Köp Counter-Strike-vapen för 55 000 kr

Medlem

Öppnade en del lådor när Arms deal släpptes, hade tur, fick en rätt dyr M9 Crimson Web (Kniv) och lite annat stuff.

Har sen dess bytt upp mig, bettat på csgolounge och vunnit en hel del. Min inventory var värd runt 9000kr när jag hade som mest grejor.

Lådöppningen är inget jag tycker är så väldigt roligt längre, däremot är det roligt att försöka göra vinst på att byta upp sig och betta grejor. Det är ju kanon att kunna sälja skins som man vunnit av andra och köpa spel för!

Sen till folk som säger "Tur att man struntade i det här tramset" och blabla. Det är faktiskt rätt trevligt att arms deal släpptes till CSGO, en hel del av pengarna går till alla stora tävlingar som hålls i CS, och det har fått spelet att växa enormt mycket bara under det senaste året. En negativ grej är ju dock att DDOS av matcher har ökat väldigt mycket, folk är rädda för att tappa sina skins och väljer då att ddosa laget som dom inte har bettat på. Spelarna har blivit bättre på att skydda sig mot detta men det är tråkigt att det ens ska behövas.

Jag spelade 1.6 på ganska hög nivå, och hade tusentals timmar i det, var ganska negativt inställd när GO släpptes. Men enligt mig så har CSGO helt klart blivit mycket bättre än vad 1.6 var. Självklart finns det en del negativt (64 tick servrar, vapenbalans, fuskare osv) men Valve ändrar ofta spelet efter proffsens input, och dom lyssnar också på tha big community!

Jag har spelat många många spel kompetitivt genom åren, Quake, COD, BF1942, BF2, BF3. Men inget annat spel lyckas suga en tillbaka som CS gör om och om igen.

Mer CSGO åt folket!


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Har öppnat kanske 5 lådor, bara fått skräp. Jag antar att man måste öppna rätt många många för att få något snyggt/värdefullt.

Nja, jag la kanske ned 2000 kronor innan jag fick en kniv värd 7500. Sen efter kanske 1000 till fick jag en kniv värd 5000. Det 2000 kronor är nog inte så lite egentligen.

Medlem

Tack vare CSGO skins så behöver jag inte ha något jobb för tillfället, det är rätt sjukt hur mycket pengar folk lägger ned på lådor. (Jag designar skins)

Medlem

Thar she blows!

Medlem
Skrivet av adde111:

Tack vare CSGO skins så behöver jag inte ha något jobb, det är rätt sjukt hur mycket pengar folk lägger ned på lådor. (Jag designar skins)

Och jag tror knappast att du kan leva på CS:GO genom att göra skins din torsk. Visa oss vilka skins du har gjort som har blivit utvald utav Communityn som finns NU i en kista.

Medlem

Jag köpte en "glock fade" för kanske 90 kr. Det va så fina färger tyckte jag. Plötsligt när jag kollade vad den va värd ett år senare hade den ökat till 1500kr.
Kanske skulle ha sålt den då, nu har den backat till 1100. Men det är ju färgen som räknas!!1

Inaktiv

Det är ett roligt system, sälja ingame content för att ladda Steam kontot med valörer! Jag gillar det skarpt


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av adde111:

Tack vare CSGO skins så behöver jag inte ha något jobb, det är rätt sjukt hur mycket pengar folk lägger ned på lådor. (Jag designar skins)

Och jag tror knappast att du kan leva på CS:GO genom att göra skins din torsk. Visa oss vilka skins du har gjort som har blivit utvald utav Communityn som finns NU i en kista.

Varför så bitter? Det går verkligen att leva på att göra skins, vet flera personer som som tjänat miljoner på det.
Jag har bara ett vapen inlagt hittills men det är tillräckligt för att inte behöva jobba på drygt 2 år. Det låter väldigt overkligt jag vet, men tro inte på mig om du vill men känner många nu som håller på med "workshop' i TF2, Dota och CSGO som lever på det.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2647083...

Inaktiv

borde väl prova på cs:go för att få in pengar till quake live subscription.

Medlem

Det här är ju inte riktigt riktigt...

