Se allt pc-ögongodis i Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

Robot
Se allt pc-ögongodis i Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
MEG
Medlem
Se allt pc-ögongodis i Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

Ser ingen större skillnad på bilderna gällande low/high- inställningar, kanske syns tydligare i spelet...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Metal Gear: Sold!

Medlem
Skrivet av MEG:

Ser ingen större skillnad på bilderna gällande low/high- inställningar, kanske syns tydligare i spelet...

Bilderna är rätt små. Antar att man ser större skillnad i full screen (om du nu inte tittat på dom på det sättet). Hur som helst såg det bra ut i low också.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av LordMunchy:

Metal Gear: Sold!

Köpt!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Eight08:
Skrivet av MEG:

Ser ingen större skillnad på bilderna gällande low/high- inställningar, kanske syns tydligare i spelet...

Bilderna är rätt små. Antar att man ser större skillnad i full screen (om du nu inte tittat på dom på det sättet). Hur som helst såg det bra ut i low också.

Ja, fullskärm är att rekommenderas. Titta till exempel på ljussättningen i överblicken på natten. Kan också rekommendera Nvidias sajt där man kan använda en slider fram och tillbaka för de olika inställningarna.


signatur
Medlem

mohahaha tycker synd om alla med konsol ska bli kul att testa!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Oneone:

mohahaha tycker synd om alla med konsol ska bli kul att testa!

Så mycket skillnad är det faktiskt inte.


signatur
MEG
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Oneone:

mohahaha tycker synd om alla med konsol ska bli kul att testa!

Så mycket skillnad är det faktiskt inte.

Hahaaqh, undra hur mycket storm det nu kommer att orsaka


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Ser ingen större skillnad på bilderna gällande low/high- inställningar, kanske syns tydligare i spelet...

Dag och Natt

Ingen jättestor skillnad, men det kanske blir större skillnad i Phantom Pain där vi kommer ha lite större landskap?

Medlem

Oj! Det var ju som dag och natt... En svensk vinter...


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Oneone:

mohahaha tycker synd om alla med konsol ska bli kul att testa!

Under förutsättningen att grafiken är allt, eller?
Jag har en kapabel PC som kan köra spelet utan problem, men jag kommer köpa det till PS4 eftersom det är så Metal Gear ska spelas enligt mig. Alla Metal Gear-spel jag har spelat har körts på en Playstation-konsol, så det skulle inte kännas rätt att helt plötsligt gå över till PC.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Oneone:

mohahaha tycker synd om alla med konsol ska bli kul att testa!

Jag har konsoll och jag är glad.

Inaktiv

De flesta PC-spelare verkar ju lida av "kejsarens nya kläder"-syndromet. Ser knappt någon skillnad och kommer köpa det på PS4 trots att det är "snyggare" på PC. Så länge man är nöjd antar jag att det inte spelar så stor roll

Medlem
Skrivet av Oneone:

mohahaha tycker synd om alla med konsol ska bli kul att testa!

Tycker synd om gamers som bara spelar på pc.

Hur som hafver så kommer mgs att spelas på ps4 hemma hos mig.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Oneone:

mohahaha tycker synd om alla med konsol ska bli kul att testa!

Så mycket skillnad är det faktiskt inte.

Beror ju också på vilken standard man är van vid, jag tycker 60fps är rätt kasst nu för tiden, knappt spelbart i vissa titlar. För att inte tala om skillnaden mellan g-sync av och på :S.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Oneone:

mohahaha tycker synd om alla med konsol ska bli kul att testa!

Under förutsättningen att grafiken är allt, eller?
Jag har en kapabel PC som kan köra spelet utan problem, men jag kommer köpa det till PS4 eftersom det är så Metal Gear ska spelas enligt mig. Alla Metal Gear-spel jag har spelat har körts på en Playstation-konsol, så det skulle inte kännas rätt att helt plötsligt gå över till PC.

Spelar både konsol och PC själv.
Båda kopplade till Projektor när det ska spelas med handkontroll iaf och det är ingen skillnad i kännsla
föurtom att grafiken och flytet är bättre på PC.
min PC har samtliga delar några år på nacken och det ser och flyter på bättre än PS4


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Den enda, största skillnaden jag ser på bilderna, är att allt blir lite mer verkligt (dimmigt, detaljer) med allt på allra högsta.

Inaktiv

Den här nyheten talar om för oss att numera spel ser bra ut även på låga inställningar.

Medlem

Rea på steam nu! köpte och lirade , fy fan vilket snyggt spel =D flyter på som faen också ! riktigt bra port!

Medlem
Skrivet av Oneone:

Rea på steam nu! köpte och lirade , fy fan vilket snyggt spel =D flyter på som faen också ! riktigt bra port!

Synd att spelet är väldigt kort bara


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar