Playstation Plus-prenumeranter "får" spel för över 11 000 kr

Robot
Playstation Plus-prenumeranter "får" spel för över 11 000 kr

PS Plus-prenumeranter får mer än dubbelt så mycket gratisspel som Xbox Live-spelare.

#microsoft


Medlem
Playstation Plus-prenumeranter "får" spel för över 11 000 kr
Citat:

Playstation Plus ger spel för över 11 000 kr

Citat:

Och du hyr spelen under begränsad tid, vilket får sägas minska värdet jämfört med om du köper dem.

Hur ska ni ha det?

Medlem

Ger är väl att ta i? PS+ spel är inget man får, det är något man får låna så länge man prenumererar på tjänsten. Xbox Live's motsvarighet, Games with Gold, är däremot något du får behålla för evigt.

Men vilket som så är det en bra deal. Och har man PS4 så måste man ju illa tvunget ha PS+ om man vill kunna lira online, så man har ju inget att förlora. Hade PS+ frivilligt till PS3, för i slutändan så lönar det sig.

Medlem

Denna påtvingade prenumeration är total jävla BS. Betalar jag nästan 700 spänn för ett spel har jag väl all rätt att få spela det online?

Äger en Playstation 4 som har tjänat två syften under det år jag ägt den. Den är precis rätt form för att vara dörrstopp och kontrollern är nice att ha på PC. När Gran Turismo 7, det enda spelet jag vill spela på den konsollen, kommer ut så måste jag betala för att få spela online. Vill jag spela en gång varannan månad låter det ju jävligt dumt att sitta och betala en subscription året runt för dyra pengar.

Kanske dags att ge upp helt och bara spela Project CARS.

Inaktiv

Man får ju inte spelen. Du måste fortfarande betala. Ska vi dra ihop Steams alla Free weekends och weeks. Blir ju jävligt mycket spel spelarna får. Dessutom kostar det inget.

Medlem

Lite morot måste väl spelarna få, när de tvingas betala extra för att få spela online på sitt eget bredbandsabonnemang.

Det bästa med PS+ när jag använde det var de automatiska uppdateringarna nattetid. Jag var aldrig tvungen att sitta och patcha spel manuellt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Är inte den typen av erbjudande lika spännande som att gå på nöjesfält och spela på ett hjul - och du kan vinna en skiva. De jag sett som vunnit har fått något med Bert-Ynges Orkester eller liknande.

Vad är oddsen att något spel - någonsin - är intressant?
Massa skåpmat när jag kollade runt på live och psn - vad som erbjuds medlemmar.

Samma sak med bokklubbar - månadens bok - vilka tricks.

Ge varje abonnent ett rejält julbord att välja från - helt fritt eller bra rabatterat - eller liknande - i olika katergorier så att det alltid passar ett spel per år i alla fall.

Då jag aldrig spelar online - är den delen av abonnemanget ointressant som ger tillträde.

Jag är nog ruskigt olönsam konsollkund, gissar jag.

Medlem

PS+ är riktigt bra faktiskt, när man har alla 3 konsoller som tjänsten täcker så är det ett kanonvärde!

Redaktör

Nyheten är omformulerad, förhoppningsvis tydligare vad som gäller nu. Tack för feedback!


signatur
Medlem

Det bästa med PS+ är nog snrare de fantastiska spel man har spelat igenom som man aldrig någonsin hade köpt för man inte trott att man hade gillat dom.

Blivit ett par sådana spel under 3 år nu.

Ambassadör
Xbox

Games with Gold på Xbox ger dock verkligen bort spelen. Till skillnad från PS så får man behålla dem även om man inte längre prenumererar på onlinetjänsten.

Kanske skulle förtydliga artikeln lite.


signatur

Jump in.

Medlem

PSN spelen får man också behålla så länge man prenumererar, om man däremot missar att "köpa" dem när de är gratis så får man inte dem.

Medlem

När man väl "köpt" de gratisspelen från playstation plus kan man alltid ladda ner dem igen om man abonnerar på tjänsten.