Medlem

Man blir ju mörkrädd när man ser folk betala så mycket för virtuella vapen i ett spel!

Medlem

En kompis sa till mig att statistiskt sett så droppas det en kniv på 300 lådor. Den kniven kan vara en opopulär kniv, i dåligt skick samt ha ett "fult" (relativt antar jag) skin. 300 x 1,99 euro = 597 euro, det är alltså bara nycklarna. Jag har öppnat 10 lådor och fått saker värde < 0,2 euro varje gång. Så mycket mer värt att köpa grejerna rakt av om man nu måste ha dom imo

Medlem

Och jag var dum nog att tro idag att man kunde trade igenom csgolounge och få riktigt pengar, men slutade att jag blev av med vulcan AK field tested och får lära mig den hårda vägen att scammers finns överallt och jag kommer då fan inte köpa några skins på ett bra tag nu. Värdelösa människor det finns..

Medlem

Gutt kanske man får tillbaka alla cash man lagt på World of Tanks och War Thunder.....

Tycker det är absurt att förvänta sig får tillbaka nåt på förbrukad underhållning. Men det gäller all digital underhållning. Samma som när någon betalde 60k för ett konto med legendary svärden i World of Warcraft. Det kanske är en gråzon som finns nu.

Men jag håller med att det är bra att man kan "byta" till sig nya spel på Steam. Brorsan köpte en nyckel och fick en kniv som var "värd" 100euro. Blev Arma 3 och Shadow of Mordor för 25kr.

FZ fick ni inget kaffe i morse? Miktron-transaktioner?

Medlem
Skrivet av Master_johan:
Skrivet av Bojkott:

Skrämmande att så många har spenderat mer än 500kr på kosmetiskt skräp.

Vill bara berätta att en del av köpen bidrar direkt till CS:GOs e-sportscenen vilket kan vara en morot till vissa men många tror jag bara vill kunna skryta med sina skins

Du menar att man ska lägga pengar på skräp bara för någon som vigt sitt liv åt spelet ska kunna vinna stora belopp i prispengar?

Medlem

Köpte lite pixlar häromdagen för 750:-
Pixlarna steg i värde till 800:- +

Medlem

va i helvete aldrig i mitt fking liv, ursäkta ord valet men fuck that

Har öppnat några lådor, det mesta har varit skräp men har fått några skins jag gillar(däremot så är dom inte så värdefulla).

dmn
Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av adde111:

Tack vare CSGO skins så behöver jag inte ha något jobb, det är rätt sjukt hur mycket pengar folk lägger ned på lådor. (Jag designar skins)

Och jag tror knappast att du kan leva på CS:GO genom att göra skins din torsk. Visa oss vilka skins du har gjort som har blivit utvald utav Communityn som finns NU i en kista.

Varför så bitter? Det går verkligen att leva på att göra skins, vet flera personer som som tjänat miljoner på det.
Jag har bara ett vapen inlagt hittills men det är tillräckligt för att inte behöva jobba på drygt 2 år. Det låter väldigt overkligt jag vet, men tro inte på mig om du vill men känner många nu som håller på med "workshop' i TF2, Dota och CSGO som lever på det.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2647083...

Sure Bellman.

Medlem

Har öppnat lådor för ungefär $260. Mest fått skit (jag har dock lite av det där fenomenet som kallas "tur"). Ångrar det inte, men ser det samtidigt lite onödigt. Hade varit bättre att köpa dom saker man vill istället.

Finns dock ett antal personer som har som levebröd med att leka på markanden. Säljer saker genom Paypal istället. Sjuk marknad

Medlem

Min första unbox ever vart en kniv sålde jag för 110 euro dat value!

Skrivet av Bulletblues:

Har öppnat lådor för ungefär $260. Mest fått skit (jag har dock lite av det där fenomenet som kallas "tur"). Ångrar det inte, men ser det samtidigt lite onödigt. Hade varit bättre att köpa dom saker man vill istället.

Finns dock ett antal personer som har som levebröd med att leka på markanden. Säljer saker genom Paypal istället. Sjuk marknad

Har en kompis som brukade öppna lådor, men han fick i princip bara skins som han inte gillade och köper nu skinnen direkt på marknaden.

