Flakmonkey
Påkörd

Idag hände något som jag aldrig upplevt förut och som jag verkligen inte längtat efter, jag var med i en bilolycka. Ingen stor visserligen (att jag kan skriva detta är ju ett tecken på det) men den skedde på Essingeleden och hade därför kunnat gå riktigt illa. Det hände som så att jag och två kollegor färdades från ett kontor till ett annat för att delta i ett möte. Plötsligt ser vi att bilen som ligger närmast framför står stilla. Min kollega stampar på bromsen och vi hinner stanna i tid vilket även bilen närmast bakom hinner göra. Tyvär är inte den tredje bilen lika lyckosam utan den drar in i bilen bakom oss som därigenom kraschar in i kollegans bil.

Var lite obehagligt de där korta sekunderna från att man insåg att bilen framför stod stilla tills man insåg att vi hann stanna men att det fanns bilar bakom som även de kom i full karriär. Sen smällen (hur liten den nu än var) och så oron över att man trots att man uppenbarligen levde utan någon större smärta kunde trappas av whiplash eller någe liknande. Efter det var reaktionen mest lättnad och glädje följt av en resa som började hemåt men som efter ett samtal med sambon slutade på Danderyds Sjukhus akut. Uppenbarligen så måste man undersökas även om så när jag satt där och blev undersökt av en läkare kom hon efter sin arbetsdag i full läkarmundering. Tror den första läkaren blev lite paff.

En liten annorlunda dag blev det alltså men resultatet blev som tur var bara ännu en intressant upplevelse och inte någon tragisk sådan. Det var dock lite synd om kollegan vars bil fick sig en liten vagnskada, han hade precis fått tillbaks den från en tidigare service

#blogg

Medlem
Påkörd

Skönt att det inte hände något värre. Essingeleden och egentligen övriga leder i Stockholm är hetsiga, folk är väldigt dåliga på att använda säkerhetsavstånd, och som en följd av det har vi en hel del krockar som gör att vi får timlånga köer var och varannan dag. Din sambo har rätt också, det är bra att bli kontrollerad, och att det i alla fall blir dokumenterat att du har uppsökt vård ifall det skulle bli påföljder av någon anledning. Händigt att ha en sambo som är läkare.

Medlem

För i helsike. Inga såna här rubriker! Satt med klump i magen och trodde nån som stod dig nära blivit påkörd, kanske inget man tar upp på FZ i första taget men så tänkte jag inte när jag såg inlägget.

Skönt att ingen skada skedde någon.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Vilken tur att det gick bra. Man blir alltid lite skakis efter en bilolycka, oavsett hur lindrigt det är.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det har hänt mig en gång som passagerare och det är verkligen inte någon upplevelse man har bråttom att upprepa... tur att allt gick relativt bra!

Flakmonkey
Skrivet av 73mpl4R:

Skönt att det inte hände något värre. Essingeleden och egentligen övriga leder i Stockholm är hetsiga, folk är väldigt dåliga på att använda säkerhetsavstånd, och som en följd av det har vi en hel del krockar som gör att vi får timlånga köer var och varannan dag. Din sambo har rätt också, det är bra att bli kontrollerad, och att det i alla fall blir dokumenterat att du har uppsökt vård ifall det skulle bli påföljder av någon anledning. Händigt att ha en sambo som är läkare.

Helt klart är det händigt med en läkare som sambo, men det är inte alltid positivt då man utsätts för en massa konstiga experiment å grejjer

Skrivet av Apministern:

För i helsike. Inga såna här rubriker! Satt med klump i magen och trodde nån som stod dig nära blivit påkörd, kanske inget man tar upp på FZ i första taget men så tänkte jag inte när jag såg inlägget.

Skönt att ingen skada skedde någon.

Ledsen för det!

Skrivet av Pjotor:

Vilken tur att det gick bra. Man blir alltid lite skakis efter en bilolycka, oavsett hur lindrigt det är.

Faktiskt. Liten adrenalinkick kändes det som att man fick också.

Skrivet av toern:

Det har hänt mig en gång som passagerare och det är verkligen inte någon upplevelse man har bråttom att upprepa... tur att allt gick relativt bra!

Nej verkligen inget som är värt att upprepa och alla mår bra såhär dagen efter. Enda jobbiga är att jag har varit tvungen att fylla i papper och svara på frågor nu i försäkringssyften, etc

1
Skriv svar