Musik-Kalender [v.2.0] - #22

Medlem
Musik-Kalender [v.2.0] - #22

Dagens Lucka:

Rayman

Här har vi ett spel från början av femte konsolgenerationen och en gammal barndomsfavorit för mig personligen. Själv har jag aldrig kommit längre än till tredje världen, spelets gameplay har inte heller åldrats så bra med åren.

Men tack vare att detta spel släpptes på CD-baserade konsoler så har det visuella hållit sig i väldigt bra skick, Rayman är ett väldigt vackert spel ännu idag, sen vet vi ju även att CD-skivor var så gott som gjorda för att spela musik, så självklart låter musiken väldigt bra också.

Låtarna är oftast väldigt lugna i tempot, men kan ibland blanda in instrument som stressar en då det behövs. Rayman är ett väldigt svårt spel, så att ha ett soundtrack som får en att behålla förståndet är väldigt viktigt. Rayman 1 kanske inte är värt att sepal igenom idag annat än för nostalgin, men mitt tips är att slå igång Rayman Origins eller Legends tillsammans med ett par hörlurar och ettans soundtrack för den perfekta upplevelsen!

Favorit:

Många trodde väl att BandLand skulle hamna här, men jag gillar den här låten för den har lite mer fart.

Fler Favoriter:

#blogg

Medlem
Musik-Kalender [v.2.0] - #22

Sista chansen för önskemål idag!

Medlem

Desert Strike från gamla sega mega drive / Snes tiden hade en intro låt att dö för och att trasha sönder sin hörsel med

Command & Conquer liren har haft en hel del minnesvärd musik av frank klepacki

No one lives forever musiken kanske?
operation flashpoint cold war crisis?

Medlem
Skrivet av ace84:

Desert Strike från gamla sega mega drive / Snes tiden hade en intro låt att dö för och att trasha sönder sin hörsel med

Command & Conquer liren har haft en hel del minnesvärd musik av frank klepacki

No one lives forever musiken kanske?
operation flashpoint cold war crisis?

Oj, det blev lite tajt för mig att hinna kika in allt det, men jag ska notera ner dom ifall jag gör en kalender nästa år!
Jag drog faktiskt upp Red Alert på förra kalendern, men du kanske menade C&C serien enbart?

Medlem

jag menade c&c serien som helhet typ

1
Skriv svar