Far Cry 4 – fly från fängelse med permanent död

Robot
Far Cry 4 – fly från fängelse med permanent död
Medlem
Far Cry 4 – fly från fängelse med permanent död

Oldschool!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Permanent död så man måste klara ut hela FC4 innan man får försöka igen eller helt enkelt respawn i början av fängelset?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Permanent död så man måste klara ut hela FC4 innan man får försöka igen eller helt enkelt respawn i början av fängelset?

Det senare.

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av marcus8958:

Permanent död så man måste klara ut hela FC4 innan man får försöka igen eller helt enkelt respawn i början av fängelset?

Det senare.

Skrivet av Tobbe:

"must start the mission over again"
mer som perma-light versionen.

Så med andra ord säger det inget. Du får börja om från början av fängelset men vi har inte fått veta hur stort det är eller hur svårt det är. Bara att det inte har några check points.

Skulle inte kalla det perma death alls.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Misstog (tror jag) och tänkte mission som stage eller checkpoint.
(mao raderade inlägget.. Inte vaken än).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av sith:
Skrivet av marcus8958:

Permanent död så man måste klara ut hela FC4 innan man får försöka igen eller helt enkelt respawn i början av fängelset?

Det senare.

Skrivet av Tobbe:

"must start the mission over again"
mer som perma-light versionen.

Så med andra ord säger det inget. Du får börja om från början av fängelset men vi har inte fått veta hur stort det är eller hur svårt det är. Bara att det inte har några check points.

Skulle inte kalla det perma death alls.

Du börjar med att konstatera att du inte har en aning om hur stort/litet DLC:t är, men menar ändå att det inte är perma death?

I övrigt spelar det väl mindre roll vad du vill/inte vill kalla det för? DLC:t har ju de facto permanent död som "funktion" oavsett.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av sith:
Skrivet av marcus8958:

Permanent död så man måste klara ut hela FC4 innan man får försöka igen eller helt enkelt respawn i början av fängelset?

Det senare.

Skrivet av Tobbe:

"must start the mission over again"
mer som perma-light versionen.

Så med andra ord säger det inget. Du får börja om från början av fängelset men vi har inte fått veta hur stort det är eller hur svårt det är. Bara att det inte har några check points.

Skulle inte kalla det perma death alls.

Du börjar med att konstatera att du inte har en aning om hur stort/litet DLC:t är, men menar ändå att det inte är perma death?

I övrigt spelar det väl mindre roll vad du vill/inte vill kalla det för? DLC:t har ju de facto permanent död som "funktion" oavsett.

I alla spel jag spelat med perma death börjar du om från början av spelet och inte av banan du är på. Därav ordet permanent death.
Eftersom du INTE börjar om i början av spelet utan i början av DLC:t så förlorar du som spelare inget på att dö.

Om något år är väl perma death att man börjar om från check points.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av marcus8958:

I alla spel jag spelat med perma death börjar du om från början av spelet och inte av banan du är på. Därav ordet permanent death.
Eftersom du INTE börjar om i början av spelet utan i början av DLC:t så förlorar du som spelare inget på att dö.

Om något år är väl perma death att man börjar om från check points.

Det är väl ingen som heller har påstått att spelet har permanent död? Det är ju DLC:t det gäller, och det är värt att nämna just eftersom grundspelet inte har permanent död. Ser inte problemet.

Inaktiv

"Man får börja om när man dör" är tydligen hard core nu för tiden. Minns en tid när det var standard i spelen

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:

I alla spel jag spelat med perma death börjar du om från början av spelet och inte av banan du är på. Därav ordet permanent death.
Eftersom du INTE börjar om i början av spelet utan i början av DLC:t så förlorar du som spelare inget på att dö.

Om något år är väl perma death att man börjar om från check points.

Det är väl ingen som heller har påstått att spelet har permanent död? Det är ju DLC:t det gäller, och det är värt att nämna just eftersom grundspelet inte har permanent död. Ser inte problemet.

