Blizzard slopar level-krav för death knights

Medlem
Blizzard slopar level-krav för death knights

Min absoluta favoritklass i wow, om man kan vara dödsriddare är man dödsriddare

Medlem
Skrivet av Menige_Erik:

Min absoluta favoritklass i wow, om man kan vara dödsriddare är man dödsriddare

Tycker DK var som roligast i WOTLK och Cataclysm men tappade mycket speciellt som undead när talangträdet ändrades i pandaria.
Dock var klassen lite väl OP i början av WOTLK. Kunde nästan one shotta en feral druid i bjärvform vid level 60.
Något som balanserades ut ju längre upp man kom i level men före det kunde man mobba allt och alla i open world pvp.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Blizzard borde verkligen göra om DK start questen, Lich King är död, och de andra som man ser där också, är döda redan, funkade för expansionen "wotlk", men efter så känns det lite konstigt ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Beror ju på att startuppdragen utspelar sig innan han dör. I så fall borde man ju ändra allt content i Wrath of the Lich King eftersom han är död där med.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Menige_Erik:

Min absoluta favoritklass i wow, om man kan vara dödsriddare är man dödsriddare

Tycker DK var som roligast i WOTLK och Cataclysm men tappade mycket speciellt som undead när talangträdet ändrades i pandaria.
Dock var klassen lite väl OP i början av WOTLK. Kunde nästan one shotta en feral druid i bjärvform vid level 60.
Något som balanserades ut ju längre upp man kom i level men före det kunde man mobba allt och alla i open world pvp.

Det var härliga tider, det.

Smart.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Cordayne:

Beror ju på att startuppdragen utspelar sig innan han dör. I så fall borde man ju ändra allt content i Wrath of the Lich King eftersom han är död där med.

Räcker med att införa nån form av "flash forward" quest/cinematic efter slaget vid Light's Hope, innan man springer iväg till sin faktions-huvudstad (Stormwind/Ogrimmar). Så passar start-questkedjan in bättre.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:

Blizzard borde verkligen göra om DK start questen, Lich King är död, och de andra som man ser där också, är döda redan, funkade för expansionen "wotlk", men efter så känns det lite konstigt ^^

Tycker att dom ska vara kvar. Onyxia är död, alla är döda.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Blizzard borde verkligen göra om DK start questen, Lich King är död, och de andra som man ser där också, är döda redan, funkade för expansionen "wotlk", men efter så känns det lite konstigt ^^

Sant, men du spelar spelet från år "noll". Det vill säga, när du kör DK på 55 så lever Lich King fortfarande, han är död när du når lvl 80, Deathwing är död när du når 85, Vol'jin blir ledare när du är 90.

Ända negativa med den grundtanken är att Cataclysm uppdaterade gamla världen så du hoppar fram och tillbaka i tiden mellan 1-60.

Medlem
Skrivet av Cordayne:

Beror ju på att startuppdragen utspelar sig innan han dör. I så fall borde man ju ändra allt content i Wrath of the Lich King eftersom han är död där med.

next expansion xD tänk på det, vanilla gjordse om i wrath, å nyligen akn man säga at bc blev upphottat, nu är det wraths tur


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Blizzard borde verkligen göra om DK start questen, Lich King är död, och de andra som man ser där också, är döda redan, funkade för expansionen "wotlk", men efter så känns det lite konstigt ^^

Orka sätta sig in i all Lore. xD

Jag bara spelar och tänker inte på varför något är där.

Medlem

Otroligt dåligt beslut.

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Otroligt dåligt beslut.

Varför? finns ju 90 boost nu så att alla nya kan ju ändå boosta en gubbe till 90 och sedan skapa en dk.

Medlem
Skrivet av Reazzor:
Skrivet av Zaptagious:

Otroligt dåligt beslut.

Varför? finns ju 90 boost nu så att alla nya kan ju ändå boosta en gubbe till 90 och sedan skapa en dk.

Ah just det. Det hade jag glömt. Var lite rädd att man inte skulle få se nåt annat än massa n00b DKs springa omkring överallt.

Medlem
Skrivet av Zaptagious:
Skrivet av Reazzor:
Skrivet av Zaptagious:

Otroligt dåligt beslut.

Varför? finns ju 90 boost nu så att alla nya kan ju ändå boosta en gubbe till 90 och sedan skapa en dk.

Ah just det. Det hade jag glömt. Var lite rädd att man inte skulle få se nåt annat än massa n00b DKs springa omkring överallt.

har dock inte huvuddelen av dk's varit "noobs" ett bra tag nu som bara valt klassen för att blood är så tacksamt för mindre begåvade spelare xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Menige_Erik:

Min absoluta favoritklass i wow, om man kan vara dödsriddare är man dödsriddare

Tycker DK var som roligast i WOTLK och Cataclysm men tappade mycket speciellt som undead när talangträdet ändrades i pandaria.
Dock var klassen lite väl OP i början av WOTLK. Kunde nästan one shotta en feral druid i bjärvform vid level 60.
Något som balanserades ut ju längre upp man kom i level men före det kunde man mobba allt och alla i open world pvp.

Tycker Death Knights var som roligast i Warcraft 2. Arthas hittepå kommer inte i närheten.

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Menige_Erik:

Min absoluta favoritklass i wow, om man kan vara dödsriddare är man dödsriddare

Tycker DK var som roligast i WOTLK och Cataclysm men tappade mycket speciellt som undead när talangträdet ändrades i pandaria.
Dock var klassen lite väl OP i början av WOTLK. Kunde nästan one shotta en feral druid i bjärvform vid level 60.
Något som balanserades ut ju längre upp man kom i level men före det kunde man mobba allt och alla i open world pvp.

Tycker Death Knights var som roligast i Warcraft 2. Arthas hittepå kommer inte i närheten.

På den tiden var dks mages och warlocks var meleehybrider.
Nu är det åt andra hållet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Menige_Erik:

Min absoluta favoritklass i wow, om man kan vara dödsriddare är man dödsriddare

Tycker DK var som roligast i WOTLK och Cataclysm men tappade mycket speciellt som undead när talangträdet ändrades i pandaria.
Dock var klassen lite väl OP i början av WOTLK. Kunde nästan one shotta en feral druid i bjärvform vid level 60.
Något som balanserades ut ju längre upp man kom i level men före det kunde man mobba allt och alla i open world pvp.

Tycker Death Knights var som roligast i Warcraft 2. Arthas hittepå kommer inte i närheten.

Det var tider det

1
Skriv svar