Dying Light får sänkt bilduppdatering till konsolerna

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SoL:

Jag bryr mig inte speciellt mycke, spelet blir inte sämre för de plus att jag inte märker sån stor skillnan. En noob e väll vad jag

http://30vs60.com/

Ganska säker på att du ser skillnad, sedan om man bryr sig är en annan sak.

Jag tycker inte att det är jättemycket skillnad, men det är ju individuellt. Ett problem med den där sidan är ju att klippen är med i princip perfekt frametiming och låst framerate, något som ofta inte speglar verkligheten.

Ett bra exempel är FC4, där min FPS, ligger på ca 30-50, vilt hoppande, vilket är en väldigt obehaglig upplevelse jämfört med något som ligger på stadiga 30 med jämna frametimings.

Även om det är skönast när det som i The Crew rullar i stabila 60.

Medlem

Ja konsollerna har ju inte "16Gb ram" som PC spelet kräver

Medlem

För en mer "filmisk" upplevelse?

Medlem

Skiter i vilket, vill ha en kul spelupplevelse baserad på spelets mekanik och gameplay. Inte baserat på prestanda, 1080 och 30fps är helt ok. Se shadows of Mordor, var hur kul och bra som helst. Och det hade 1080/30fps (ps4)

SoL
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SoL:

Jag bryr mig inte speciellt mycke, spelet blir inte sämre för de plus att jag inte märker sån stor skillnan. En noob e väll vad jag

http://30vs60.com/

Ganska säker på att du ser skillnad, sedan om man bryr sig är en annan sak.

Nu kan inte jag se den där jämförelsen eftersom jag surfar med ipad.. Men ja, jag ser skillnad dock inte så mycke och att jag inte bryr mig speciellt heller.

Skrivet av Pjotor:

Next gen, mina damer och herrar!

Lite synd om Techland är det ändå. De har skapat en till synes grym och öppen värld att springa runt i, men tvingas begränsa sig till rutten hårdvara. Tacka vet jag PC.

Det är väl lika mycket utvecklarnas fel som väljer bättre grafik i 30 fps istället för mindre snyggt och 60 fps


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Pjotor:

Next gen, mina damer och herrar!

Lite synd om Techland är det ändå. De har skapat en till synes grym och öppen värld att springa runt i, men tvingas begränsa sig till rutten hårdvara. Tacka vet jag PC.

Det är väl lika mycket utvecklarnas fel som väljer bättre grafik i 30 fps istället för mindre snyggt och 60 fps

Problemet är ju att de tvingas välja överhuvudtaget.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Pjotor:

Next gen, mina damer och herrar!

Lite synd om Techland är det ändå. De har skapat en till synes grym och öppen värld att springa runt i, men tvingas begränsa sig till rutten hårdvara. Tacka vet jag PC.

Det är väl lika mycket utvecklarnas fel som väljer bättre grafik i 30 fps istället för mindre snyggt och 60 fps

-
antagligen så får ett spel med snygg grafik betydligt högre metacritic-score än ett som ser mindre bra ut och går i 60fps

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SoL:

Jag bryr mig inte speciellt mycke, spelet blir inte sämre för de plus att jag inte märker sån stor skillnan. En noob e väll vad jag

http://30vs60.com/

Ganska säker på att du ser skillnad, sedan om man bryr sig är en annan sak.

Jag tycker inte att det är jättemycket skillnad, men det är ju individuellt. Ett problem med den där sidan är ju att klippen är med i princip perfekt frametiming och låst framerate, något som ofta inte speglar verkligheten.

Ett bra exempel är FC4, där min FPS, ligger på ca 30-50, vilt hoppande, vilket är en väldigt obehaglig upplevelse jämfört med något som ligger på stadiga 30 med jämna frametimings.

Även om det är skönast när det som i The Crew rullar i stabila 60.

Men det har ju med din dator att göra, inget annat..

Men fördelen på PC är ju att man kan anpassa grafiken efter vilken fps man vill ha. Överlägset, helt enkelt

Sedan är det knappt individuellt alls angående en sådan gigantisk skillnad som mellan 30 och 60fps.. Den där sidan med sina komprimerade MP4-klipp i liten ruta är ju en sak, skulle man låta någon faktiskt spela i först 30fps och sedan direkt spela samma spel i 60fps så är ju skillnaden flera gånger mer kännbar. Men de flesta av oss känner skillnaden direkt ändå. 30fps = horribelt, men fullt acceptabelt i vissa spel (med kontroll, aldrig med mus).

12
Skriv svar