"fly från fängelse med permanent död"

Testa läs nyheterna och rubrikerna innan du hoppar direkt på kommentarsfältet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:

I alla spel jag spelat med perma death börjar du om från början av spelet och inte av banan du är på. Därav ordet permanent death.
Eftersom du INTE börjar om i början av spelet utan i början av DLC:t så förlorar du som spelare inget på att dö.

Om något år är väl perma death att man börjar om från check points.

Det är väl ingen som heller har påstått att spelet har permanent död? Det är ju DLC:t det gäller, och det är värt att nämna just eftersom grundspelet inte har permanent död. Ser inte problemet.

"fly från fängelse med permanent död"

Testa läs nyheterna och rubrikerna innan du hoppar direkt på kommentarsfältet.

Ja och dlc't har väl permanent död(?), står ingenstans att storyn i originalspelet ska innehålla det så jag förstår inte heller vad problemet är.

Själv kommer jag hata det här om det är som fängelseuppdraget i storyn men låter intressant så hoppas det blir bra.

Men herregud DLC:et är ju en egen del av spelet och har permanent död och inga checkpoints, case closed och GOD JUL


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av eatem:

"Man får börja om när man dör" är tydligen hard core nu för tiden. Minns en tid när det var standard i spelen

Det bästa vore ju om man var tvungen att köpa DLC:t igen för att försöka på nytt. Klarade man det inte skulle man inte heller kunna fortsätta i det vanliga spelet.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av eatem:

"Man får börja om när man dör" är tydligen hard core nu för tiden. Minns en tid när det var standard i spelen

Det bästa vore ju om man var tvungen att köpa DLC:t igen för att försöka på nytt. Klarade man det inte skulle man inte heller kunna fortsätta i det vanliga spelet.

Jag är övertygad om att du får köpa dlc:t precis hur många gånger du vill om du tycker det är roligt.

Medlem

Herregud, dagens pseudodebatt...
Någon har för mycket tid, och på tok för tråkigt idag...

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av sith:
Skrivet av marcus8958:

Permanent död så man måste klara ut hela FC4 innan man får försöka igen eller helt enkelt respawn i början av fängelset?

Det senare.

Skrivet av Tobbe:

"must start the mission over again"
mer som perma-light versionen.

Så med andra ord säger det inget. Du får börja om från början av fängelset men vi har inte fått veta hur stort det är eller hur svårt det är. Bara att det inte har några check points.

Skulle inte kalla det perma death alls.

Du börjar med att konstatera att du inte har en aning om hur stort/litet DLC:t är, men menar ändå att det inte är perma death?

I övrigt spelar det väl mindre roll vad du vill/inte vill kalla det för? DLC:t har ju de facto permanent död som "funktion" oavsett.

I alla spel jag spelat med perma death börjar du om från början av spelet och inte av banan du är på. Därav ordet permanent death.
Eftersom du INTE börjar om i början av spelet utan i början av DLC:t så förlorar du som spelare inget på att dö.

Om något år är väl perma death att man börjar om från check points.

Hur resonerar du nu egentligen? Att grundspelet inte har permadöd innebär inte att nytt content inte skulle kunna ha det.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

I alla spel jag spelat med perma death börjar du om från början av spelet och inte av banan du är på. Därav ordet permanent death.
Eftersom du INTE börjar om i början av spelet utan i början av DLC:t så förlorar du som spelare inget på att dö.

Om något år är väl perma death att man börjar om från check points.

Ja, om FZ rubrikinflation håller i sig - är det nog så.

Å andra sidan slutar jag ett spel permanent - om det är för långt mellan checkpoints och inga autosave - och för svårt så man tröttnar köra om samma avsnitt. Det är ju perma-death om något. - när man droppar spelet

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av sith:
Skrivet av marcus8958:

Permanent död så man måste klara ut hela FC4 innan man får försöka igen eller helt enkelt respawn i början av fängelset?

Det senare.

Skrivet av Tobbe:

"must start the mission over again"
mer som perma-light versionen.

