Minecraft-Markus köper rekorddyrt hus i Beverly Hills

Medlem

Kan ju bara undra vad underhållet är på den

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Spiff:

Grattis Markus!
Dra ett PM om du har fest så kikar jag över.

Vi väntar vid brevlådan för den personliga inbjudan till inflyttningsfesten.


signatur
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av MEG:

Tycker att det är kul att han njuter av pengarna

Håller med! Jag hade gjort det samma. Pengar ska spenderas!

Men femton badrum!? Jag orkar knappt städa ett...men jag gör det iof. själv...

Det är väl mest det jag känner också, "Hej jag är ensam och bor i ett hus med 80 rum", typ Men å andra sidan, jag hade nog sett det stället som ett sommarställe (eller vinter då, för vem fan vill bo här om vintern Bo gött och nära vänner på sommaren och ha ett sådant ställe att åka till på vintern. Då kan man ju dra med sig alla vänner.


signatur

K9
:.:

Medlem

Uppfarten påminner ju om den i GTA V där Franklin bor. Undrade om det spelade in Fast huset ser ju så klart annorlunda ut.

Medlem

för 560 miljoner kunde man ju ha byggt ett slott för i svergie!

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av mrFluffy:

Överpris Huset var verkade ju in så fett.

Såg du garaget med de roterande plattorna och sänkbara golvet - inklusive bar?

Och stripp plattorna vid 37 sek!

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Hade haft en sån jävla ångest om jag skulle försöka bo i ett sånt hus, priset hade hela tiden legat i bakhuvudet å tryckt, mår illa av bara tanken.

För övrigt tyckte jag det var rätt tråkig design på huset, "leksakerna" var mer intressanta än själva huset.

Det där är småpengar för honom, så jag tror inte han bryr sig om priset.

Oavsett så är det är riktigt grymt att se detta, funkar som motivation och inspiration för min del. Samtidigt är jag glad att han är där han är. Bevisar åter igen att ingenting är omöjligt.

Medlem

Och själv har man varit arbetslös 2 år 31 Mars nästa år. Jobbade på ett industribageri som det gick bra för men kapitalismen ville ha mer i vinst så de flyttade verksamheten utomlands till Estland där det var billigare. 95-100 personer blev arbetslösa.

Söker jobb och försöker mig på någon utbildning men från alla jobb får man "Tack för visat intresse men vi har haft många intressanta sökande...." och utbildningarna jag kollat på hitills kräver att man har yrkeserfarenhet inom ett visst yrke 12 månaders heltid.... Hoppade på en CNC utbildning men matematik och ritningsläsning klarade inte jag av. Det är inte min grej. Så det hoppade jag av i våras.

Bor i en liten 1:a. Glad jag har körkort och bil iallafall. Men känner att depressionen är på väg. Skall försöka söka ett par utbildning i vår så jag kommer in till något hösten 2015.... Eller om jag får något jobb innan men det ser oerhört mörkt ut.

Så har vi den här personen som kommer på en lätt idé med ett digitalt legospel och blir miljardär. Pengar i oändlighet. Sen har vi barnen i Afrika som blivit utan föräldrar efter ebolan. Kriget i mellanöstern som pågått i all oändlighet. Svält, fattigdom och elände.

Det får en att tänka på livet.

Jag är väl någonstans mitt emellan dessa. Men jag är glad att jag lever, har föräldrar och bröder som älskar mig. Vänner. Tak över huvudet och värme och mat för dagen.

Nu är det bara försöka få ett jobb före eller efter en utbildning....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Nördarna flyttar in!

Betyder det här att man ska börja kalla honom för "Top Notch"?

Medlem

Han köpte det för godishyllan.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Ja jissös, han kommer inte att leva ett dåligt liv. Snacka om frihet att slippa tänka på om pengarna räcker till eller inte.

Personligen så tycker jag det där är på tok för stort och ogillar tanken på att släppa andra in för städning osv.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av redruM:

Han köpte det för godishyllan.

Eller att kunna bajsa på en av femton toaletter värda 43 000 styck.


signatur
Medlem
Skrivet av Remus:

Och själv har man varit arbetslös 2 år 31 Mars nästa år. Jobbade på ett industribageri som det gick bra för men kapitalismen ville ha mer i vinst så de flyttade verksamheten utomlands till Estland där det var billigare. 95-100 personer blev arbetslösa.

Söker jobb och försöker mig på någon utbildning men från alla jobb får man "Tack för visat intresse men vi har haft många intressanta sökande...." och utbildningarna jag kollat på hitills kräver att man har yrkeserfarenhet inom ett visst yrke 12 månaders heltid.... Hoppade på en CNC utbildning men matematik och ritningsläsning klarade inte jag av. Det är inte min grej. Så det hoppade jag av i våras.

Bor i en liten 1:a. Glad jag har körkort och bil iallafall. Men känner att depressionen är på väg. Skall försöka söka ett par utbildning i vår så jag kommer in till något hösten 2015.... Eller om jag får något jobb innan men det ser oerhört mörkt ut.

