Därför blev Heroes of Might and Magic III en pixelskandal

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av kalle.lindestrom:

fattar man inte 32167 är man ingen heros spelare!

fuskar man i spel, är man ingen riktig gamer alls

Är det ett fusk?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av kalle.lindestrom:

fattar man inte 32167 är man ingen heros spelare!

Bull, jag fattade inte - var tvungen att kolla upp det.
Jag har spelat homm1, homm2, homm3, homm4, homm5 och tyvärr homm6 - väntar på homm7.

Precis! Har spelat dem alla i många timmar...samt alla Might and Magic sedan femman. Och har aldrig fuskat en enda gång.

Att fuska i spel är som att sitta på sin hand innan man r****r. Man kanske tror man får något ut av det, men det är ingenting mot the real deal.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

fattar man inte 32167 är man ingen heros spelare!

"har man inte fuskat i heroes så är man ingen heroes(särskrivning)spelare!"

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av kalle.lindestrom:

fattar man inte 32167 är man ingen heros spelare!

fuskar man i spel, är man ingen riktig gamer alls

Är det ett fusk?

Japp, om jag inte är helt ute och cyklar, men googlade på 32167 och fick fram med google översätt, detta:
http://lurkmore.to/Heroes_of_Might_and_Magic


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Det är klart att det var ett medvetet drag. Men eftersom man kan hänvisa till annat material som stämmer i frågan så är det win/win för Ubisoft den här gången. Dock är det ju inte så att Ubisoft liksom är ensam med denna praxis, utan den är ju snarare vanlig än ovanlig när det gäller jämförelser.

Jag visste inte ens att det fanns fusk i HOMM3 - där ser man! Det var iaf ett kul spel. Måste dock erkänna att jag hade mer kul i femman, vilket förmodligen är att häda men, det får jag bjuda på.

Medlem
Skrivet av toern:

Det är klart att det var ett medvetet drag. Men eftersom man kan hänvisa till annat material som stämmer i frågan så är det win/win för Ubisoft den här gången. Dock är det ju inte så att Ubisoft liksom är ensam med denna praxis, utan den är ju snarare vanlig än ovanlig när det gäller jämförelser.

Jag visste inte ens att det fanns fusk i HOMM3 - där ser man! Det var iaf ett kul spel. Måste dock erkänna att jag hade mer kul i femman, vilket förmodligen är att häda men, det får jag bjuda på.

Nja, visste att det fanns något fusk.. tror det var att vinna en bana i kampanjen. Tror det hade något med arch angels att göra. Spelade bara kampanjen ett par gånger, det var oftast multiplayers som gällde, där kan man inte fuska.

Gjorde massor med kartor i det spelet.. ska fan kolla upp de gamla kartorna och uppdatera dem när HD remaken kommer

Medlem

Låt mig repetera mitt tidigare inlägg till alla som missade den informationen;

NOTERA: Ubisoft kommer bara släppa en HD-version av Restoration of Erathia, inte av expansionerna! Detta enligt dem själva;

Citat:

Community team note: But why only RoE? To understand the origin of the project and its development we need to go back to 2003. At that time we asked New World Computing to retrieve their archives for all the Might & Magic titles. We found tons of documentation and data but regarding Heroes III we had nothing but the usable source code of Heroes III Restoration of Erathia.

Källkoden skall alltså ha slarvats bort till expansionerna - enligt UbiSoft. Gissningsvis så kommer de tids nog att göra om expansionerna med, detta för att kunna sälja om även dessa.

Tillåt mig istället rekommendera VCMI;

Citat:

We want to rewrite the entire H3 engine (VCMI is NOT another mod) giving it new possibilities. Years of intensive work resulted in creating application with impressive amount of features. Among current features are:

Complete gameplay mechanics
Almost all objects, abilities, spells and other content
Basic battle AI and adventure AI
Many GUI improvements: high resolutions, stack queue, creature window
Advanced and easy mod support - add new towns, creatures, heroes, artifacts and spells without limits or conflicts
Launcher for easy configuration - download mods from our server and install them immediatelly!
Random map generator that supports objects added by mods
Linux, Mac OS and Android ports

Avnjutes helst med antingen Wake of Gods eller Horn of the Abyss-expansionen.

Medlem

Jag köpte orginalet på GMG men har inte börjat än. Ska jag köpa HD istället? Är skillnaden så stor?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag köpte orginalet på GMG men har inte börjat än. Ska jag köpa HD istället? Är skillnaden så stor?

Har du köpt originalet så är det bara att njuta. Jag rekommenderar MYCKET varmt att du spelar det med ERA II-patchmodden, vilken inkluderar Wake of Gods, buggfixar till H3-motorn, funktionaliteten från H3 HD-modden, med mera.

Alla som ö.h.t. spelar H3 med originalmotorn, spela med ERA II! Riktat till de få av er som ännu inte gör det.

http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=37208

Medlem

Tänk om de ist gjorde en HD: Remake av Dungeon Keeper. Hade varit underbart!

12
Skriv svar