Odla grönsaker och ta livet av dig i Dayz
Är spelet inte klart snart?
Udda sak att lägga in förövrigt (att man kör kniven i halsen då dvs). Undrar om inte det kommer uppröra en del.
De flesta AAA-spelen tar 5+ år på sig att utvecklas. Bohemia är en indieutvecklare, så kalibrera dina förväntningar efter det.
Du kan t alivet av dig genom att sticka dig i halsen, eller blåsa skallen av dig med pistol/gevär. Spelet är för övrigt från 18 år.
Är spelet inte klart snart?
Udda sak att lägga in förövrigt (att man kör kniven i halsen då dvs). Undrar om inte det kommer uppröra en del.
De flesta AAA-spelen tar 5+ år på sig att utvecklas. Bohemia är en indieutvecklare, så kalibrera dina förväntningar efter det.
Du kan t alivet av dig genom att sticka dig i halsen, eller blåsa skallen av dig med pistol/gevär. Spelet är för övrigt från 18 år.
Jag är fullt medveten om vad Bohemia är - men jag vill poängtera att spelet använder en redan klar motor och den mesta mekaniken fanns redan på brädet när han valde att börja med sin mod.
Sen är det inte frågan om åldersgräns på spelet - mig gör det det samma om man så hade tusen olika sätt att döda sig själva...det är mer frågan om vad våra Moralkärringar får för sig.
Edit: Förövrigt vill jag nog påstå att det finns betydligt viktigare saker i spelet att göra klart än att lägga in olika sätt att ta livet av dig själva. Visst är det en nice touch - men gör klart allt annat först och SEN kan man börja finslipa med roliga tillägg.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Självmord kontra mord. Har svårt att se varför det ena skulle behöva uppröra folk mer än det andra.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Är spelet inte klart snart?
Udda sak att lägga in förövrigt (att man kör kniven i halsen då dvs). Undrar om inte det kommer uppröra en del.
De flesta AAA-spelen tar 5+ år på sig att utvecklas. Bohemia är en indieutvecklare, så kalibrera dina förväntningar efter det.
Du kan t alivet av dig genom att sticka dig i halsen, eller blåsa skallen av dig med pistol/gevär. Spelet är för övrigt från 18 år.
Jag är fullt medveten om vad Bohemia är - men jag vill poängtera att spelet använder en redan klar motor och den mesta mekaniken fanns redan på brädet när han valde att börja med sin mod.
Sen är det inte frågan om åldersgräns på spelet - mig gör det det samma om man så hade tusen olika sätt att döda sig själva...det är mer frågan om vad våra Moralkärringar får för sig.
Edit: Förövrigt vill jag nog påstå att det finns betydligt viktigare saker i spelet att göra klart än att lägga in olika sätt att ta livet av dig själva. Visst är det en nice touch - men gör klart allt annat först och SEN kan man börja finslipa med roliga tillägg.
Är det inte så att DayZ stand alone till skillnad mot modden gör om allt bara att man använder en tidigare motor, dvs det är ingen mod dom pysslar med.
DayZ är bra på att skapa förvirring.
Är spelet inte klart snart?
Udda sak att lägga in förövrigt (att man kör kniven i halsen då dvs). Undrar om inte det kommer uppröra en del.
De flesta AAA-spelen tar 5+ år på sig att utvecklas. Bohemia är en indieutvecklare, så kalibrera dina förväntningar efter det.
Du kan t alivet av dig genom att sticka dig i halsen, eller blåsa skallen av dig med pistol/gevär. Spelet är för övrigt från 18 år.
Jag är fullt medveten om vad Bohemia är - men jag vill poängtera att spelet använder en redan klar motor och den mesta mekaniken fanns redan på brädet när han valde att börja med sin mod.
Sen är det inte frågan om åldersgräns på spelet - mig gör det det samma om man så hade tusen olika sätt att döda sig själva...det är mer frågan om vad våra Moralkärringar får för sig.
Edit: Förövrigt vill jag nog påstå att det finns betydligt viktigare saker i spelet att göra klart än att lägga in olika sätt att ta livet av dig själva. Visst är det en nice touch - men gör klart allt annat först och SEN kan man börja finslipa med roliga tillägg.
Är det inte så att DayZ stand alone till skillnad mot modden gör om allt bara att man använder en tidigare motor, dvs det är ingen mod dom pysslar med.
DayZ är bra på att skapa förvirring.
De använder en tidigare motor, men ändå inte. Stora delar av spelmotorn håller på att skrivas om för att passa DayZ's krav. I en diskussionstråd på reddit förklarar en medlem hur det ligger till:
The new rendering engine, the Enfusion engine, is a combination of the 'Take on Mars' Enforce engine, and the current 'DayZ Standalone' Infusion engine.
It will use DirectX 11 (DX11), which enables a tonne of awesome new graphical and performance improvements for the game. Such as:
- Improved lighting effects (shadows, light scattering, diffusion, better HDR)
- Particles which have the ability to react to the environment (smoke from a fire moving in the wind, leaves blowing through a city)
- Performance increase (instead of rendering every building and it's interior, the renderer will only render visible geometry. No increase in lag in cities.)
- Cleaner, more compact code (faster development speed, more efficient code)
- Tessellation (As a concept, tessellation is fairly straight forward - you take a polygon and dice it into smaller pieces. These are used with a kind of 'bump map' to make flat surfaces have 3D texture.)
All in all, the new DayZ Enfusion engine will be an awesome step forward in the graphical capabilities of the game, the performance of the game, and the efficiency of the programming involved in the game.
