Julkalendern – flerfaldig Oscar-vinnare ger dig svaret

Robot
Medlem
Julkalendern – flerfaldig Oscar-vinnare ger dig svaret

Nu är jag tillräckligt säker för att gissa.

Medlem

I nailed it. 99% säker att man har gissat rätt efter den bilden

Medlem

Känner mig som Kanye West från South Park där han försöker lista ut varför han är en gayfish, för han inte fattar skämtet om fish sticks.

Medlem

Är t o m hyfsat säker vad som är den sista ledtråden o håller fast vid vad jag skrev igår, ingen kommer ha fel om man gissar efter morgondagens ledtråd

Inaktiv

Haha jag har ju rätt från dag 1

edit: stavfel, var glad när jag såg lille jack bara


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Tror jag satt denna på kostymen nu, det är en perfekt kombination.
Det kan bara inte vara fel... eller... ja.. det kan det ju iof vara.... men jag har rätt... annars får ni ändra svaret så jag har rätt iaf

Medlem
Skrivet av kultimat:

Känner mig som Kanye West från South Park där han försöker lista ut varför han är en gayfish, för han inte fattar skämtet om fish sticks.

Du är inte ensam. Det står helt still i huvudet :\

Skulle det kunna vara en gris i sjökaptensuniform med armbågslappar som heter Jack och lirar i Svenska landslaget?

Medlem

Nu tror jag att det klickade till här. Dock lyckas jag inte koppla två av ledtrådarna till mitt svar, men tre av fem får väl räcka så nu har jag gissat.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av kultimat:

Känner mig som Kanye West från South Park där han försöker lista ut varför han är en gayfish, för han inte fattar skämtet om fish sticks.

Du är inte ensam. Det står helt still i huvudet :\

Skulle det kunna vara en gris i sjökaptensuniform med armbågslappar som heter Jack och lirar i Svenska landslaget?

Det är ju exakt vad jag svarade sedan ledtråd 1. Tycker du är aningen nedlåtande med din kommentar.

Medlem

Nu är jag nog säker, min gissning från tidigare borde stämma. Kommer äta upp mina pyjamasbyxor om jag har fel.

Medlem

Noll koll. Jag hoppas att det är från ett spel jag aldrig spelat, eller allra helst min gissning från ledtråd 1 som jag dock inte får in på någon annan ledtråd


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av ormzen:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av kultimat:

Känner mig som Kanye West från South Park där han försöker lista ut varför han är en gayfish, för han inte fattar skämtet om fish sticks.

Du är inte ensam. Det står helt still i huvudet :\

Skulle det kunna vara en gris i sjökaptensuniform med armbågslappar som heter Jack och lirar i Svenska landslaget?

Det är ju exakt vad jag svarade sedan ledtråd 1. Tycker du är aningen nedlåtande med din kommentar.

Bonusen är så gott som din

Medlem

Eh får inte ihop hur alla dessa bilder har något gemensamt.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Jag fattar ingenting Får hoppas och tror att det är från ett spel jag aldrig spelat. Hade en ganska skön gissning på gång igår med lite långsiktiga lösningar. Men det hade varit en rolig gissning!

Medlem

Kan lika gärna vänta med att gissa till i morgon för att vara helt säker - bonuspriserna lär ju ändå vara borta vid det här laget.

Medlem

Jag gissar att skurken är från ett spel som jag inte har spelat men jag har ändå lyckats fått ihop en gissning som det kan vara.

Medlem

Ploppar bara upp en skurk med ledtråd 1 & denna! Håller tummarna!

Medlem

blir nog första gången jag hade rätt på eran julkalender och då gissa jag 1h efter första ledtråden var släppt.

Medlem

Kommer ni lotta ut en till varje prispaket eller kommer flera kunna få samma paket?

Kommer ni isåfall lotta ut de prispaket som blir över längre fram kanske?

Medlem

Gjorde tvärsom vad jag sa och svarade nu, kopplade 6/6 ledtrådar så då borde det ju inte kunna vara fel?

Redaktör
Skrivet av Avedagreat:

Kommer ni lotta ut en till varje prispaket eller kommer flera kunna få samma paket?

Kommer ni isåfall lotta ut de prispaket som blir över längre fram kanske?

Antalet paket varierar, vi har fått rätt många saker och pysslar ihop paket fördelade på plattformar. Vi sparar inga.


signatur

fan..nu kom jag verkligen på det...:(


signatur

New life, New hope

Medlem

nu är ju tävlingen avslutad så nu fattar man lite men de vart försent

mina teorier:

zlatan klippet = tankovic var en joker i truppen
2a, rederiet har en skådespelare som kallas joker
3. joker använder kostym?:P
4. joker är en psykopat?
5. svår, joker har en kumpan med färgat hår?
6. spelat joker i film
7. spelat joker i film!

ska bli kul o se hur många rätt man får

hoppas det är ok o skriva nu eftersom tävlingen är avslutad

Medlem

Smart Teori tobbush !
mina teorier.

1. Zlatan och jokern har ungefär lika stora näsor. ( oh did i?)
2. hoppade över ledtråden.
3.läder, Jokern bär kavaj
4. hoppade över.
5. hoppade över.
6. Jack agerat som jokern i Batman 1989
7Heath agerat som jokern i The dark knight 2008

Medlem

Så när presenteras vinnarna då

karaktären i rederiet kallas jokern..
: jokern har en kavaj
killen i full metal drar en joke
[bebop och recksteddy är jokrar...
: och Jack Nicholson spelar jokern back in the days

trodde wario ja...zlatan har lika stor näsa och mustach....


signatur

New life, New hope

Medlem

Felfelfel

1. Zlatan säger nånting om "riktiga skojare" och syftar på dem som busringer och uppger för att vara honom. Joker vars karaktär i Batman är något av en misslyckad clown.

2. Parodi på rederiet där en av huvudkaraktärerna heter/kallas för Joker (bartendern)

3. En läderlapp inte kavaj. Läderlappen ett försvenskat ord för Batman.

4. Bebop och Rocksteady heter de tecknade karaktärerna, Rocksteady är en studio som varit med och utvecklat de senaste Batman spelen

5-6 Personerna har tidigare spelar Joker på film.

Edit: ja så klart ledtråden med klippet från Full metal jacket där karaktären heter Pvt joker:)

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

karaktären i rederiet kallas jokern..
: jokern har en kavaj
killen i full metal drar en joke
[bebop och recksteddy är jokrar...
: och Jack Nicholson spelar jokern back in the days

trodde wario ja...zlatan har lika stor näsa och mustach....

Killen i Full Metal Jacket, får smeknamnet Joker i filmen

1
Skriv svar