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Qrush:
Skrivet av Bojkott:

Skrämmande att så många har spenderat mer än 500kr på kosmetiskt skräp.

Jag har lagt ut ca 4500-5000:- sedan uppdateringen. Det var inte värt det men jag ångrar mig inte heller. CS är ett spel jag varit förälskad i 12 år så att jag ger utvecklarna extra deg gör mig inget.

De pengarna som läggs på e-sport keys och diverse annat går ändå till prispotten på Dreamhack till.ex.

ge pengarna till steam som redan har 100 miljarder dollar.

Men med den logiken ska vi ju sluta köpa spel på Steam och ladda ner dom istället. Dom har ju redan 100 miljarder dollar.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av adde111:
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av adde111:

Tack vare CSGO skins så behöver jag inte ha något jobb, det är rätt sjukt hur mycket pengar folk lägger ned på lådor. (Jag designar skins)

Och jag tror knappast att du kan leva på CS:GO genom att göra skins din torsk. Visa oss vilka skins du har gjort som har blivit utvald utav Communityn som finns NU i en kista.

Varför så bitter? Det går verkligen att leva på att göra skins, vet flera personer som som tjänat miljoner på det.
Jag har bara ett vapen inlagt hittills men det är tillräckligt för att inte behöva jobba på drygt 2 år. Det låter väldigt overkligt jag vet, men tro inte på mig om du vill men känner många nu som håller på med "workshop&#039; i TF2, Dota och CSGO som lever på det.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2647083...

Sure Bellman.

Haha, ibland tror jag att majoriteten av användarna här är gamla sura gubbar.

Nyckel säljs för 1,99 euro. Man får 0,03 euro varje gång någon köper en nyckel. Det säljs tiotusentals nycklar varje dag. Varför skulle inte det vara möjligt?

Jag tror inte ni förstår hur mycket pengar Valve drar in från sina lådor. Men aja, tro inte på mig om ni inte vill. Jag nöjer mig med att dra in över 100k varje månad.

Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av dmn:
Skrivet av adde111:
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av adde111:

Tack vare CSGO skins så behöver jag inte ha något jobb, det är rätt sjukt hur mycket pengar folk lägger ned på lådor. (Jag designar skins)

Och jag tror knappast att du kan leva på CS:GO genom att göra skins din torsk. Visa oss vilka skins du har gjort som har blivit utvald utav Communityn som finns NU i en kista.

Varför så bitter? Det går verkligen att leva på att göra skins, vet flera personer som som tjänat miljoner på det.
Jag har bara ett vapen inlagt hittills men det är tillräckligt för att inte behöva jobba på drygt 2 år. Det låter väldigt overkligt jag vet, men tro inte på mig om du vill men känner många nu som håller på med "workshop&amp;#039; i TF2, Dota och CSGO som lever på det.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2647083...

Sure Bellman.

Haha, ibland tror jag att majoriteten av användarna här är gamla sura gubbar.

Nyckel säljs för 1,99 euro. Man får 0,03 euro varje gång någon köper en nyckel. Det säljs tiotusentals nycklar varje dag. Varför skulle inte det vara möjligt?

Jag tror inte ni förstår hur mycket pengar Valve drar in från sina lådor. Men aja, tro inte på mig om ni inte vill. Jag nöjer mig med att dra in över 100k varje månad.

1 månad sedan: "I worked last summer to afford my pc (a decent one). And now I have more money and want to upgrade but then I'd have to sell/get rid of my old parts.."

..så förutom att köpa spel via indiska proxys, varför tar du inte lite från dina 100k+ i månaden och köper datorn direkt istället för att sälja av dina begagnade datordelar? :-/

Säger inte att du inte gjort pickan ivory (nice).. men det låter helt sjukt att få 100k+ i månaden i royalty.. Så, hur mycket är det egentligen? Sjukt nyfiken!

dmn
Medlem
Skrivet av adde111:

Jag tror inte ni förstår hur mycket pengar Valve drar in från sina lådor. Men aja, tro inte på mig om ni inte vill. Jag nöjer mig med att dra in över 100k varje månad.

