Windows 10-läcka visar Xbox-app

Robot
Windows 10-läcka visar Xbox-app

Kommer vi att kunna köra Xbox One-spel på pc?


Medlem
Windows 10-läcka visar Xbox-app

Om man kör en ett Xboxspel på PC så kanske man faktiskt kan få 60FPS.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Håller tummarna på att en dag få spela Halo, Gear of War och Forza spelen på PC.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Freffo:

Håller tummarna på att en dag få spela Halo, Gear of War och Forza spelen på PC.

Det vore ju ganska klokt av MS att köra ut sin backlogg på Windows 10.


signatur
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Om man kör en ett Xboxspel på PC så kanske man faktiskt kan få 60FPS.

Önsketänkande, det blir förmodligen 30 FPS cap i alla fall

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Freffo:

Håller tummarna på att en dag få spela Halo, Gear of War och Forza spelen på PC.

Det vore ju ganska klokt av MS att köra ut sin backlogg på Windows 10.

Vore så himla trevligt!

Medlem

Frågan är då om man blir tvungen att betala för att spela online?

Medlem

Det har de ju sagt länge att det blir samma kärna för alla plattformar, så alla appar som lägs up i store kommer fungera på mobil-dator-xbox.

Skeptisk till att de kommer släppa några xbox spel dock till PC, man kan ju alltid hoppas dock

Medlem

Kanske man äntligen kan ta sig an Halo serien fullt ut!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Kan vara bra kan också vara skit.
Man vill ju spela pc-spel inte spel med lägre krav bara för att det är ett Xbox one spel.
Kommer nog bara ms släppta spel tror jag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av dotque:

Kanske man äntligen kan ta sig an Halo serien fullt ut!

Det har man kunnat göra i 10 år.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av dotque:

Kanske man äntligen kan ta sig an Halo serien fullt ut!

Det har man kunnat göra i 10 år.

Vad jag vet finns det bara två Halo-spel till PC.

Medlem

Ser ingen anledning till att man skulle kunna köra Xbone-spel på PC.

Inaktiv
Skrivet av Loxus:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av dotque:

Kanske man äntligen kan ta sig an Halo serien fullt ut!

Det har man kunnat göra i 10 år.

Vad jag vet finns det bara två Halo-spel till PC.

Vad jag vet har man kunnat "ta sig an Halo serien fullt ut" sedan länge tillbaka.

Inaktiv

Jag tror snarare att detta är bra för utvecklare och därmed bättre optimerade spel.

Gör man ett spel till Win10 i DX12 så har du inte lika mycket optimering att göra för Xbox One. Just nu måste utvecklarna hålla sig till DX11 på XBO och det gör det jättesvårt att optimera, men man kan anta att MS har en tanke bakom det. Det blir däremot enklare och enklare allteftersom DX12 kryper in i konsolen.

Så den enklaste vägen för utvecklare att göra spel, är att utveckla för Win10 i DX12 och sen optimera för Xbox One, sen gör man en PS4-port.

PC-spelare borde alltså se färre ruttna konsolportar.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av dotque:

Kanske man äntligen kan ta sig an Halo serien fullt ut!

Det har man kunnat göra i 10 år.

Vad jag vet finns det bara två Halo-spel till PC.

Vad jag vet har man kunnat "ta sig an Halo serien fullt ut" sedan länge tillbaka.

Inte utan att köpa en kryssburk.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av dotque:

Kanske man äntligen kan ta sig an Halo serien fullt ut!

Det har man kunnat göra i 10 år.

Vad jag vet finns det bara två Halo-spel till PC.

Vad jag vet har man kunnat "ta sig an Halo serien fullt ut" sedan länge tillbaka.

Jävlas du med han eller förstår du inte vad det är han syftar på?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Om man kör en ett Xboxspel på PC så kanske man faktiskt kan få 60FPS.

Antagligen inte. Dom kommer nog vara cappade precis som dom är idag. Så de kommer att anpassas för konsoll men går att spela på pc med en xbox kontroll. Helt ok för mig faktiskt.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av dotque:

Kanske man äntligen kan ta sig an Halo serien fullt ut!

Det har man kunnat göra i 10 år.

Vad jag vet finns det bara två Halo-spel till PC.

Vad jag vet har man kunnat "ta sig an Halo serien fullt ut" sedan länge tillbaka.

