Dota 2 – de bästa hjältarna för nybörjaren

Medlem

Wraith King bör väl egentligen vara den ultimata nybörjarhjälten. Har bara en ability man använder manuellt. Inbyggd lifesteal, inbyggd crit och ulten är ett extraliv. Går dessutom att spela både som support och carry.

Värt att tillägga och något jag själv tyckte var väldigt användbart när jag började spela för en 9-10 månader sedan. Spelet har en tutorial och botmatcher med olika svårighetsgrad som man kan doppa tårna i. Finns även gott om guider till samtliga karaktärer för lite hjälp på traven inne i spelet.

Medlem

Ogre bör kanske vara en av fin hjälte att börja med. Tanky, bra hp regen. Snabb stun och en slow. Fantastisk kul att spela i de flesta roller.

Själv började jag med, på den tiden, Windrunner. Vet inte om det var så bra, skillshots högt och lågt och mina stats har ännu inte hämtat sig på henne
Gick sedan över mer till Crystal Maiden och Vengeful, det gick bättre. Kan rekommendera båda.

Medlem

Konstig lista. Att slänga in windrunner som en nybörjar hjälte är inte särskilt smart. Tror jag har 3k timmar i dota2 nu och jag har svårt att träffa stuns me WR.

12
Skriv svar