Medlem

nej ps plus ger inte bort spel över 11 000 kr

Medlem

Jag förstår mig inte på folk som betalar för dessa tjänster.

Först betalar ni för spelet, sedan betalar ni en gång till för att få spela spelet??

Så länge som de kräver pengar för att spela online, så kommer jag aldrig göra det på konsoll.
Problemet är att folk går på det, och fler och fler ansluter sig så de har ingen anledning att sluta ta betalt. Snarare att höja priset.


signatur

I drank what?

PS+ är för det mesta bara "skit", rent ut sagt. För det mesta små indiespel som är lika kul som huvudvärk. Ibland är det bra spel, men då är det till exempelvis PS3:an. Som PS4:a ägare nu är det inget man hurrar över.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Är inte den typen av erbjudande lika spännande som att gå på nöjesfält och spela på ett hjul - och du kan vinna en skiva. De jag sett som vunnit har fått något med Bert-Ynges Orkester eller liknande.

Vad är oddsen att något spel - någonsin - är intressant?
Massa skåpmat när jag kollade runt på live och psn - vad som erbjuds medlemmar.

Samma sak med bokklubbar - månadens bok - vilka tricks.

Ge varje abonnent ett rejält julbord att välja från - helt fritt eller bra rabatterat - eller liknande - i olika katergorier så att det alltid passar ett spel per år i alla fall.

Då jag aldrig spelar online - är den delen av abonnemanget ointressant som ger tillträde.

Jag är nog ruskigt olönsam konsollkund, gissar jag.

Jag har haft PS+ sen det kom och har inte köpt ett enda spel till PS3 (bortsett från Last of Us) just på grund av dessa "gratisspel". Mycket kanske är blaj, men till PS3:an har det kommit minst en AAA titel varje månad.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Instant_Game_Collection_...

Medlem

PS plus har varit den bästa investeringen jag gjort på en konsol någonsin tror jag

Då jag inte bryr mig värst mycket om behovet att betala överpriser för spel när de är nya är det kanon och få titlar varje månad, för att inte tala om att de har en del bra rabatter i storen (som dock är usel att manövrera i på konsolen så det e bättre att göra det på datorn) titt som tätt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

PSN spelen får man också behålla så länge man prenumererar, om man däremot missar att "köpa" dem när de är gratis så får man inte dem.

Precis, om de inte ändrat något så finns spelen kvar och du kan spela om du köper ps+ igen.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Json_81:
Skrivet av Ichabod:

PSN spelen får man också behålla så länge man prenumererar, om man däremot missar att "köpa" dem när de är gratis så får man inte dem.

Precis, om de inte ändrat något så finns spelen kvar och du kan spela om du köper ps+ igen.

Det stämmer. Man behöver bara starta upp dem så de hamnar i ens nedladdningslista om en inte vill ha dem på hårddisken direkt. De ligger kvar där och man kan hämta hem dem när man vill även efter att de plockats bort från själva medlemssidan för ps+


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Sen för er alla andra som klagar på oss som uppskattar dessa tjänster. Vi som gillar att spela spel, inte bara ett eller två specifika spel utan alla spel. Vi som har både Playstation 3 och Playstation 4 (vissa även Vita, som jag). Vi köper knappt spel längre, vi betalar 500 spänn om året och spelar tills fingrarna blöder.

Sen, erat argument fungerar om denna "gratisspel" funktion ej funnits, utan PS+ enbart varit till för att spela online, då kan jag köpa argumentet. Men ni går miste om väldigt mycket medans ni klagar.

Avstängd

Gwg spel till x360 får man behålla efter att prenumerationen gått ut. Till x1 är det samma som med ps+ spelen. Alltså att en aktiv prenumeration måste finnas.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av seppuko:

Sen för er alla andra som klagar på oss som uppskattar dessa tjänster. Vi som gillar att spela spel, inte bara ett eller två specifika spel utan alla spel. Vi som har både Playstation 3 och Playstation 4 (vissa även Vita, som jag). Vi köper knappt spel längre, vi betalar 500 spänn om året och spelar tills fingrarna blöder.

