Nintendo jobbar på uppföljaren till Wii U

Skrivet av Ferren:

Detta är politiskt inkorrekt men jag säger det iallafall:
Nintendo Wii konsolerna är för barn och familj
Xbox och Playstation är för gamers.

Haha gå och lägg dig pöjk, bara riktiga som du säger "gamers" lirar mario till fingrarna blöder


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd
Skrivet av Ferren:

Detta är politiskt inkorrekt men jag säger det iallafall:
Nintendo Wii konsolerna är för barn och familj
Xbox och Playstation är för gamers.

Snart ringer jag din mor och far och berättar vilken attityd du använder.

Medlem

Jag hade faktiskt väntat mig att någon vid det här laget skulle posta "wii suck". Den brukar ju vara standard.

Jag har absolut inget emot Nintendo har haft nästan alla deras konsoller genom tiderna och är en stolt gamer, väntar dock på guld klimparna skall dyka upp på wii u (zelda och metroid) innan jag skaffar mig ett wii u

Medlem

Det skulle kännas bizzart om Nintendo skapar den kraftfullaste konsolen på marknaden.

Medlem
Skrivet av LinkMandos:

Nintendo Wii U 2 ?

Wii Bono

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Specs som läckte i början av året där man även sa att den kommer att släppas 2016.

Citat:

GPGPU: Custom Radeon HD RX 200 GPU CODENAME LADY (2816 shaders @ 960 MHz, 4.60 TFLOP/s, Fillrates: 60.6 Gpixel/s, 170 Gtexel/s)
CPU: IBM 64-Bit Custom POWER 8-Based IBM 8-Core Processor CODENAME JUMPMAN (2.2 GHz, Shared 6 MB L4 cache)
Co-CPU: IBM PowerPC 750-based 1.24 GHz Tri-Core Co-Processor CODENAME HAMMER
MEMORY: 4 Gigabytes of Unified DDR4 SDRAM CODENAMED KONG, 2 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz (12.8 GB/s) On Die CODENAMED BARREL
802.11 b/g/n Wireless
Bluetooth v4.0 BLE
2 USB 3.0
1 Coaxial Cable Input
1 CableCARD Slot
4 Custom Stream-Interface Nodes up to 4 Wii U GamePads
Versions with Disk Drive play Wii U Optical Disk (4 Layers Maximum), FUSION Holographic Versatile Disc (HVD) and Nintendo 3DS Card Slot
1 HDMI 2.0 1080p/4K Port
Dolby TrueHD 5.1 or 7.1 Surround Sound
Inductive Charging Surface for up to 4 FUSION DS or IC-Wii Remote Plus Controllers
Two versions: Disk Slot Version with 60 Gigs of Internal Flash Storage and Diskless Version with 300 Gigs of Internal Flash Storage

Nu ska man ta detta med en näve salt, men eftersom att det är 2016 vi snackar om så låter det mesta av det ändå rimligt. GPU:n är gammal men tillräckligt kraftfull för en konsol. Processorn tror jag dock kommer att bytas ut mot en x86 baserad CPU (Jaguar?). Nintendo står dessutom bakom HVD, som beräknas släppas 2016.

Detta skulle göra att Nintendo har en dubbelt så kraftfull konsol på marknaden jämfört med sina konkurrenter, men till ett relativt lågt pris i och med att det kommer att vara gammal hårdvara. Sony och Microsoft kommer inte att kunna överge PS4 och Xbox One, utan kommer nog att få spela i den lägsta divisionen till åtminstone 2019, vilket ger Nintendo 3 år som herre på täppan. Ja efter PC givetvis

Underklockat 290X, om det är sant så ser det lovande ut. Det borde ju vara helt bra ännu 2016 fastän det är gammalt då.

Om handkontrollen är en Pro controller och inte en onödig Gamepad som bara höjer priset så skulle jag kunna tänka mig att köpa en sådan konsoll. Att kunna spela tredjepartsspel och Nintendo-spel på samma konsoll skulle vara roligt.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

å fortfarande inget nytt zelda aaa ute, stacks dammU =/


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Ferren:

Detta är politiskt inkorrekt men jag säger det iallafall:
Nintendo Wii konsolerna är för barn och familj
Xbox och Playstation är för gamers.

Bara fjantiga fanboys som har det tankesättet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Ferren:

Detta är politiskt inkorrekt men jag säger det iallafall:
Nintendo Wii konsolerna är för barn och familj
Xbox och Playstation är för gamers.

Eller så kanske Wii konsolerna är till för dom som vill ha lite mer Innovation och kunna få en spelupplevelse man inte kan få någon annanstans.

Och om vi ska vara sånna så kan ju Xbox och Playstation vara för kassa ungdomar som inte kan använda en pc ordentligt.

