Monstruös trailer för Final Fantasy XV

Robot
Medlem
Monstruös trailer för Final Fantasy XV

Ett final fantasy som kommer till xbox? Känns oväntat.

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Ett final fantasy som kommer till xbox? Känns oväntat.

Faktiskt, trodde 15 var exklusivt.

Medlem

Ett gäng japanska emo raggare som är ute och cruisar och spöar monster.

Hur blir stridssystemet? Spelet är snuskigt snyggt men tycker striderna man fick se där på vägen var lite väl stela även om den såg ut att vara real time.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ska man spela detta spel blir det lätt japansk tal och engelsk text. ^^


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Yeah tänkte fråga om man kunde ha japanska med eng sub


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

MEG
Medlem

Den slutgiltiga fantasin som aldrig tar slut, de borde ta och pröva något nytt...


signatur

Death is only the beginning

k3m
Medlem

Ugh! De kör ju faaan på fel sida av vägen puckona.

Medlem

Var länge sen jag var taggad inför ett FF-spel, men detta ser riktigt bra ut!


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem
Medlem
Skrivet av andreashal91:

Ska man spela detta spel blir det lätt japansk tal och engelsk text. ^^

Frågan är ju om vi får tillgång till dom japanska rösterna, om jag inte misstar mig så hade man inte det till ff 13/13-2 eller är jag helt ute och cyklar?

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Ett final fantasy som kommer till xbox? Känns oväntat.

Ja för de 3 senaste Final fantasy har inte kommit ut på xbox, oj vänta lite nu...


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av troxor:
Skrivet av andreashal91:

Ska man spela detta spel blir det lätt japansk tal och engelsk text. ^^

Frågan är ju om vi får tillgång till dom japanska rösterna, om jag inte misstar mig så hade man inte det till ff 13/13-2 eller är jag helt ute och cyklar?

Jag har faktiskt ingen aning för jag har inte varit så stor fan av just Final fantasy serien. Detta ser dock riktigt roligt ut och jag hoppas verkligen att det blir med Jap röst och eng sub! Jag som person skulle aldrig kunna se en anime på engelska t.ex!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Får lättare ångest av musiken och allt vad FF gäller, men detta är väl vad som va FF13 versus en gång i tiden?


signatur
Medlem
Skrivet av troxor:

Frågan är ju om vi får tillgång till dom japanska rösterna, om jag inte misstar mig så hade man inte det till ff 13/13-2 eller är jag helt ute och cyklar?

Förutom FF13 och 13-2 till PC så finns det inte en enda utgåva med Japanska röster som option. Med det sagt det finns ett par International edition som släppts i Japan som har option av Engelsk text, men inte släppt utanför Japan.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av troxor:

Frågan är ju om vi får tillgång till dom japanska rösterna, om jag inte misstar mig så hade man inte det till ff 13/13-2 eller är jag helt ute och cyklar?

Förutom FF13 och 13-2 till PC så finns det inte en enda utgåva med Japanska röster som option. Med det sagt det finns ett par International edition som släppts i Japan som har option av Engelsk text, men inte släppt utanför Japan.

Tackar för svaret. Då får man bara hoppas på att dom bestämmer sig för att ha med japanska röster helt enkelt.

Medlem
Skrivet av troxor:
Skrivet av andreashal91:

Ska man spela detta spel blir det lätt japansk tal och engelsk text. ^^

Frågan är ju om vi får tillgång till dom japanska rösterna, om jag inte misstar mig så hade man inte det till ff 13/13-2 eller är jag helt ute och cyklar?

Tror Lightning Returns hade DLC med japanska röster man fick gratis om man köpte spelet på pre order eller något sånt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Som old school FF-are blev jag ganska avtänd.
Dom kör en trailer där fyra ganska anonyma killar (ingen åldersskillnad, ingen könsskillnad och alla såg ut att höra till samma pojkband) som sedan hamnar i röriga strider.
Visst kunde de gamla spelens stridssystem kanske kännas åldrade i dagens klimat, men man såg vad alla gjorde och man hade 100% kontroll över dom.

Däremot är jag försiktig positiv till att spelet ska bli mer casual. Det BEHÖVER inte vara avancerade tripple X limit system, där man cancela ens ragemätare så att man får manaboost vilket även ökar MP som man sedan har användning av i ens zone-control* och därmed kan man pumpa ut nog skada för att döda de överdrivet biffiga gömda bossarna.

