Julkalendern – sista ledtråden i finalen!

Medlem
Julkalendern – sista ledtråden i finalen!

Jävlar... har fortfarande inte den blekaste.

God jul på er allihopa!

Edit, aha!

Medlem

Nu har jag i alla fall en gissning men jag fattar verkligen inte hur den ska passa in på större delen av ledtrådarna. Som så sagt, jag är oerhört imponerad av eran fantasi och uppfinnighet. Tack för rolig tävling!

Till sist får man passa på att önska hela redaktionen en synnerligen god jul!

Medlem

nu sprack min gissning :/

Medlem

jag tror fan jag har haft rätt! (är själv förvånad)


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

Om det är vad jag tror det är så är iaf första ledtråden helt fantastisk bra. Men det behövdes ett par till för att koppla den.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Volk:

Nu har jag i alla fall en gissning men jag fattar verkligen inte hur den ska passa in på större delen av ledtrådarna. Som så sagt, jag är oerhört imponerad av eran fantasi och uppfinnighet. Tack för rolig tävling!

Till sist får man passa på att önska hela redaktionen en synnerligen god jul!

Haha, tack själv, och detsamma!


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr

Missat de tidigare tävlingarna, tänkte ge mig in i denna men jävlar vad lost jag är. Brukar vara bra på sånt här, men nu har jag allt gått in i väggen. Det är enkelt att binda spel till 2-3 ledtrådar, men att få in majoriteten är desto svårare... Men men, gissat har jag gjort i alla fall!

Medlem

Nu är jag säker på at jag gissade rätt. Men det ska bli kul att se hur ni tänkte på några av ledtrådarna
God speljul på er!

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

What de hell. Ingen blekaste aning.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Har nog gissat rätt hoppas jag. Får se vad som händer. God jul alla fz vänner och redaktionen

Medlem

Vissa fattar jag inte riktigt kopplingen till men andra är för självklara för att ens tveka, kanske borde spela klart spelet för att se alla kopplingar.

Medlem

Nu kommer jag på va de kan vara först när tävlingen är avlsutad, måste ha haft hjärnsläpp hela veckan.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Vad har folk gissat på då, nu när tävlingen är över, eller rättare sagt, vad var svaret?

Medlem

De två sista ledtrådarna skriker ju Wolfenstein iaf.

Skägg.
10 Chambers

Vi drar vinnarna så snart vi hinner.


signatur
Medlem
Skrivet av caracarn:

De två sista ledtrådarna skriker ju Wolfenstein iaf.

Aah, såklart, jag drog till med Duke Nuk'em...

Medlem

Amen, vafan, kom inte och säg att det var Diablo!? Då blir jag förbannad...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

så vem tusan van


signatur

New life, New hope

Medlem

Jag gissade på Leisure Suit Larry. Tycktes stämma för min del med all sex och sjuttio tals referens.

Men ja de sista tycks stämma bäst med wolfenstein

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi drar vinnarna så snart vi hinner.

Jag vann ju i tävling tre och undrar om du kan uppskatta ungefär när priserna postas? Är ju mycket röda dagar o ledigt så här års men tänkte bara om det fanns någon plan i januari. Gott nytt år!

Medlem

Får vi någonsin reda på vad rätt svar var?

men skämtar ni vart är svaret????


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

men skämtar ni vart är svaret????

Har ju varit många röda dagar nu så det är säkert förklaringen men var helt övertygad om att svaret skulle komma idag åtminstone när alla storhelger är över.

Medlem

Har vinnarna dragits än?

Medlem
Skrivet av Tenchi:

Har vinnarna dragits än?

Ja en minut efter att du skrev

1
Skriv svar