Så har vi den här personen som kommer på en lätt idé med ett digitalt legospel och blir miljardär. Pengar i oändlighet. Sen har vi barnen i Afrika som blivit utan föräldrar efter ebolan. Kriget i mellanöstern som pågått i all oändlighet. Svält, fattigdom och elände.

Det får en att tänka på livet.

Jag är väl någonstans mitt emellan dessa. Men jag är glad att jag lever, har föräldrar och bröder som älskar mig. Vänner. Tak över huvudet och värme och mat för dagen.

Nu är det bara försöka få ett jobb före eller efter en utbildning....

2år utan hitta jobb? Inte ens via bemanning? Höga krav?

Sen tycker det är kul att han spenderar sina pengar men hoppas han gör som Bill Gates och lägger en del på behövande stipendium etc Alltid bra ligga plus på karma kontot

Medlem

Själva huset är ju en investering i sig för jag tror ju knappast en lyxlya i det bästa området i Beverly Hills kommer tappa värde.

Men det skulle va kul att se hans personliga prägel på kåken

Medlem

Förr i tiden var Notch min idol men nu gillar jag honom verkligen inte. Han gnällde på andra indieföretagare som sålde sig, som om dom vore förädare till indiescenen osv. Sen sade att han själv aldrig tänker göra det.
Occulus säljer sig till Facebook och Notch går ragewarrior på sin twitter om det hela, flejmar Occulus för att vara sellouts...några månader senare "äh, kommer inte på några nya idéer så jag säljer mig till Microsoft".

Hur i helvete kan den här hycklaren ha kvar några fans?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Remus:

Nu är det bara försöka få ett jobb före eller efter en utbildning....

Utbildning är grejen. Fastighetstekniker (fastighetsskötare). Sett nån som är under 60 bast? Knappt! Det kommer finnas jobb i framtiden.

För att kommentera artikeln tycker jag att toaletterna var ganska billiga. 43000:- styck. Mitt lilla "bås" skulle nog gå på 70-90000 iaf att renovera upp.

Amerikanarna verkar dock inte kloka när det gäller antalet.
15 badrum.. seriöst. Hur ofta ska gästerna skita samtidigt egentligen?


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

Jag oroar mig för att det kanske blir för lite med 15 badrum.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag skulle bara få ångest av tanken att "fylla" det där huset. Gillar man att festa med 100 pers varje dag är det stället nog perfekt, men jag skulle inte klara av det

Medlem
Skrivet av kemmel:

Men det skulle va kul att se hans personliga prägel på kåken

Det blir nog ingen personlig prägel, han köpte det möblerat av en anledning. Palla inreda ett hus på 2000kvm...


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Extremt fult hus... sjukt tråkig architektur... Bara för att man är rik skall man inte spendera... Kapitalist ja visst, men jordägar livsstil är ju raka motsatsen. Fast i och försej.. han kanske inser att han köpt en lyxgalleria förr eller senare... Det ser ju i vilket fall som helst ut så, kanske kan börja sälja minecraft artiklar där till över pris?

Man måste förstå att det inte produktionskostnaderna som sätter priset.. Snarare det begränsade utbudet på att kunna bosätta sig i Beverly Hills/Hollywood - där alla andra rika människor bor... sociala nätverk av den typen är en riktig guldgruva... Så utifrån den synpunkten ett overdeligt måste troligtvis för någon som är så rik, och lyckad entreprenör!


signatur

Mohawk

Medlem
Skrivet av Distordera:
Skrivet av Remus:

Nu är det bara försöka få ett jobb före eller efter en utbildning....

Utbildning är grejen. Fastighetstekniker (fastighetsskötare). Sett nån som är under 60 bast? Knappt! Det kommer finnas jobb i framtiden.

För att kommentera artikeln tycker jag att toaletterna var ganska billiga. 43000:- styck. Mitt lilla "bås" skulle nog gå på 70-90000 iaf att renovera upp.

Amerikanarna verkar dock inte kloka när det gäller antalet.
15 badrum.. seriöst. Hur ofta ska gästerna skita samtidigt egentligen?

Tycker också 43 000:- per toalett verkar lite snålt bland all denna lyx.
Säkert det inte fattas en nolla?

Medlem

Trist att han inte såg någon charm i att bygga något eget här i Sverige. Antar att när man blivit rik och "bättre än medelsvensson" så är det kanske inte lika roligt att vara svensk antar jag
Men 'murica av alla ställen? Snälla Notch, något bättre land än USandA hade du väl kunnat välja? *brydd*

Inaktiv
Skrivet av ForrestFox:

Trist att han inte såg någon charm i att bygga något eget här i Sverige. Antar att när man blivit rik och "bättre än medelsvensson" så är det kanske inte lika roligt att vara svensk antar jag
Men 'murica av alla ställen? Snälla Notch, något bättre land än USandA hade du väl kunnat välja? *brydd*

Han måste troligtvis bosätta sig där... Kommunikationen med dem rika och mäktiga är mycket viktig om man vill få förmögenheten att växa...


signatur

Mohawk

Medlem
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av ForrestFox:

Trist att han inte såg någon charm i att bygga något eget här i Sverige. Antar att när man blivit rik och "bättre än medelsvensson" så är det kanske inte lika roligt att vara svensk antar jag
Men 'murica av alla ställen? Snälla Notch, något bättre land än USandA hade du väl kunnat välja? *brydd*

Han måste troligtvis bosätta sig där... Kommunikationen med dem rika och mäktiga är mycket viktig om man vill få förmögenheten att växa...

