Destiny-fusk straffas av "ninja-rättvisa"

Robot
Destiny-fusk straffas av "ninja-rättvisa"

Bungie stänger av folk med moddade konsoler.

#bungie, #destiny


Medlem
Destiny-fusk straffas av "ninja-rättvisa"

Man kan dock antagligen spela på en moddad konsoll så länge man inte fuskar.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

MEG
Medlem

Alltid fel att fuska i multiplayer, så det är inte mer än rätt...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Denna regniga dag blev just lite ljusare.

Medlem

Wham Bam Banhammer time!

Medlem

Dirigera om alla fuskare till en server med endast fuskare ala' Titanfall Det är rättvisa det.


signatur

Jäh!

Medlem

Rättvist att banna fuskare
Inte rättvist att bli bannas bara för att man moddat konsolen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Chrester:

Dirigera om alla fuskare till en server med endast fuskare ala' Titanfall Det är rättvisa det.

samma med max payne 3 om jag inte minns helt fel

Medlem
Skrivet av Molotov:

Rättvist att banna fuskare
Inte rättvist att bli bannas bara för att man moddat konsolen

Vad innebär en "lagligt" moddad konsol? Alltså, vad finns det för modds man kan göra som inte har med fusk att göra, vad jag vet så är det endast moddade konsoler som det fuskas på.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Molotov:

Rättvist att banna fuskare
Inte rättvist att bli bannas bara för att man moddat konsolen

Vad innebär en "lagligt" moddad konsol? Alltså, vad finns det för modds man kan göra som inte har med fusk att göra, vad jag vet så är det endast moddade konsoler som det fuskas på.

Jag har inte satt mig in i konsolmoddning på denna generation med modda konsolen innebär många saker inte att bara fuska i spel.
Finns inget olagligt i att modda sin konsol


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Molotov:

Rättvist att banna fuskare
Inte rättvist att bli bannas bara för att man moddat konsolen

Vad innebär en "lagligt" moddad konsol? Alltså, vad finns det för modds man kan göra som inte har med fusk att göra, vad jag vet så är det endast moddade konsoler som det fuskas på.

Jag har inte satt mig in i konsolmoddning på denna generation med modda konsolen innebär många saker inte att bara fuska i spel.
Finns inget olagligt i att modda sin konsol

Jag skrev med citation på lagligt eftersom det inte är olagligt, men det är ändå inte tillåtet att fuska enl utgivaren. Vad jag vet så finns det inga (förstå mig rätt) "lagliga" modds, så det är ju inget som vi påverkas av så länge man inte fuskar med andra ord.

Medlem

Ska du använda "Live!" så får väl boxen inte vara manipulerad ett smack. Så var det väl med 360 och borde även vara så med den nya.


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Chrester:

Ska du använda "Live!" så får väl boxen inte vara manipulerad ett smack. Så var det väl med 360 och borde även vara så med den nya.

Ja, på Destiny som ett exempel, så har jag hört talas om en glitch där man ändrade konsolens klocka tills ens fördel (jag minns dock inte till vilket syfte). Detta var i alla fall big NO-NO på som resultera i ban.

Man ska vara väldigt försiktig i alla fall och man får verkligen överväga om det är värt att modda eller glitcha.

Med all rätt enl mig, no mercy on the banhammer!

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Chrester:

Ska du använda "Live!" så får väl boxen inte vara manipulerad ett smack. Så var det väl med 360 och borde även vara så med den nya.

Ja, på Destiny som ett exempel, så har jag hört talas om en glitch där man ändrade konsolens klocka tills ens fördel (jag minns dock inte till vilket syfte). Detta var i alla fall big NO-NO på som resultera i ban.

Man ska vara väldigt försiktig i alla fall och man får verkligen överväga om det är värt att modda eller glitcha.

Med all rätt enl mig, no mercy on the banhammer!

Enda jag vet om klockändringen i Destiny är att npcn Xür visade annat innehåll till salu, som dock inte gick att köpa (och trots att vad många sade skulle vara vad han säljer nästa helg, stämde inte det med vad han faktiskt sålde då), så var helt meningslös och harmlöst.

Däremot finns det videos på youtube av folk som modifierat så att de har oändligt med ammunition i både PVE och PVP, och sade dessutom att det inte skadade någon.... xD
Näää då, att möta en spelare i PVP som har oändligt med ammunition och aldrig behöver ladda om, inte påverkar det någon inte!

Angående Xbox Live och modifierad konsoll, Xk3y vet jag funkar med Live, det är när du börjar köra spel som är modifierade och sånt som du blir bannad.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

ni äger inte ens konsollerna .. bara rätten att använda dom ,och sony/microsoft kan stänga av er närsomhelst

Medlem
Skrivet av humancentipede:

ni äger inte ens konsollerna .. bara rätten att använda dom ,och sony/microsoft kan stänga av er närsomhelst

Jo vi äger konsollerna (dvs lådan), däremot så har de rätt att styra Online innehållet och operativsystemet.

1
Skriv svar