Nintendo jobbar på uppföljaren till Wii U

Robot
Medlem
Nintendo jobbar på uppföljaren till Wii U

Nintendo Wii U 2 ?

Medlem

Men detta gör alla konsoltilkverkare, minns att Sony redan planerade PS3 efter ett år av PS2.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Jag både gillar och ogillar Nintendo. 3DS är skitnice och spöar Sonys Vita alla dagar i underhållningsvärde.
Men jag kan inte förstå varför man envisas med att göra nya, dyra konsoler till vardagsrummet som ligger hästlängder efter konkurrenterna i prestanda.
Hoppas verkligen man kommer med nåt grymt denna gång!

Medlem

Vid nästa konsolsläpp så om de vill toppa listan direkt ska de Släppa Zelda,Metroid, Mario, super smash direkt

Medlem

MiiWii? Gamecube 2 eller NES 2 hade väl kanske gjort det enkelt. Inget mer Wii i namnet vore ju en bra sak enligt mej.

Medlem

Håller mina pengar på Wii Fuck U.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Tycker inte så mycket att det var spelen som saknades till Wii U (kanske det var ändå?) utan hela avsaknaden av reklam för konsolen. Vet jättemånga som trodde att det var något slags tillägg man kunde köpa till sitt vanliga Wii.

Medlem
Medlem
Medlem

Wii Me
(lär oxå bli lika stor succee som Win Me)

Medlem

Detta är politiskt inkorrekt men jag säger det iallafall:
Nintendo Wii konsolerna är för barn och familj
Xbox och Playstation är för gamers.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Detta är politiskt inkorrekt men jag säger det iallafall:
Nintendo Wii konsolerna är för barn och familj
Xbox och Playstation är för gamers.

Medlem

Specs som läckte i början av året där man även sa att den kommer att släppas 2016.

Citat:

GPGPU: Custom Radeon HD RX 200 GPU CODENAME LADY (2816 shaders @ 960 MHz, 4.60 TFLOP/s, Fillrates: 60.6 Gpixel/s, 170 Gtexel/s)
CPU: IBM 64-Bit Custom POWER 8-Based IBM 8-Core Processor CODENAME JUMPMAN (2.2 GHz, Shared 6 MB L4 cache)
Co-CPU: IBM PowerPC 750-based 1.24 GHz Tri-Core Co-Processor CODENAME HAMMER
MEMORY: 4 Gigabytes of Unified DDR4 SDRAM CODENAMED KONG, 2 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz (12.8 GB/s) On Die CODENAMED BARREL
802.11 b/g/n Wireless
Bluetooth v4.0 BLE
2 USB 3.0
1 Coaxial Cable Input
1 CableCARD Slot
4 Custom Stream-Interface Nodes up to 4 Wii U GamePads
Versions with Disk Drive play Wii U Optical Disk (4 Layers Maximum), FUSION Holographic Versatile Disc (HVD) and Nintendo 3DS Card Slot
1 HDMI 2.0 1080p/4K Port
Dolby TrueHD 5.1 or 7.1 Surround Sound
Inductive Charging Surface for up to 4 FUSION DS or IC-Wii Remote Plus Controllers
Two versions: Disk Slot Version with 60 Gigs of Internal Flash Storage and Diskless Version with 300 Gigs of Internal Flash Storage

Nu ska man ta detta med en näve salt, men eftersom att det är 2016 vi snackar om så låter det mesta av det ändå rimligt. GPU:n är gammal men tillräckligt kraftfull för en konsol. Processorn tror jag dock kommer att bytas ut mot en x86 baserad CPU (Jaguar?). Nintendo står dessutom bakom HVD, som beräknas släppas 2016.

Detta skulle göra att Nintendo har en dubbelt så kraftfull konsol på marknaden jämfört med sina konkurrenter, men till ett relativt lågt pris i och med att det kommer att vara gammal hårdvara. Sony och Microsoft kommer inte att kunna överge PS4 och Xbox One, utan kommer nog att få spela i den lägsta divisionen till åtminstone 2019, vilket ger Nintendo 3 år som herre på täppan. Ja efter PC givetvis

Medlem

för lite spel dock en så länge det ja stör mig mest på e saknaden av så många spel på eshop som man kan köpa i övriga världen då deras region lock gör att det knappt finns ett skit där här i sverige

Avstängd

Nästa blir väl Wii V. Inte menat som siffran 5 utan uttalas som bokstaven uttalas på engelska.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Så snart? Nintendo har ju sagt att de inte kommer släppa någon ny konsol förrän de är nöjda med spelutbudet för Wii U.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Super Nintendo 2 och full support av Capcom, Konami, Rare, Sunsoft och Square Enix.