That being said så det jag framför allt hoppas på är att de inte har för segt tempo. FFXII KRÄVDE timtal grinding för att vara biffig nog för nästa storymission, och jag skaffade aldrig FFXIII som tydligen kommer igång starkt... efter 20 timmars speltid.

*detta är såklart inte ett äkta system, men det LÅTER fan så ibland på dagens J-RPG.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Som old school FF-are...

Det gamla teamet har gått vidare. Det här är inte ett gammalt FF, det här är ett nytt FF - för den nya generationen. De gamla spelen finns fortfarande kvar, ingen orsak att fortsätta stampa på samma not.

Skrivet av k3m:

Ugh! De kör ju faaan på fel sida av vägen puckona.

Ugh! Eller så kör de på rätt sida. Ugh

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Ska man spela detta spel blir det lätt japansk tal och engelsk text. ^^

Tabata svarade faktiskt just på denna fråga i senaste intervjun angående demot och fulla versionen - "Well, the demo is going to be released globally all with the same content. The reason for that is, basically with the languages, for the audio, we've got the Japanese and English voice tracks, and for subtitles, not only do we have Japanese, but we have English, German, French, Italian, and Spanish. And for the final product we'll probably have more, and we actually have all these languages ready, and we can fit all these in the ROM data. The demo is relatively small in size, so the demo will contain everything. But for the full game there's the issue of size, and scheduling which we need to clear in order for it to contain everything, which is what I want, but if [the full game] comes out and it doesn't have everything, just assume 'he couldn't do it.'

Medlem

Jag vill verkligen inte låta hardcore eller så men casual? Det har väl FF-spelen varit i många år, förutom en handfull obalanserade bossar man kan grinda för? Nå, det må vara hur som haver så länge spelet är intressant.

Måste säga att det enda jag hakar upp mig på från videon är de där huvupersonerna.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Evilof:

Som old school FF-are...

Det gamla teamet har gått vidare. Det här är inte ett gammalt FF, det här är ett nytt FF - för den nya generationen. De gamla spelen finns fortfarande kvar, ingen orsak att fortsätta stampa på samma not.

Jag säger inte att de måste slaviskt följa den gamla formeln, men däremot tycker jag att de blundar för en formel som trots allt gjorde dem mäkta populära från första början.
FF IX var ju ett fantastiskt spel, som tog allt det bra från Super Nintendo-eran men moderniserade berättandet lite med utsökt resultat.
Nu har de inte gjort ett "stort" FF av den gamla skolan på över 14 år*.

Visst finns det gamla spelen kvar, men det är ju som att säga att Super Mario 64 var bra, och det finns ju kvar så varför ens skapa Super Mario Galaxy eller Super Mario 3D World?
Kan inte bara alla spela NHL -02?

*På android finns iof FF Dimensions som känns lite som ett sämre FF V, men det är ju inte samma sak som ett nytt "stort" FF.

Medlem
Skrivet av Evilof:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Evilof:

Som old school FF-are...

Det gamla teamet har gått vidare. Det här är inte ett gammalt FF, det här är ett nytt FF - för den nya generationen. De gamla spelen finns fortfarande kvar, ingen orsak att fortsätta stampa på samma not.

Jag säger inte att de måste slaviskt följa den gamla formeln, men däremot tycker jag att de blundar för en formel som trots allt gjorde dem mäkta populära från första början.
FF IX var ju ett fantastiskt spel, som tog allt det bra från Super Nintendo-eran men moderniserade berättandet lite med utsökt resultat.
Nu har de inte gjort ett "stort" FF av den gamla skolan på över 14 år*.

Visst finns det gamla spelen kvar, men det är ju som att säga att Super Mario 64 var bra, och det finns ju kvar så varför ens skapa Super Mario Galaxy eller Super Mario 3D World?
Kan inte bara alla spela NHL -02?

*På android finns iof FF Dimensions som känns lite som ett sämre FF V, men det är ju inte samma sak som ett nytt "stort" FF.

Som jag sa: det gamla teamet finns inte kvar. De har antingen gått i pension eller gått vidare till andra projekt. Ingen idé för det nya teamet att inte utveckla nya idéer och gå sin egen väg.

Jag reagerade likadant över Diablo 3 - sedan insåg jag att det tekniskt sett inte ens är samma företag som gjort Diablo 2 och 3.

1
Skriv svar