem

Om de vill att gamers ska anamma Windows 10 så MÅSTE de sänka priset till max 150 kr


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av ibib:

Om de vill att gamers ska anamma Windows 10 så MÅSTE de sänka priset till max 150 kr

Varför drar du den slutsatsen? Gamers har anammat W7 i väldigt hög grad och det kostade inte 150kr.

Ase
Medlem

Ska bli intressant, framförallt med alla gånger dom sagt att dom bryr sig om pc spelande(men inte gjort nåt) ,man får hoppas att den nye chefen fixar till saker precis som han verkat göra med w10 mot hur w8 var. ser fram mot det men är skeptisk innan dom visat nåt.(behövs mer än bara dx12 skulle gjärna se ett avskalat win 10 bara för spelande (ie att x-box bara blir ett hårdvarualternativ & att win & x-fjoll funkar båda i samma plattform.)

Medlem
Skrivet av ibib:

Om de vill att gamers ska anamma Windows 10 så MÅSTE de sänka priset till max 150 kr

Om man kan köpa ett spel för 400 kan man nog köpa ett operativsystem för 1000 - en gång var 5e år.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av zliddret:

Med tanke på att windows 10 tydligen ska vara gratis för oss som har windows 8 så lär man ju självklart skaffa det, får hoppas det gör mig mer nöjd än vad windows 8 lyckats med, sure det är snabbt men allt annat är bara jobbigt.

Det är inte alls säkert att W10 blir en gratis uppgradering för W8-användare. De kommer avslöja mer om betalmodellen under våren men har inte uttryckligen sagt att uppgraderingen blir gratis. Snarare tvärtom, man har varit väldigt fåordig på sistone när frågan har kommit på tal, vilket tyder på att de kommer ta betalt för uppgraderingen på ett eller annat sätt.

De skulle ju kunna hoppa på mikrotåget; Släppa gratis för alla och ta betalt för olika teman, färger, typsnitt, appar.

Ja, varför inte.

"Du har loggat in 3 gånger idag och har inga inloggningar kvar. Köp en extra inloggning för 99 cent om du vill logga in till skrivbordet nu, eller vänta till midnatt när du får en ny gratis."

We all know that could happen.

Medlem
Skrivet av Denglade:

Sitter just nu på Windows 10, och det är vad 8:an skulle ha varit ifrån början. Hade de släppt detta istället för 8:an så hade 8:an inte fått ett så dåligt rykte.

Hade Windows 8 släppts med 8.1 direkt så hade inte Windows 8 fått ett så dåligt rykte. 8.1 är inte perfekt men det är enormt mycket mer användarvänligt än vad 8.0 var för PC användare.

Ase
Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Denglade:

Sitter just nu på Windows 10, och det är vad 8:an skulle ha varit ifrån början. Hade de släppt detta istället för 8:an så hade 8:an inte fått ett så dåligt rykte.

Hade Windows 8 släppts med 8.1 direkt så hade inte Windows 8 fått ett så dåligt rykte. 8.1 är inte perfekt men det är enormt mycket mer användarvänligt än vad 8.0 var för PC användare.

Win 10 är betydligt trevligare där har dom tagit bort dom flesta begränsningar man fick med win8 ,8,1 ie så är win 10 vad win 8a borde varit från början om dom inte hinner förstöra det innan släpp men ser lovande ut

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av ibib:

Om de vill att gamers ska anamma Windows 10 så MÅSTE de sänka priset till max 150 kr

Om man kan köpa ett spel för 400 kan man nog köpa ett operativsystem för 1000 - en gång var 5e år.

Du har inte fel, men jag är av en annan åsikt. 2014 ska inte ett operativsystem kosta mer än en eller två hundralappar för konsumenter. Om de är seriösa med att få oss alla som inte släpper Windows 7 att uppgradera så måste de helt enkelt sänka priset.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

12
Skriv svar