Så med andra ord säger det inget. Du får börja om från början av fängelset men vi har inte fått veta hur stort det är eller hur svårt det är. Bara att det inte har några check points.

Skulle inte kalla det perma death alls.

Du börjar med att konstatera att du inte har en aning om hur stort/litet DLC:t är, men menar ändå att det inte är perma death?

I övrigt spelar det väl mindre roll vad du vill/inte vill kalla det för? DLC:t har ju de facto permanent död som "funktion" oavsett.

I alla spel jag spelat med perma death börjar du om från början av spelet och inte av banan du är på. Därav ordet permanent death.
Eftersom du INTE börjar om i början av spelet utan i början av DLC:t så förlorar du som spelare inget på att dö.

Om något år är väl perma death att man börjar om från check points.

Hur resonerar du nu egentligen? Att grundspelet inte har permadöd innebär inte att nytt content inte skulle kunna ha det.

Om jag tex. spelar Diablo 3 hardcore och dör i expansionen räknar jag inte med att få respawna i början av expansionen utan jag räknar med att min karaktär är död.
Jag förväntar mig inte att där expansionen börjar är en checkpoint som gör att jag får fortsätta från den punkten.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av sith:
Skrivet av marcus8958:

Permanent död så man måste klara ut hela FC4 innan man får försöka igen eller helt enkelt respawn i början av fängelset?

Det senare.

Skrivet av Tobbe:

"must start the mission over again"
mer som perma-light versionen.

Så med andra ord säger det inget. Du får börja om från början av fängelset men vi har inte fått veta hur stort det är eller hur svårt det är. Bara att det inte har några check points.

Skulle inte kalla det perma death alls.

Du börjar med att konstatera att du inte har en aning om hur stort/litet DLC:t är, men menar ändå att det inte är perma death?

I övrigt spelar det väl mindre roll vad du vill/inte vill kalla det för? DLC:t har ju de facto permanent död som "funktion" oavsett.

I alla spel jag spelat med perma death börjar du om från början av spelet och inte av banan du är på. Därav ordet permanent death.
Eftersom du INTE börjar om i början av spelet utan i början av DLC:t så förlorar du som spelare inget på att dö.

Om något år är väl perma death att man börjar om från check points.

Hur resonerar du nu egentligen? Att grundspelet inte har permadöd innebär inte att nytt content inte skulle kunna ha det.

Om jag tex. spelar Diablo 3 hardcore och dör i expansionen räknar jag inte med att få respawna i början av expansionen utan jag räknar med att min karaktär är död.
Jag förväntar mig inte att där expansionen börjar är en checkpoint som gör att jag får fortsätta från den punkten.

Hardcore-läget i Diablo 3 är någonting som både existerar separat från det mest använda, softcore, och det är från grunden designat för att fungera med permadeath. Problemet är att Far Cry 4 inte fungerar med permadeath i huvudspelet eftersom det absolut inte är designat med det i åtanke. Expansionen, däremot, är designad för det från början. Viss skillnad.

Medlem

marcus8958, alltså du förstår att det är en fristående story?, det är inte ett nytt uppdrag i mainstoryn eller en förlängning av den.

Om jag köper farcry 4 och Escape from Durgesh Prison, kan jag börja spela Escape utan att ha spelat Farcry 4... självklart har det ingen påverkan på saves från original spelet.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av sith:
Skrivet av marcus8958:

Permanent död så man måste klara ut hela FC4 innan man får försöka igen eller helt enkelt respawn i början av fängelset?

Det senare.

Skrivet av Tobbe:

"must start the mission over again"
mer som perma-light versionen.

Så med andra ord säger det inget. Du får börja om från början av fängelset men vi har inte fått veta hur stort det är eller hur svårt det är. Bara att det inte har några check points.

Skulle inte kalla det perma death alls.

Du börjar med att konstatera att du inte har en aning om hur stort/litet DLC:t är, men menar ändå att det inte är perma death?

I övrigt spelar det väl mindre roll vad du vill/inte vill kalla det för? DLC:t har ju de facto permanent död som "funktion" oavsett.