Den här nya renderingsmotorn är preliminärt beräknad att implementeras under första kvartalet 2015. Vi har alltså en massa grundläggande förbättringar att se fram emot väldigt snart.
Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus
Tyckte spelet verkade intressant när det kom. Hårt spel, zombies... Sedan blev det bara ännu krångligare och fokus hamnade helt på PVP istället för Co-op.
...och nu känns det helt meningslöst att försöka börja. För krångligt, för många som kan kartan som man själv inte kan. Känns som om det är enklare att börja spela EVE Online.
Jäklar vad jag saknar ett riktigt co-op i stil med DayZ.
Edit: Förövrigt vill jag nog påstå att det finns betydligt viktigare saker i spelet att göra klart än att lägga in olika sätt att ta livet av dig själva. Visst är det en nice touch - men gör klart allt annat först och SEN kan man börja finslipa med roliga tillägg.
Det är alltid trevligt som systemutvecklare att lägga till en ny funktion för att sedan se tidigare funktioner haverera. Det är inte särskilt logiskt att finslipa tillgängligt innehåll för att sedan se det krascha vid nästa iteration.
Alpha - Lägg till alla funktioner, innehåll etc.
Beta - Felsökning och laga buggar.
Constants and variables
Är spelet inte klart snart?
Udda sak att lägga in förövrigt (att man kör kniven i halsen då dvs). Undrar om inte det kommer uppröra en del.
De flesta AAA-spelen tar 5+ år på sig att utvecklas. Bohemia är en indieutvecklare, så kalibrera dina förväntningar efter det.
Du kan t alivet av dig genom att sticka dig i halsen, eller blåsa skallen av dig med pistol/gevär. Spelet är för övrigt från 18 år.
Jag är fullt medveten om vad Bohemia är - men jag vill poängtera att spelet använder en redan klar motor och den mesta mekaniken fanns redan på brädet när han valde att börja med sin mod.
Sen är det inte frågan om åldersgräns på spelet - mig gör det det samma om man så hade tusen olika sätt att döda sig själva...det är mer frågan om vad våra Moralkärringar får för sig.
Edit: Förövrigt vill jag nog påstå att det finns betydligt viktigare saker i spelet att göra klart än att lägga in olika sätt att ta livet av dig själva. Visst är det en nice touch - men gör klart allt annat först och SEN kan man börja finslipa med roliga tillägg.
Jag har svårt att tro att uppdelandet av arbetsbördan på Bohemia skulle vara så dåligt planerad att de valde att göra något litet som att lägga till självmordsanimationer då påverkar övrigt arbete negativt. Det känns mer som en sån grej en väldigt liten grupp människor gjort för att inte få dödtid i processen. Men jag kan ha fel så klart.
alltså vad folk klagar helt sjukt, alltid är det nåt.
Förövrigt det här med kill on sight som alla tjatar om. det är en ska som är rätt svår att fixa men om du verkligen vill konversera med andra i spelet eller försöka team:a med någon så är inte omöjligt bara man gör det på rätt sätt. Att springa fram till någon och skrika "friendly" 100 gånger funkar inte . tänk lite mer hur det skulle gå till irl. då brukar det lösa sig
Jag är förvånad att gubben fortfarande hamnar under marken när han ramlar ihop med tänka på hur många år dom har jobbat med det här spelet. Blir nog H1Z1 för min del.
Wow så det är en dealbreaker att collision inte är helt felfri på en gigantisk karta?
H1Z1 som använder planetsidemotorn kommer säkert inte ens ha ragdoll, och i planetside kan man både hänga i luften och åka under marken när man dör. Är det en dealbreaker då också?
Är spelet inte klart snart?
Udda sak att lägga in förövrigt (att man kör kniven i halsen då dvs). Undrar om inte det kommer uppröra en del.
De flesta AAA-spelen tar 5+ år på sig att utvecklas. Bohemia är en indieutvecklare, så kalibrera dina förväntningar efter det.
Du kan t alivet av dig genom att sticka dig i halsen, eller blåsa skallen av dig med pistol/gevär. Spelet är för övrigt från 18 år.
Jag är fullt medveten om vad Bohemia är - men jag vill poängtera att spelet använder en redan klar motor och den mesta mekaniken fanns redan på brädet när han valde att börja med sin mod.
Sen är det inte frågan om åldersgräns på spelet - mig gör det det samma om man så hade tusen olika sätt att döda sig själva...det är mer frågan om vad våra Moralkärringar får för sig.
Edit: Förövrigt vill jag nog påstå att det finns betydligt viktigare saker i spelet att göra klart än att lägga in olika sätt att ta livet av dig själva. Visst är det en nice touch - men gör klart allt annat först och SEN kan man börja finslipa med roliga tillägg.
"Moralkärringarna" har redan fullt upp med spel som GTA där man köper prostituerade och dödar för pengar.
Skönt att det kommer till ps4! Köper det till ps4 hoppas att det är lite stabilare då men den som väntar på något gott!!! Känns tryggt på något sätt men det blir nog endel att klaga på för vissa det gör det alltid
Har förköpt på PC men kommer också köpa på PS4 (och spela det där).
Skönt att det kommer till ps4! Köper det till ps4 hoppas att det är lite stabilare då men den som väntar på något gott!!! Känns tryggt på något sätt men det blir nog endel att klaga på för vissa det gör det alltid
Görs PS4-versionen av samma team eller har de lagt utvecklingen hos några andra?
Det känns som att det kan sluta med katastrof om de ska konvertera någon slags "Frankenstein-motor" till ett annat format.