Eftersom det är orimligt så är det rätt självklart att ingen tror på det förräns det finns minsta lilla bevis.

Medlem
Skrivet av sCaz:
Skrivet av adde111:
Skrivet av dmn:
Skrivet av adde111:
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av adde111:

Tack vare CSGO skins så behöver jag inte ha något jobb, det är rätt sjukt hur mycket pengar folk lägger ned på lådor. (Jag designar skins)

Och jag tror knappast att du kan leva på CS:GO genom att göra skins din torsk. Visa oss vilka skins du har gjort som har blivit utvald utav Communityn som finns NU i en kista.

Varför så bitter? Det går verkligen att leva på att göra skins, vet flera personer som som tjänat miljoner på det.
Jag har bara ett vapen inlagt hittills men det är tillräckligt för att inte behöva jobba på drygt 2 år. Det låter väldigt overkligt jag vet, men tro inte på mig om du vill men känner många nu som håller på med "workshop&amp;amp;#039; i TF2, Dota och CSGO som lever på det.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2647083...

Sure Bellman.

Haha, ibland tror jag att majoriteten av användarna här är gamla sura gubbar.

Nyckel säljs för 1,99 euro. Man får 0,03 euro varje gång någon köper en nyckel. Det säljs tiotusentals nycklar varje dag. Varför skulle inte det vara möjligt?

Jag tror inte ni förstår hur mycket pengar Valve drar in från sina lådor. Men aja, tro inte på mig om ni inte vill. Jag nöjer mig med att dra in över 100k varje månad.

1 månad sedan: "I worked last summer to afford my pc (a decent one). And now I have more money and want to upgrade but then I&#039;d have to sell/get rid of my old parts.."

..så förutom att köpa spel via indiska proxys, varför tar du inte lite från dina 100k+ i månaden och köper datorn direkt istället för att sälja av dina begagnade datordelar? :-/

Säger inte att du inte gjort pickan ivory (nice).. men det låter helt sjukt att få 100k+ i månaden i royalty.. Så, hur mycket är det egentligen? Sjukt nyfiken!

Känns ju väldigt onödigt att låta gamla delar ligga, bättre att få pengar för det. Sålde några delar till kompisar. Bara för att man har pengar behöver man ju inte vara dum Vart hittade du detta förresten?

Men helt ärligt, ja det är jäkligt sjukt. Känner några som håller med det i Dota 2 och tjänar mycket mer än vad jag tjänar.

Skrivet av dmn:
Skrivet av adde111:

Jag tror inte ni förstår hur mycket pengar Valve drar in från sina lådor. Men aja, tro inte på mig om ni inte vill. Jag nöjer mig med att dra in över 100k varje månad.

Eftersom det är orimligt så är det rätt självklart att ingen tror på det förräns det finns minsta lilla bevis.

Antar att detta kanske funkar som bevis? http://i.imgur.com/PTZSuak.png (första betalningen, jag behövde bevis på att det var till mig eftersom jag ej var myndig då)

Så nu fattar ni nog vilka sjuka möjligheter det finns inom spel

dmn
Medlem
Skrivet av adde111:

Antar att detta kanske funkar som bevis? http://i.imgur.com/PTZSuak.png (första betalningen, jag behövde bevis på att det var till mig eftersom jag ej var myndig då)

Så nu fattar ni nog vilka sjuka möjligheter det finns inom spel

Ja, det är så det ska se ut

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Skrämmande att så många har spenderat mer än 500kr på kosmetiskt skräp.

Personligen betalade jag nycklarna för att tjäna en slant (typ som att köpa en trisslott) jag senare kunde spendera på spel i steam!
Har vänner som jag spelar cs ofta med som låst upp knivar och andra "rare" items för flera hundra euro så det verkade lätt.
Slutade sen köpa efter X antal lådor då jag aldrig ens var i närheten av få något av värde!
På ca 50 lådor låste jag upp 3st med rosa färg för ett värde av ca 1,45euro! Woop woop..

Får nöja mig med att jag fortfarande spelar skiten ur de flest i spelet istället


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar