Tillbakablick på Dragon age: Bannn Teagen

Medlem
Tillbakablick på Dragon age: Bannn Teagen

Ahhh Bann Teagen. Han är en sådan badass. Han har en stor roll i spelets storyline, framförallt Redcliff storyn. Om jag ska prata om honom, måste jag spolia en stor del av den första akten.

hot stuff coming through
varför han är en badass

Första gången man ser honom är i en cutscene. Det är efter att kung Calin och hans armé blev slaktat vid Ostagar (tillsammans med 23 av 25 Grey Wardens i hela landet) och Loghain Mac Tir försöker ta makten. Det första Bann Teagen gör, är att stå upp mot Loghain och säger att han och de andra Bannen inte kommer låta Loghain ta makten utan en fight Här är kontexten: Loghain har hela sina armé intakt ifrån Ostagar.Teagen tillhör lågadlen och har inte mycket makt. Trots det så kom han till mötet sin rustning och står upp mot Loghain.

Ja. Han är så badass

Warden möter Teagen.

Man träffar Teagen för första gången i Redcliffbyn, när man är på väg för att träffa Arln. Det visar sig att monster är ute och härjar i byn på nätterna och behöver hjälp och Teagen ber en om hjälp. Och han stöter på en också om man är en tjej.

Efter ha slagit tillbaka monsterna i byn bestämmer sig Teagen att han och Warden ska in i slottet. Han går in där med Isolde (Arlns frun) för att skapa en taktiskt manöver för att dra till sig uppmärksamhet.
Och det här händer:

Ja. Det där hände. Behöver jag säga mer? Scener som det här gjorde honom extrem populär inom fandomen och han fick sina egna facts. http://forum.bioware.com/topic/34156-bann-teagan-facts/
Hoppas att ni tyckte om Bann Teagen lika mycket som jag gjorde.

#blogg


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Tillbakablick på Dragon age: Bannn Teagen

Redcliff-akten är dessutom en av de starkaste delarna av spelet tycker jag. Man ställs inför en del val där som jag tycker är väldigt karaktärsdefinierande. Min dalish elf rogue brydde sig för övrigt väldigt lite om Lady Isoldes tårfyllda vädjan när jag spelade senast.

Medlem

En av mina favorit aktar i spelet måste vara när man är med alverna och försöker lösa deras problem. Den har den perfekta längeden tycker jag. Inte för kort och inte för länge.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

1
Skriv svar