Tips:Star wars galaxies (2003) emu

Medlem
Tips:Star wars galaxies (2003) emu

För ett par veckor sedan bestämde jag mig för att prova på om någon av SWG emulatorerna hade utvecklats något sedan jag försökte sist för en sådär 2 år sen. Kollade lite på reddit trådar och bestämde mig för att prova Bloodfin emu.

Några timmar in så vart man fast igen förvånadsvärt välfungerande & stabil server, dock krävs en och annan softlog emellanåt.

Negativa grejer finns också:
Inte exakt som live
Bio-engineer,DE,CH inte 100% fungerande

Positivt:
Inte exakt som live
Custom content (Dromund Kaas, HOTH , loot prylar, fordon etc)
Faction transport
Events (Ibland väldigt tätt)

För att spela krävs 0(noll)Kr/mån, en originalinstallation av SWG (du kastade väl inte disc:arna när sony plockade ner servrarna?) + Bloodfin launcher

[http://www.bloodfin.net/]

=T=evezy

WTB skilled WS 1m credits!!!eleven11!

Medlem

Behövs JTLS? Finns det servrar med högre XP? Hur är supporten om du t.ex. fastnar? Såg att donors hade privilegier, vilka då? Hur är det med PvP, olika shards för PvE eller?

Spelade SWG för läääääääääääänge sedan, men hann inte testa alla professioner och det vore kul att testa.

Medlem

1) Näpp, JTL behövs inte. inte inlagt än, men det är på gång. Men du borde inte behöva jlt om du inte vill hålla på med rymdstrider.
2)Dom har 3x xp på bloodfin
3)Dom har flera CSR som loggar in dagligen i coronet och hjälper spelare. Själv har jag hunnit ta 4 mastertitlar och inte behövt kalla på hjälp från dom.
4)Inte en aning, men _gissar_ väl att man kan få nåt udda hus, typ jawa sandcrawler house.
5)eh, shards, vad är det? Alla spelare håller till på en enda server inom bloodfin emu. Ingen spelare kan anfalla dig om du inte själv väljer att gå 'overt'. overt- flaggen kan du själv som spelare styra över(den har en timer om jag minns rätt).

Medlem

Lite korrigeringar, frågade en CSR och hade lite fel om ett par saker:

JTL installation behövs inte, bloodfin launcher kommer att sköta den biten när det blir aktuellt!

Donatorer har inga privilegier eller fördelar förutom tillgång till en forumdel där utvecklarna lägger upp förhandsinformation om vad som är på gång till servern.

1
Skriv svar