I alla spel jag spelat med perma death börjar du om från början av spelet och inte av banan du är på. Därav ordet permanent death.
Eftersom du INTE börjar om i början av spelet utan i början av DLC:t så förlorar du som spelare inget på att dö.

Om något år är väl perma death att man börjar om från check points.

Hur resonerar du nu egentligen? Att grundspelet inte har permadöd innebär inte att nytt content inte skulle kunna ha det.

Om jag tex. spelar Diablo 3 hardcore och dör i expansionen räknar jag inte med att få respawna i början av expansionen utan jag räknar med att min karaktär är död.
Jag förväntar mig inte att där expansionen börjar är en checkpoint som gör att jag får fortsätta från den punkten.

Herre gud pojk, det är en fristående story med perma death, varför i hela friden Skulle man börja om i huvudspelets story om man dör??

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:

I alla spel jag spelat med perma death börjar du om från början av spelet och inte av banan du är på. Därav ordet permanent death.
Eftersom du INTE börjar om i början av spelet utan i början av DLC:t så förlorar du som spelare inget på att dö.

Om något år är väl perma death att man börjar om från check points.

Det är väl ingen som heller har påstått att spelet har permanent död? Det är ju DLC:t det gäller, och det är värt att nämna just eftersom grundspelet inte har permanent död. Ser inte problemet.

"fly från fängelse med permanent död"

Testa läs nyheterna och rubrikerna innan du hoppar direkt på kommentarsfältet.

Ja, man flyr från ett fängelse med permanent död som funktion? Öva på din läsförståelse innan du kritiserar.

Medlem

Använd inte termen "permanent död" ifall det inte är vad det handlar om... för det gör ju inte detta.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Använd inte termen "permanent död" ifall det inte är vad det handlar om... för det gör ju inte detta.

Men då ska ju uttrycket aldrig användas för du får ju börja om från början hur många gånger du vill i spel med permanent död. Ska rätt vara rätt så ska man bara få en chans i så fall. Förstår inte hur den här lilla detaljen kunde leda till en sån här diskussion.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Men herregud DLC:et är ju en egen del av spelet och har permanent död och inga checkpoints, case closed och GOD JUL

^ Detta
Kan alla värdelöst sluta tjata nu?


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av eatem:

"Man får börja om när man dör" är tydligen hard core nu för tiden. Minns en tid när det var standard i spelen

När? Spel var även mycket kortare för i tiden. Kunde klara ut dem flesta spelen under en timme.

Medlem
Skrivet av laban005:
Skrivet av Exxo:

Använd inte termen "permanent död" ifall det inte är vad det handlar om... för det gör ju inte detta.

Men då ska ju uttrycket aldrig användas för du får ju börja om från början hur många gånger du vill i spel med permanent död. Ska rätt vara rätt så ska man bara få en chans i så fall. Förstår inte hur den här lilla detaljen kunde leda till en sån här diskussion.

Gubben blir permanent död. Varje gubbe och dess unika egenskaper och utrustning är unik och har bara ett liv, med permanent död som följd.

Man är dock fri att testa lyckan med en ny gubbe.
Från början av banan.
Permanent död som följd.

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av laban005:
Skrivet av Exxo:

Använd inte termen "permanent död" ifall det inte är vad det handlar om... för det gör ju inte detta.

Men då ska ju uttrycket aldrig användas för du får ju börja om från början hur många gånger du vill i spel med permanent död. Ska rätt vara rätt så ska man bara få en chans i så fall. Förstår inte hur den här lilla detaljen kunde leda till en sån här diskussion.

Gubben blir permanent död. Varje gubbe och dess unika egenskaper och utrustning är unik och har bara ett liv, med permanent död som följd.

Man är dock fri att testa lyckan med en ny gubbe.
Från början av banan.
Permanent död som följd.

Ja det vet jag väl men det är ju samma gubbe man spelar med ändå, tycker diskussionen blir löjlig därför skrev jag så, permanent död då ska väl skivan begravas och få en ceremoni eller liknande

1
Skriv svar