Stranded Deep – överlev genom att utforska havet

Robot
Medlem
Stranded Deep – överlev genom att utforska havet
Medlem

Hm....Det där ser faktiskt intressant ut

Medlem

Han fz ännu en gång förre!!! jag som trodde I was the chosen one med nyheten =P

Medlem

Ser mysigt ut. Sen är frågan om det någonsin kommer bli klart också, eller vara i early access limbo i evighet likt alla andra survival-spel.

Medlem

Ser likt ut The Forest fast utan skräcken i det

Medlem

Ser ut som The Forest fast utan kannibalerna.

Så mer mys och mindre skräck, men (väldigt) liknande crafting i vad som ser ut att vara samma motor (Unity).

KoP
Medlem

Robinson Crusoe simulator. Helt klart intressant. Men hur stora är öarna? Vad är målet (förutom att överleva)? Att bygga sig en flotte och fly? Hur länge håller det efter att man byggt en hydda och det enda man ägnar sig åt är att fånga fisk varje dag?

Medlem
Skrivet av Acriax:

Ser mysigt ut. Sen är frågan om det någonsin kommer bli klart också, eller vara i early access limbo i evighet likt alla andra survival-spel.

Lol syftar du på att alla early access spel aldrig blir klart? vissa spel blir inte det men vi har flera som blir det, ta en titt på terraria bland annat, det kunde man se som ett erly access och det är klart, och det finns flera andra titlar med som är klara.

Medlem

Spelet har redan varit under utveckling i nästan 2år nu och jag har följt det sedan starten, verkar riktigt lovande!
Här är utvecklingstråden om man är nyfiken på mer:
http://forum.unity3d.com/threads/stranded-deep.165779/

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Han fz ännu en gång förre!!! jag som trodde I was the chosen one med nyheten =P

allt fz inte bara översätter från andra sidor är tips vi användare skickar in vet du


signatur

//monster

Medlem

Ser sjukt mysigt ut, har alltid velat ha castaway: the game. Hoppas det blir lyckat

Medlem
Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Acriax:

Ser mysigt ut. Sen är frågan om det någonsin kommer bli klart också, eller vara i early access limbo i evighet likt alla andra survival-spel.

Lol syftar du på att alla early access spel aldrig blir klart? vissa spel blir inte det men vi har flera som blir det, ta en titt på terraria bland annat, det kunde man se som ett erly access och det är klart, och det finns flera andra titlar med som är klara.

Nej jag syftar på att survival-spel i early access aldrig blir klara. Räknar inte Terraria som ett survival-spel.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av vuze2143:

Han fz ännu en gång förre!!! jag som trodde I was the chosen one med nyheten =P

allt fz inte bara översätter från andra sidor är tips vi användare skickar in vet du

Oh snap!

Skrivet av KatOne:

Ser ut som The Forest fast utan kannibalerna.

Så mer mys och mindre skräck, men (väldigt) liknande crafting i vad som ser ut att vara samma motor (Unity).

Japp, de kör Unity men med egen kod för vattnet.

Jag hittade ingen information om det är permadöd som gäller. Brukar inte gilla sånt men här känns det nästan som ett måste.


signatur
Medlem

The Forest: land-in-the-ocean-instead-of-on-land-edition.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Ser ut som The Forest fast utan kannibalerna.

Så mer mys och mindre skräck, men (väldigt) liknande crafting i vad som ser ut att vara samma motor (Unity).

Du kan stänga av kannibaler genom att skriva veganmode i huvudmenyn.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av vuze2143:

Han fz ännu en gång förre!!! jag som trodde I was the chosen one med nyheten =P

allt fz inte bara översätter från andra sidor är tips vi användare skickar in vet du

men, men, men jag tipsade ju :,(

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av KatOne:

Ser ut som The Forest fast utan kannibalerna.

Så mer mys och mindre skräck, men (väldigt) liknande crafting i vad som ser ut att vara samma motor (Unity).

Du kan stänga av kannibaler genom att skriva veganmode i huvudmenyn.

Precis, men min egentliga poäng är att The Forest verkar så mycket bättre än Stranded Deep just tack vare dessa kannibaler

Medlem

Har länge väntat på detta, när kommer det då?

Medlem

Saknas bara zombie-hajar!

Medlem

Det är dags för en annan ingrediens nu i survival-soppan! Om genren inte ska gå sönder måste något nytt blandas i.


signatur

Niet.

eld
Medlem
Skrivet av Acriax:

Nej jag syftar på att survival-spel i early access aldrig blir klara. Räknar inte Terraria som ett survival-spel.

Skrivet av Theade:

Det är dags för en annan ingrediens nu i survival-soppan! Om genren inte ska gå sönder måste något nytt blandas i.

På tal om det och survival spel som går ur early access så släpptes ju neo scavenger för några dagar sen:

http://www.rockpapershotgun.com/2014/12/16/neo-scavenger-rele...

Medlem

Jag spyr lite på 'slumpgenererade världar' i sådana här spel. Det betyder ju allt som oftast att det inte finns några riktigt häftiga områden man verkligen vill ta sig till och utforska... Generic ship 5 pusslat ihop med generic cave 13 kan bara bli så bra i slutändan.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Skribent
Skrivet av vuze2143:

Han fz ännu en gång förre!!! jag som trodde I was the chosen one med nyheten =P

Det var du, men missade helt ditt nyhetstips. Har åtgärdat misstaget och skyller, i vanlig ordning, allt på Calle.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Ser riktigt nice ut! Lite The Forest stuk över det, och jag gillar verkligen undervattens aspekten, kan inte vänta att lägga händerna på detta och utforska det mörka skumma djupet av havet

Medlem

Fan vad nice, skulle va trevligt med ett överlevnadsspel som faktiskt är överlevnad och inte skjut/spring från kannibaler/zombies spel.

Medlem
Skrivet av Acriax:

Ser mysigt ut. Sen är frågan om det någonsin kommer bli klart också, eller vara i early access limbo i evighet likt alla andra survival-spel.

Steam behöver verkligen se över early access. Ställa lite krav på utvecklarna och rensa upp lite. Såg t.ex att The Stomping Land fortfarande ligger på early access, även fast utvecklarna har slutat arbeta med spelet. Spelet kommer aldrig bli färdigt men ändå så låter Steam spelet ligga kvar. Och att sälja ett spel som inte är färdigt och kanske aldrig kommer bli färdigt för 200kr är skamligt. Men vi får hålla tummarna att det inte blir så med Stranded Deep.

1
Skriv svar