Elite: Dangerous

Robot
Elite: Dangerous

David Braben återupplivar äntligen det spel som startade hela rymdspelsgenren. Vi tar reda på om uttrycket ”gammal kärlek rostar aldrig” även gäller rymdkskepp i vakuum.

#frontier-developments


Medlem
Elite: Dangerous

Jag tror jag inväntar Star Citizen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag tror jag lirar detta medan jag inväntar Star Citizen.

Medlem

Jag tror jag fortsätter lira detta när Star Citizen väl är ute.

Edit: Tror faktiskt båda eventuellt blir lika bra på olika sätt. Kände bara att fanboyismen behövde balanseras.

Medlem

Men hallå, alltså Star Citizen, behöver jag säga mer?

Inaktiv

Star Citizen är det nya Star Wars?

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Men hallå, alltså Star Citizen, behöver jag säga mer?

Ja om man tycker att hanger module och arena commander är roligare än Elite så varsågod.

Har redan köpt båda.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Men hallå, alltså Star Citizen, behöver jag säga mer?

Skrivet av Sisyr:

Jag tror jag lirar detta medan jag inväntar Star Citizen.

Skrivet av Zidious G:

Jag tror jag inväntar Star Citizen.

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/143...

Bättre att göra som Chris och spela båda.

Medlem

Jag har inte följt detta eller Star Citizen speciellt noga. Kan någon ge mig en förklaring på skillnader mellan dem?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Måste man verkligen välja mellan Star Citizen och Elite: Dangerous? Och VARFÖR isf? Lira det här till SC kommer ut. Det ändå två helt olika spel, förutom att dom utspelas i rymden.

Medlem
Skrivet av Propy:

Jag har inte följt detta eller Star Citizen speciellt noga. Kan någon ge mig en förklaring på skillnader mellan dem?

De har väl båda praktiskt taget samma ambitioner.
Elite går att spela nu. SC går inte.
Ska bli intressant att se vad Elite kommer att "skeppa" ut när SC väl äljer att släppas.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Thane:
Skrivet av Fleshcutter:

Men hallå, alltså Star Citizen, behöver jag säga mer?

Skrivet av Sisyr:

Jag tror jag lirar detta medan jag inväntar Star Citizen.

Skrivet av Zidious G:

Jag tror jag inväntar Star Citizen.

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/143...

Bättre att göra som Chris och spela båda.

Det ska jag också, kanske var otydligt.

Medlem

Fråga:
Kan man spela detta spel med mus och tangentbord?

Jag förstår att man kanske helst bör ha någon form av styrspak eller handkontroll, men jag spelade förr liknande spel där det fungerade utmärkt med mus/tangentbord.

Medlem
Skrivet av Bulberfoot:

Fråga:
Kan man spela detta spel med mus och tangentbord?

Jag förstår att man kanske helst bör ha någon form av styrspak eller handkontroll, men jag spelade förr liknande spel där det fungerade utmärkt med mus/tangentbord.

Det går och ska fungera bra enligt dom som gör det, men en gamepad eller Joystick/HOTAS fungerar som du säger säkert bättre.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Jag tror jag inväntar Star Citizen.

Mja det är väl typ 2år kvar tills Star Citizen släpps, det här spelet är ute nu...går ju spela under tiden ju:P

Medlem

Helt okej rescension och rättvist betyg!
4/5 håller dock bara om de kommer med lite mer socialt innehåll inom nån månad.

Edit:
Och folk borde sluta skrika SC mot ED o vice versa.
Båda kommer bli fantastiska spel och erbjuda sina egna unika tolkningar av genren.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Min första tanke har alltid varit att lira detta tills SC kommer, just nu vet jag inte, jag antar och tror att Star Citizen är mitt nr 1 spel i denna genre, men just nu måste jag säga att jag har sedan alpha och fortfarande njuter av att spela ED, det är bara så sjukt underhållande, tips också är att ni som vill köra "coop" kan lira tillsammans i ett läge där bara ni 2 3 eller hur många man är, är i universum, och självklart alla NPC's men inte några utomstående personer.. dock som skrivet det finns än inget sätt att göra en grupp så ni kan ta riktig del av allt som erbjuds t,ex gå å leta efter bountys tillsammans. Bra skrivet recension tycker jag också det var.

Medlem

Bara jag som väntar med spelet till Rift är släppt? Känns som att upplevelsen kan få en att bli som ett barn på nytt och spelet får inte spoileras före.

Medlem
Skrivet av Gneiss:

Bara jag som väntar med spelet till Rift är släppt? Känns som att upplevelsen kan få en att bli som ett barn på nytt och spelet får inte spoileras före.

personligen kör jag redan med Track IR så det ska vara just för att det är 3d effecten då, men än så länge tycker jag att oculus är overatted.

Medlem

Efter lögnerna om singleplayer och kravet på konstant uppkoppling så tror jag att jag undviker detta med gott samvete. Men kul för er som har kul.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Som recensenten skriver är recensionen inte så tekniskt inriktad. Men det hade inte skadat med en lite snack om det visuella eller grafikmotorn. Det väntar iaf. jag mig som läsare. Speciellt när det handlar om rymdskjutarspel där det visuella är en stor del av upplevelsen!