Och det behöver han. Få förmögenheten att växa, alltså

Medlem

Avis som bara den.

Skrivet av Javas:

Förr i tiden var Notch min idol men nu gillar jag honom verkligen inte. Han gnällde på andra indieföretagare som sålde sig, som om dom vore förädare till indiescenen osv. Sen sade att han själv aldrig tänker göra det.
Occulus säljer sig till Facebook och Notch går ragewarrior på sin twitter om det hela, flejmar Occulus för att vara sellouts...några månader senare "äh, kommer inte på några nya idéer så jag säljer mig till Microsoft".

Hur i helvete kan den här hycklaren ha kvar några fans?

Därför att pengar förändrar människor. Så snart man har oändlig frihet, förändras precis allt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det huset var inte lika fyrkantigt som förväntat!

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Förr i tiden var Notch min idol men nu gillar jag honom verkligen inte.

Visste inte vem han var förut men numera är han min idol. Han gjorde 100% rätt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Distordera:
Skrivet av Remus:

Nu är det bara försöka få ett jobb före eller efter en utbildning....

Utbildning är grejen. Fastighetstekniker (fastighetsskötare). Sett nån som är under 60 bast? Knappt! Det kommer finnas jobb i framtiden.

För att kommentera artikeln tycker jag att toaletterna var ganska billiga. 43000:- styck. Mitt lilla "bås" skulle nog gå på 70-90000 iaf att renovera upp.

Amerikanarna verkar dock inte kloka när det gäller antalet.
15 badrum.. seriöst. Hur ofta ska gästerna skita samtidigt egentligen?

Skrivet av Spit:
Skrivet av Distordera:
Skrivet av Remus:

Nu är det bara försöka få ett jobb före eller efter en utbildning....

Utbildning är grejen. Fastighetstekniker (fastighetsskötare). Sett nån som är under 60 bast? Knappt! Det kommer finnas jobb i framtiden.

För att kommentera artikeln tycker jag att toaletterna var ganska billiga. 43000:- styck. Mitt lilla "bås" skulle nog gå på 70-90000 iaf att renovera upp.

Amerikanarna verkar dock inte kloka när det gäller antalet.
15 badrum.. seriöst. Hur ofta ska gästerna skita samtidigt egentligen?

Tycker också 43 000:- per toalett verkar lite snålt bland all denna lyx.
Säkert det inte fattas en nolla?

Det är alltså toalettstolarna som kostar 43 000 lakan styck. Sen tillkommer kaklet och allt det andra


signatur
Medlem
Skrivet av Remus:

Och själv har man varit arbetslös 2 år 31 Mars nästa år. Jobbade på ett industribageri som det gick bra för men kapitalismen ville ha mer i vinst så de flyttade verksamheten utomlands till Estland där det var billigare. 95-100 personer blev arbetslösa.

Söker jobb och försöker mig på någon utbildning men från alla jobb får man "Tack för visat intresse men vi har haft många intressanta sökande...." och utbildningarna jag kollat på hitills kräver att man har yrkeserfarenhet inom ett visst yrke 12 månaders heltid.... Hoppade på en CNC utbildning men matematik och ritningsläsning klarade inte jag av. Det är inte min grej. Så det hoppade jag av i våras.

Bor i en liten 1:a. Glad jag har körkort och bil iallafall. Men känner att depressionen är på väg. Skall försöka söka ett par utbildning i vår så jag kommer in till något hösten 2015.... Eller om jag får något jobb innan men det ser oerhört mörkt ut.

Så har vi den här personen som kommer på en lätt idé med ett digitalt legospel och blir miljardär. Pengar i oändlighet. Sen har vi barnen i Afrika som blivit utan föräldrar efter ebolan. Kriget i mellanöstern som pågått i all oändlighet. Svält, fattigdom och elände.

Det får en att tänka på livet.

Jag är väl någonstans mitt emellan dessa. Men jag är glad att jag lever, har föräldrar och bröder som älskar mig. Vänner. Tak över huvudet och värme och mat för dagen.

Nu är det bara försöka få ett jobb före eller efter en utbildning....

Jag känner igen mig i din situation. Ge inte upp, det kommer bli bättre. Det viktigaste är att du fortsätter tro på dig själv!

Medlem

Alltså, fy fan vilket stelt hus. Skulle aldrig flytta dit även om jag hade för mycket pengar. Skulle få panikångest om jag satt där han sitter på bilden han tagit.

Ja, jag är väl avundsjuk som exakt alla tänker nu....... eller?

Sen känns denna artikel lite Aftonbladet.

123
Skriv svar