Sen, erat argument fungerar om denna "gratisspel" funktion ej funnits, utan PS+ enbart varit till för att spela online, då kan jag köpa argumentet. Men ni går miste om väldigt mycket medans ni klagar.

Yes! Man är ju inte en gamer för inget! Ska det spelas, så ska det spelas!

Förövrigt måste jag säga att jag e så glad över att de släppte deadly premonition till ps3. Hade aldrig någonsin spelat det här spelet annars och det är ju helt makalöst ballt ju.
Så charmigt på något sätt så det finns inte ord.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag är en PS3 ägare och kör PS+ endast för spelen, dock har de varit riktigt dåliga de senaste få månaderna.

Har inget emot att betala för ett års medlemskap och "få" några spel i månaden. Få spel spelar man längre än en månad eller två. Och för typ 500Kr per år, så är det riktigt bra pris/spel.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Games with Gold på Xbox ger dock verkligen bort spelen. Till skillnad från PS så får man behålla dem även om man inte längre prenumererar på onlinetjänsten.

Inte på Xbox One?

Medlem
Skrivet av seppuko:

Sen för er alla andra som klagar på oss som uppskattar dessa tjänster. Vi som gillar att spela spel, inte bara ett eller två specifika spel utan alla spel. Vi som har både Playstation 3 och Playstation 4 (vissa även Vita, som jag). Vi köper knappt spel längre, vi betalar 500 spänn om året och spelar tills fingrarna blöder.

Sen, erat argument fungerar om denna "gratisspel" funktion ej funnits, utan PS+ enbart varit till för att spela online, då kan jag köpa argumentet. Men ni går miste om väldigt mycket medans ni klagar.

Varför ska jag sätta mig och spela spel jag inte har något intresse av? För att jag betalt för det mot min vilja?

Det är ju inte som att det är ett tillvall, någon form av prenumeration där man får testa nya coola spel till ett förmånligt pris. Det är en påtvingad prenumeration och det är dåligt oavsett om du får blowjob vouchers varje månad.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Margy:
Skrivet av Mortaigne:

Games with Gold på Xbox ger dock verkligen bort spelen. Till skillnad från PS så får man behålla dem även om man inte längre prenumererar på onlinetjänsten.

Inte på Xbox One?

Hm nej, det har du rätt i. Det gäller bara på 360'n.


signatur

Jump in.

Medlem

Värt att tillägga från Polygons artikel är att GWG inte gav bort Xone-spel innan Juni så blir ett högre totalvärde nästa år. Samt att helårsvärdet för PS+ även inkluderar PS-vita spel som kanske inte är en jättepoppis plattform jämfört med PS3 och PS4.

Blir lite att jämföra äpplen och päron om man bara tittar blint på totalbeloppen.

Avstängd
Skrivet av IceClimber:

Värt att tillägga från Polygons artikel är att GWG inte gav bort Xone-spel innan Juni så blir ett högre totalvärde nästa år. Samt att helårsvärdet för PS+ även inkluderar PS-vita spel som kanske inte är en jättepoppis plattform jämfört med PS3 och PS4.

Blir lite att jämföra äpplen och päron om man bara tittar blint på totalbeloppen.

MS hade lika stor möjlighet att släppa gwg till x1 som Sony vid konsol släppet.

Klart man ska räkna totalbeloppet även om det är till en plattform mer. Det är ju trots allt liknande tjänster dom erbjuder, bara att ms varit slöa och inte fått ut en handheld.

Hur man än vänder på det så ger ps+ mer än live gold i spelväg.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Skulle fråga detta - såg inget svar i kommentarerna eller i nyheten - kommer nya PS + göra samma sak som Xbox Live Games with Gold? För att få behålla spelen efteråt är något jag verkligen gillar :3

123
Skriv svar