Assassin's Creed: Unity prestandapatchas på måndag

Robot
Assassin's Creed: Unity prestandapatchas på måndag
Medlem
Assassin's Creed: Unity prestandapatchas på måndag

Vilket sammanträffande startade datorn för att spela just Unity. Tycker det funkar bra, är inte det mest lättdrivna och buggfriaste spelet men inte i närheten av så illa som man har läst om (direkt efter släpp).

Avskräcktes man av buggarna tycker jag gott man kan ge sig in i det igen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag avskräcktes av att jag inte kunde installera spelet - det går bara att göra det på den primära hårddisken (liten SSD i mitt fall). En bugg jag inte tycks vara ensam om. Sopkorgen för detta spel, m.a.o

har stuttering rätt ofta och ibland vänder musen rakt upp eller bakåt när det hackar till. Störigt, annars funkar det ganska bra


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag har fortfarande problem med stuttering så hoppas denna patchen äntligen ordnar till det. I dagsläget är det inte spelbart.

Inaktiv
Medlem

Jag har bara problem med att spelet fryser fast några sekunder då och då. Annars tycker jag att det flyter helt okej.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag avskräcktes av att jag inte kunde installera spelet - det går bara att göra det på den primära hårddisken (liten SSD i mitt fall). En bugg jag inte tycks vara ensam om. Sopkorgen för detta spel, m.a.o


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

värt 2/5 vid släpp, helt otroligt att trasiga spel hyllas, lite som att kolla på en halv film på bio för fullpris =P

Medlem

*väntar spänt på Watch Dogs patchen*


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Kan ju säga att senaste AMD drivarna gjorde stor skillnad. Frysningar på någon sekund ett par ggr per omgång men ställen där jag haft sjuka framedrops tidigare (typ teatern) märker jag ingen skillnad på alls längre. Ligger över 50 fps med mitt 7970 nu där ja förut dippat ner under 30. Och då har jag ökat inställningarna dessutom

Inaktiv
Skrivet av bleak:

5/5 !

Japp, jag har inte haft några bekymmer alls förutom AI civila klättrar på allt och sitter fast i väggar/marken. 1.03 gjorde mycket. Helt nöjd med gameplay och kontroller (x360). Storyn är också i gott skick! Allt maxxat med en fps på avg 50 (30 i cutscenes). Men ser gärna mer patchar komma ut

5/5


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Själv köpte jag Unity och har dator för Ultra settings, jag har haft stuttering, och 10 fps konstant i början innan dom sa att man skulle stänga av Uplay eller köra offline, spelet stängs av ibland rätt ofta, frysningar på 5-10 sekunder, det senaste problemet jag har fått nu är kläggig mus där musen ibland blir 0.00005 i sensitive, och om jag duckar så hackar musen.

Far Cry 4 är dock värre.

Inaktiv
Skrivet av nils45:

Själv köpte jag Unity och har dator för Ultra settings, jag har haft stuttering, och 10 fps konstant i början innan dom sa att man skulle stänga av Uplay eller köra offline, spelet stängs av ibland rätt ofta, frysningar på 5-10 sekunder, det senaste problemet jag har fått nu är kläggig mus där musen ibland blir 0.00005 i sensitive, och om jag duckar så hackar musen.

Far Cry 4 är dock värre.

Stötte bara på 2 mysko grisar i FarCry 4


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Glöm inte att testa FC4 igen om ni inte gjort det, släpptes en patch som minskade stuttering väldigt mycket för mig igår/förrgår nångång

Fortfarande lite i fordon men avsevärt mycket bättre för att höja upplevelsen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Glöm inte att testa FC4 igen om ni inte gjort det, släpptes en patch som minskade stuttering väldigt mycket för mig igår/förrgår nångång

Fortfarande lite i fordon men avsevärt mycket bättre för att höja upplevelsen

Japp Nu flyter det för mig med allt Ultra, dock inte vid massiva bränder


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Jag har problem med The Crew, kan inte se någon eller ens bilda crew med mina vänner... #NeverDriveAlone HA!!
Alla dessa patcher...

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av nils45:

Själv köpte jag Unity och har dator för Ultra settings, jag har haft stuttering, och 10 fps konstant i början innan dom sa att man skulle stänga av Uplay eller köra offline, spelet stängs av ibland rätt ofta, frysningar på 5-10 sekunder, det senaste problemet jag har fått nu är kläggig mus där musen ibland blir 0.00005 i sensitive, och om jag duckar så hackar musen.

Far Cry 4 är dock värre.

Stötte bara på 2 mysko grisar i FarCry 4

https://www.youtube.com/embed/igNoL-gItug

haha, snyggt

Medlem

Själv kan jag inte ens starta spelet. Allt som kommer upp är logon med de fyra snubbarna och A:et sen så händer det inget mer. De bästa ca300 kronorna jag någonsin spenderat (y)

Medlem

Det är alldeles för sent dock som dem gör detta. visst bra att patcha det osv det måste dem ju men det skulle blivit av direkt. släpp inte ofärdiga spel.


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Sisyr:

Jag avskräcktes av att jag inte kunde installera spelet - det går bara att göra det på den primära hårddisken (liten SSD i mitt fall). En bugg jag inte tycks vara ensam om. Sopkorgen för detta spel, m.a.o

http://i.imgur.com/v12mJiu.jpg

Jag formulerade mig klantigt. Jag kan installera spelet på den sekundära, men jag kan inte starta det. Man möts av den lilla Unity-loggan, och sedan inget mer.

1
Skriv svar