Medlem
Medlem

Super Wii U. Hoppas dock på NES 2

Skrivet av Apministern:
Skrivet av Ferren:

Detta är politiskt inkorrekt men jag säger det iallafall:
Nintendo Wii konsolerna är för barn och familj
Xbox och Playstation är för gamers.

Och anledningen till att du påstår detta är..? Är du ute efter någon typ av reaktion?

Anser du att det är något fel att Nintendo fokuserar på barn och familj och hoppas på att någon tar illa vid?

Potatis som potatis

Medlem
Skrivet av Ferren:

Detta är politiskt inkorrekt men jag säger det iallafall:
Nintendo Wii konsolerna är för barn och familj
Xbox och Playstation är för gamers.

Och anledningen till att du påstår detta är..? Är du ute efter någon typ av reaktion?

Anser du att det är något fel att Nintendo fokuserar på barn och familj och hoppas på att någon tar illa vid?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Mii n' U


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Medlem

Undrar hur mötet gick till när de bestämde namnet på Wii U...

Medlem
Skrivet av Ferren:

Detta är politiskt inkorrekt men jag säger det iallafall:
Nintendo Wii konsolerna är för barn och familj
Xbox och Playstation är för gamers.

Så du är den som vet vad hör till vad? Oh du vise man tala om för mig några flera "visa" saker så jag blir lite klokare innan jag dör av ålder.

Inaktiv
Skrivet av Spectral:

Jag både gillar och ogillar Nintendo. 3DS är skitnice och spöar Sonys Vita alla dagar i underhållningsvärde.
Men jag kan inte förstå varför man envisas med att göra nya, dyra konsoler till vardagsrummet som ligger hästlängder efter konkurrenterna i prestanda.
Hoppas verkligen man kommer med nåt grymt denna gång!

Nintendo kan åtminstone leverera sina spel i 1080 och 60 fps.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ohem:

Men detta gör alla konsoltilkverkare, minns att Sony redan planerade PS3 efter ett år av PS2.

Precis. Inget konstigt med det här.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av Ferren:

Detta är politiskt inkorrekt men jag säger det iallafall:
Nintendo Wii konsolerna är för barn och familj
Xbox och Playstation är för gamers.

Riktiga gamers bryr sig inte om plattform.


signatur

I am the black wizards.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bojkott:

Specs som läckte i början av året där man även sa att den kommer att släppas 2016.

Citat:

GPGPU: Custom Radeon HD RX 200 GPU CODENAME LADY (2816 shaders @ 960 MHz, 4.60 TFLOP/s, Fillrates: 60.6 Gpixel/s, 170 Gtexel/s)
CPU: IBM 64-Bit Custom POWER 8-Based IBM 8-Core Processor CODENAME JUMPMAN (2.2 GHz, Shared 6 MB L4 cache)
Co-CPU: IBM PowerPC 750-based 1.24 GHz Tri-Core Co-Processor CODENAME HAMMER
MEMORY: 4 Gigabytes of Unified DDR4 SDRAM CODENAMED KONG, 2 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz (12.8 GB/s) On Die CODENAMED BARREL
802.11 b/g/n Wireless
Bluetooth v4.0 BLE
2 USB 3.0
1 Coaxial Cable Input
1 CableCARD Slot
4 Custom Stream-Interface Nodes up to 4 Wii U GamePads
Versions with Disk Drive play Wii U Optical Disk (4 Layers Maximum), FUSION Holographic Versatile Disc (HVD) and Nintendo 3DS Card Slot
1 HDMI 2.0 1080p/4K Port
Dolby TrueHD 5.1 or 7.1 Surround Sound
Inductive Charging Surface for up to 4 FUSION DS or IC-Wii Remote Plus Controllers
Two versions: Disk Slot Version with 60 Gigs of Internal Flash Storage and Diskless Version with 300 Gigs of Internal Flash Storage

Nu ska man ta detta med en näve salt, men eftersom att det är 2016 vi snackar om så låter det mesta av det ändå rimligt. GPU:n är gammal men tillräckligt kraftfull för en konsol. Processorn tror jag dock kommer att bytas ut mot en x86 baserad CPU (Jaguar?). Nintendo står dessutom bakom HVD, som beräknas släppas 2016.

Detta skulle göra att Nintendo har en dubbelt så kraftfull konsol på marknaden jämfört med sina konkurrenter, men till ett relativt lågt pris i och med att det kommer att vara gammal hårdvara. Sony och Microsoft kommer inte att kunna överge PS4 och Xbox One, utan kommer nog att få spela i den lägsta divisionen till åtminstone 2019, vilket ger Nintendo 3 år som herre på täppan. Ja efter PC givetvis

Men är det då en helt ny konsol eller en upgradering till Wii U ungefär som "New 3DS" ?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Wii Yolo såklart.

12
Skriv svar