Svårt att associera kommentarer till artikeln? Trattbasse


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Att ms skulle göra det möjligt att spela xbox spel på pc är ju inte så troligt. Det vore ju som att skjuta sig själv i ansiktet.

Medlem

vad är den stora skillnaden i hårdvara mellan en konsol och en dator? Eller är det snarare mjukvaran som ser annolunda ut?

Inaktiv
Skrivet av dotque:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av dotque:

Kanske man äntligen kan ta sig an Halo serien fullt ut!

Det har man kunnat göra i 10 år.

Vad jag vet finns det bara två Halo-spel till PC.

Vad jag vet har man kunnat "ta sig an Halo serien fullt ut" sedan länge tillbaka.

Svårt att associera kommentarer till artikeln? Trattbasse

Oj, var visst lite och cyklade. Tar tillbaka min första kommentar.

Du kanske ska lära dig vad ordet trattbasse betyder innan du flänger ut det på forum hit och dit. Vad jobbar du själv med?

Geeks Gaming

Man får ju hoppas de betyder xbox spel på windows... men de är antagligen bara så man kan chatta, kolla stats och köpa spel

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Om man kör en ett Xboxspel på PC så kanske man faktiskt kan få 60FPS.

Snarare är operativsystemet låst till 30FPS och 720p

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av dotque:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av dotque:

Kanske man äntligen kan ta sig an Halo serien fullt ut!

Är det ett ord ens? Begreppet är okänt för mig iallafall.

Det har man kunnat göra i 10 år.

Vad jag vet finns det bara två Halo-spel till PC.

Vad jag vet har man kunnat "ta sig an Halo serien fullt ut" sedan länge tillbaka.

Svårt att associera kommentarer till artikeln? Trattbasse

Oj, var visst lite och cyklade. Tar tillbaka min första kommentar.

Du kanske ska lära dig vad ordet trattbasse betyder innan du flänger ut det på forum hit och dit. Vad jobbar du själv med?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Freffo:

Håller tummarna på att en dag få spela Halo, Gear of War och Forza spelen på PC.

Det vore ju ganska klokt av MS att köra ut sin backlogg på Windows 10.

Ja du Calle, jag tror nog att det är lite väl mycket önsketänkande från vissa journalisters sida (några få) att Xbox One-spel kommer kunna köras på PC..

Det lär inte hända.. Då äter jag upp mina kalsonger (med glädje, för självklart skulle jag också vilja ha en stentät integrering mellan XB1 och PC).

Som ägare av Xbox One, PC (Gaming-PC och Surface Pro 3) och Windows Phone (och i princip allt annat i spelväg) så är jag helt för den integrering som kommer. Ett ännu bättre ekosystem skulle inte vara fel. Men Xbox One-spel på PC.. nja.. Däremot hoppas jag på en nysatsning (och gärna utan alla haters kommentarer) på PC-gaming från Microsofts sida.

Men som sagt, kalsong-ätning blir det, mot all förmodan. Kan tänka mig att det skulle bli med en lätt skräckblandad förtjusning..

Edit: ändrare ett litet, litet, litet ord.

Medlem

Games for Windows Live 2.0 - Som vi har väntat.

Medlem

Gillar iaf app delen att du kan köra samma app på pc och xbox one vilket öppnar upp för för enklare utveckling.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Gillar iaf app delen att du kan köra samma app på pc och xbox one vilket öppnar upp för för enklare utveckling.

Öppnar upp för ännu fler begränsningar för PC:n... Hörde jag "kontrollvänliga appar"? Hoppas innerligt att SteamOS tar fart så att man kan kasta ut Windows ur sitt liv en gång för alla.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Notumforce:

Gillar iaf app delen att du kan köra samma app på pc och xbox one vilket öppnar upp för för enklare utveckling.

Öppnar upp för ännu fler begränsningar för PC:n... Hörde jag "kontrollvänliga appar"? Hoppas innerligt att SteamOS tar fart så att man kan kasta ut Windows ur sitt liv en gång för alla.

Trams,Förstår inte hur du kan göra den kopplingen, smidigare möjligheter för uvecklare så dom inte måste utveckla mot 2 olika plattformar är ju bara positivt och ger inte fler begränsningar till windows,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar