Nu kan du spela Syndicate-inspirerade Satellite Reign

Robot
Medlem
Nu kan du spela Syndicate-inspirerade Satellite Reign

Kickstarter och nu early access? Hur mycket pengar vill de egentligen ha för ett ofärdigt spel från folk?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Blir bira å detta ikväll


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Laddade ner det från deras hemsida förra helgen, även fast jag inte skulle kunna gjort det då jag inte bidrog med tillräckligt för att vara med och prova alphan. Installerade och startade upp och avinstallerade det 5 minuter senare då det verkligen är för tidigt för att ge en bra upplevelse. Väntar hellre tills dess att de kommit till åtminstone beta-nivå innan jag provar spelet igen.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Kickstarter och nu early access? Hur mycket pengar vill de egentligen ha för ett ofärdigt spel från folk?

Ja, nu får det vara nog, hur länge ska spelutvecklare tvinga oss att betala för deras produkter innan någon kliver in och sätter stopp för det? Du får starta en namnsamling eller något.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Blir bira å detta ikväll

Blir mycke bira då early access ofta gör att man blir besviken om det är ett färdigt spel man väntar sig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag är lite emot deras val att individuealla agenter har specifika kunskaper, istället för att som i Syndicate så hade alla agenter samma förutsättningar och kunskaper. (Syndicate's agenter hade inte ens kunskaper så som hacking etc, vad jag minns).
Vad jag menar är att jag ogillar spel där man riskerar att ha skickat ut Agent Orange till ena sidan kartan bara för att inse att han är på fel plats för att öppna upp en låst dörr som Agent Black försöker ta sig igenom. Båda Agenterna borde kunna öppna dörrjäkeln

Medlem

Detta börjar kännas mer som Commandos, inget fel i det alls, asbra spel. MEN, så är iaf inte syndicate för mig

Får se hur det blir när det är färdigt!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av skogsvilden:

Laddade ner det från deras hemsida förra helgen, även fast jag inte skulle kunna gjort det då jag inte bidrog med tillräckligt för att vara med och prova alphan. Installerade och startade upp och avinstallerade det 5 minuter senare då det verkligen är för tidigt för att ge en bra upplevelse. Väntar hellre tills dess att de kommit till åtminstone beta-nivå innan jag provar spelet igen.

Det låter smartast att göra så.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Kickstarter och nu early access? Hur mycket pengar vill de egentligen ha för ett ofärdigt spel från folk?

Väldigt många kickstarter-titlar hamnar ju som early access när de når alpha/beta. Det är ett enkelt sätt för backers att få tag på spelet och för utvecklarna att snabbt få ut uppdateringar samt att folk som missade kickstartern får en chans att bidra om de vill. Ser inget fel i det och ingen tvingar ju någon att backa eller köpa early access.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Kickstarter och nu early access? Hur mycket pengar vill de egentligen ha för ett ofärdigt spel från folk?

Jag ser inte problemet. Att man stöttar kickstarter innebär inte att det är de enda pengarna utvecklarna måste röra sig med - isåfall, hur hade Star Citizen kunnat växa?

Medlem

Satellite Rain...

Medlem
Skrivet av Hullken:

Satellite Rain...

Va?

Medlem

Jag kommer definitivt att skaffa spelet även om jag inte gillar förskapade karaktärer. Det skulle vara mer som i Shadowrun Returns gällande skapandet av din "squad".
Annars ser det riktigt bra ut för att vara ett RTS.
Jag hade ju hellre haft ett TBS-system men man kan ju inte få allt här i världen
Nu skall jag köra lite BloodNet i väntan på Satellite Reign.

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:
Skrivet av Hullken:

Satellite Rain...

Va?

Syftade bara på att namnet på spelet i fråga anspelar på vapnet Satellite Rain i Syndicate Wars (och tror jag även det första Syndicate, kommer inte ihåg), där det "regnar" ner laser typ från satelliter.

1
Skriv svar