Nominera: Årets spel enligt läsarna

Medlem

Dragon age inquisiton helt klart

Medlem

Wolfenstien The New Order
Shadow of Mordor
This War of Mine
Binding of Isaac Rebirth

För att nämna några fantastiska spel som släppts i år.

Medlem

Alien Isolation lätt

Medlem

Måste nog säga Shadow of Mordor faktiskt.

Nemesis systemet får alldeles för lite beröm imo.

Genius.

Medlem

DA:I


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

För mig är det Shadow of Mordor.

Medlem

nog dragon age

Medlem
Medlem
Skrivet av Devan:

Divinity : original sin

Synd bara att så få spelat det att det aldrig kommer vinna dock.

Jag håller med till fullo om Divinity. Att ha det spelet att falla tillbaka på, efter besvikelsen som Dragon Age var, är för mig är underbart.

De har satt spelmekaniken och spelandet i centrum, någonting som jag tycker har prioriterats ner inom RPG-genren på senare tid.

Här har vi komplex spelmekanik fylld av spelglädje som gör att spelet inte bara är en interaktiv historia med vissa "gör detta repetitiva poängsamlande för att gå vidare"-element, utan ett faktiskt kul spel som jag kan ägna många timmar åt att njuta av!

Medlem

Talos Principle
Shadow of mordor
Dragon Age: Inquisition

Medlem

Divinity: Original Sin
The Wolf Among Us
Banner Saga

Inaktiv

Dark Souls 2 var bäst, Destiny har jag spelat mest. The Binding of Isaac: Rebirth är riktigt bra det med.

Sen har jag några som verkar jättebra men som jag inte har hunnit klara som The Banner Saga och Divinity

Får man bara välja ett så säger jag Dark Souls 2.

Medlem

Jag gillade Elite ganska mycket, men efter nån veckas lir insåg jag att det är ett halvfärdigt spel om man vill spela ihop med sina kompisar. Visst, man kan träffas på avtalad plats i rymden, men systemet är inte byggt för multiplayer känns det som, för tillfället. Jag efterlyser funktioner som "jump to friend's location" och hud-symboler som talar om tydligare var dina polare är. Jag har nog lirat mest World of Tanks det här året.

Medlem

Divinity: Original Sin

Det enklaste valet någonsin. Innovativt där det fanns mening med att vara det, galet polerad känd mekanik, intressant värld och story, enormt mycket karaktär, många möjliga tillvägagångssätt att ta sig framåt, saftig mängd tillverkning... bästa co-op någonsin?
Utmanande, snyggt, bra musik...

Ett spel som har allt.

Medlem

Jag vill nominera Smite som faktiskt först släpptes under 2014.

Glöm heller inte mindre titlar som Octodad, The Vanishing of Ethan Carter eller för all del Darkwood - ett spel ni följt som å ena sidan bara ännu finns i Early Access-format, men som å andra sidan skött processen GALANT samt erbjuder timtal med gameplay redan. Tekniskt sett så är det dock inte släppt än (till skillnad från t.ex. Smite).

Medlem

Middle-earth Shadow of Mordor

Medlem

Min favorit är Pinball Arcade. Det är helkul.

The Ashen One

Dragon Age: Inquisition / Dark Souls 2.

Medlem

Alien isolation

Medlem

Mario Kart 8 vinner enligt mig, har inte haft så roligt med ett nytt spel på länge

Medlem

Elite: Dangerous


signatur

AMD Ryzen 5950x | Asus Prime PRO X570 | Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 – 3200 (64GB) | NVIDIA RTX 3060 Ti | Corsair MP600 Core SSD 2TB NVMe & WD Black SN750 1TB NVMe | DELL S34W22 | Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Corsair RM850 V2 850W | Focusrite Scarlett Solo | Personus Eris 3.5 | Sennheiser HD 58X Jubilee | Corsair Crystal 570X RGB Tempered Glass

AMD Ryzen 3900x | ASUS ROG STRIX B550-I GAMING | Corsair Vengeance LPX DDR4 – 3600 (32GB) | Gigabyte NVIDIA RTX 2080 | Corsair Force MP600 SSD NVMe 1TB & Intel 665 SSD NVMe 2TB NVMe SSD | Acer XR382CQK bmijqphuzx | Motu M4 | Adam T5V | Audio-techica ATH-M50x | NZXT H1

Macbook Pro 14” 2021 Apple silicon M1 Pro 10c 1TB 32GB || Macbook Pro 16" 2019 1TB 32GB || Keycron K8 || BuleSound Node2i || Kanto Tuk || AKG K701

Medlem

Alien: Isolation

Medlem

Dragon Age: Inquisition

Medlem

Spelar sällan nya spel på direkten men mina favoriter som jag tror kom ut iår är
Battlefield 4 end game
shadow of mordor
Walking dead season 2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem

Watch Dogs
Far Cry 4
Wolfenstein: The New Order

Medlem

Dragon Age: Inquisition!

Medlem
Medlem

Divinity: OS utan tvekan. Årets överraskning.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Dark Souls 2/Shovel Knight

Skriv svar