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Gneiss:

Bara jag som väntar med spelet till Rift är släppt? Känns som att upplevelsen kan få en att bli som ett barn på nytt och spelet får inte spoileras före.

personligen kör jag redan med Track IR så det ska vara just för att det är 3d effecten då, men än så länge tycker jag att oculus är overatted.

Har kört en del med både Rift DK2 och TrackIR. Med Riften känner man sig verkligen inuti skeppet på ett helt annat sätt. Dock skulle jag ändå välja TrackIR för långa sessions, främst för att det är svårt att inte bli åksjuk med Rift,.

Medlem
Skrivet av kaishero:

Som recensenten skriver är recensionen inte så tekniskt inriktad. Men det hade inte skadat med en lite snack om det visuella eller grafikmotorn. Det väntar iaf. jag mig som läsare. Speciellt när det handlar om rymdskjutarspel där det visuella är en stor del av upplevelsen!

För det finns det bilder och videos så du kan avgöra själv. Men kan säga att det innehåll som väl finns med i nuläget känns väldigt polerat, och stänger man av skuggorna så flyter det på väldigt bra med mitt gamla gtx 670.

Medlem

Jag plockar onekligen upp detta när jag fått händerna på Oculus Rift och en ordentligare joystick-setup. Jag känner att jag kan vänta. Många andra spel som kommer ut snart, och jag har redan fullt upp med spel.

Star Citizen lär inte vara ute innan dess oavsett.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag plockar onekligen upp detta när jag fått händerna på Oculus Rift och en ordentligare joystick-setup. Jag känner att jag kan vänta. Många andra spel som kommer ut snart, och jag har redan fullt upp med spel.

Star Citizen lär inte vara ute innan dess oavsett.

Kan rekommendera att att du skaffar dig en 970 eller bättre. Min R9 290 svettas hårt med DK2 och räcker inte riktigt för att få en helt bra upplevelse hela tiden. X52 pro har jag och kan rekommendera.

Medlem
Skrivet av Acriax:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Gneiss:

Bara jag som väntar med spelet till Rift är släppt? Känns som att upplevelsen kan få en att bli som ett barn på nytt och spelet får inte spoileras före.

personligen kör jag redan med Track IR så det ska vara just för att det är 3d effecten då, men än så länge tycker jag att oculus är overatted.

Har kört en del med både Rift DK2 och TrackIR. Med Riften känner man sig verkligen inuti skeppet på ett helt annat sätt. Dock skulle jag ändå välja TrackIR för långa sessions, främst för att det är svårt att inte bli åksjuk med Rift,.

Vad har du för grafikkort? Jag kan visserligen känna lite när man tittar på sitt skepp i outfitting, speciellt när det är konstiga vinklar.

Medlem
Skrivet av RaXha:
Skrivet av Bulberfoot:

Fråga:
Kan man spela detta spel med mus och tangentbord?

Jag förstår att man kanske helst bör ha någon form av styrspak eller handkontroll, men jag spelade förr liknande spel där det fungerade utmärkt med mus/tangentbord.

Det går och ska fungera bra enligt dom som gör det, men en gamepad eller Joystick/HOTAS fungerar som du säger säkert bättre.

Jag kör helt obehindrat med mus och tangentbord sedan beta, de flesta som har spelat ett tag är överens om att en joystick/HOTAS inte har något praktiskt övertag över mus och tangentbord.
Båda har plus och minus men de är likvärdiga när det gäller förmågan att styra skeppet. I slutändan handlar det om vad individen är mest bekväm med.

HOTAS ökar naturligtvis inlevelsen en del eftersom det påminner starkt om kontrollerna i cockpiten i spelet och kör man oculus rift så kan man inte se sitt tangentbord så där är joystick eller dylikt att föredra.

Medlem
Skrivet av Stilfullast:
Skrivet av Luciphear:

Jag plockar onekligen upp detta när jag fått händerna på Oculus Rift och en ordentligare joystick-setup. Jag känner att jag kan vänta. Många andra spel som kommer ut snart, och jag har redan fullt upp med spel.

Star Citizen lär inte vara ute innan dess oavsett.

Kan rekommendera att att du skaffar dig en 970 eller bättre. Min R9 290 svettas hårt med DK2 och räcker inte riktigt för att få en helt bra upplevelse hela tiden. X52 pro har jag och kan rekommendera.

Way ahead of you! Uppskattar tipset ändå. Blir antagligen att uppgradera när 980Ti dyker upp dock.

Medlem

Har jävligt kul med detta, och kommer troligtvis köra SC när det kommer också. Förstår mig verkligen inte på fanbois som känner sig tvungna att välja. Fan vad ert liv måste vara fattigt. Äter ni endast en brödsort? Endast en sort potatis? Endast en typ av kött? osv, osv.

Sluta måla in er i ett trångsynt hörn och njut av spelen istället.


signatur

I drank what?

k3m
Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Efter lögnerna om singleplayer och kravet på konstant uppkoppling så tror jag att jag undviker detta med gott samvete. Men kul för er som har kul.

absolut. Under tiden väntar jag tills någon släpper ett singelspels fix

12
Skriv svar