Medlem

Har både PS4 och Wii U och jag spelar nästan enbart på den sistnämda. Nintendo levererar spelglädje!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Bojkott:

Specs som läckte i början av året där man även sa att den kommer att släppas 2016.

Citat:

GPGPU: Custom Radeon HD RX 200 GPU CODENAME LADY (2816 shaders @ 960 MHz, 4.60 TFLOP/s, Fillrates: 60.6 Gpixel/s, 170 Gtexel/s)
CPU: IBM 64-Bit Custom POWER 8-Based IBM 8-Core Processor CODENAME JUMPMAN (2.2 GHz, Shared 6 MB L4 cache)
Co-CPU: IBM PowerPC 750-based 1.24 GHz Tri-Core Co-Processor CODENAME HAMMER
MEMORY: 4 Gigabytes of Unified DDR4 SDRAM CODENAMED KONG, 2 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz (12.8 GB/s) On Die CODENAMED BARREL
802.11 b/g/n Wireless
Bluetooth v4.0 BLE
2 USB 3.0
1 Coaxial Cable Input
1 CableCARD Slot
4 Custom Stream-Interface Nodes up to 4 Wii U GamePads
Versions with Disk Drive play Wii U Optical Disk (4 Layers Maximum), FUSION Holographic Versatile Disc (HVD) and Nintendo 3DS Card Slot
1 HDMI 2.0 1080p/4K Port
Dolby TrueHD 5.1 or 7.1 Surround Sound
Inductive Charging Surface for up to 4 FUSION DS or IC-Wii Remote Plus Controllers
Two versions: Disk Slot Version with 60 Gigs of Internal Flash Storage and Diskless Version with 300 Gigs of Internal Flash Storage

Nu ska man ta detta med en näve salt, men eftersom att det är 2016 vi snackar om så låter det mesta av det ändå rimligt. GPU:n är gammal men tillräckligt kraftfull för en konsol. Processorn tror jag dock kommer att bytas ut mot en x86 baserad CPU (Jaguar?). Nintendo står dessutom bakom HVD, som beräknas släppas 2016.

Detta skulle göra att Nintendo har en dubbelt så kraftfull konsol på marknaden jämfört med sina konkurrenter, men till ett relativt lågt pris i och med att det kommer att vara gammal hårdvara. Sony och Microsoft kommer inte att kunna överge PS4 och Xbox One, utan kommer nog att få spela i den lägsta divisionen till åtminstone 2019, vilket ger Nintendo 3 år som herre på täppan. Ja efter PC givetvis

Jag läste bara för ett par dagar sedan att de kommer att välja mellan en ny processer från IBM eller en från AMD lik den som finns i PS4 och XBONE. Om de väljer den från AMD så blir det lättare att porta spelen till WII.

Personligen hoppas jag på namnet WII MU


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Ferren:

Detta är politiskt inkorrekt men jag säger det iallafall:
Nintendo Wii konsolerna är för barn och familj
Xbox och Playstation är för gamers.

Och anledningen till att du påstår detta är..? Är du ute efter någon typ av reaktion?

Anser du att det är något fel att Nintendo fokuserar på barn och familj och hoppas på att någon tar illa vid?

Det är min egen syn och åsikt om det hela, om du tog illa vid dig får jag be om ursäkt och jag ska se till att inte uttrycka mig som inte passar majoriteten av samhällets vyer i framtiden.

Sen vet jag inte vart du fick idén från att det skulle va något negativt om Nintendo satsa mer på familj och barn. Det är en stor spel marknad därute, det ska väl finnas för alla åldrar?

Min poäng var att Nintendo satsat i en annan riktning än dom andra konsolerna, sen om det är bra eller dåligt är upp till individen.
För mig är Wii den ultimata förkröket med polarna.

Medlem

Hade fått mig ett gott skratt om Nintendo kommer med ett kärnkraftverk till maskin. Låt säga dubbelt 2-3 gånger kraftigare än Ps4/One ^^

Medlem
Skrivet av Ferren:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Ferren:

Detta är politiskt inkorrekt men jag säger det iallafall:
Nintendo Wii konsolerna är för barn och familj
Xbox och Playstation är för gamers.

Och anledningen till att du påstår detta är..? Är du ute efter någon typ av reaktion?

Anser du att det är något fel att Nintendo fokuserar på barn och familj och hoppas på att någon tar illa vid?

Det är min egen syn och åsikt om det hela, om du tog illa vid dig får jag be om ursäkt och jag ska se till att inte uttrycka mig som inte passar majoriteten av samhällets vyer i framtiden.

Sen vet jag inte vart du fick idén från att det skulle va något negativt om Nintendo satsa mer på familj och barn. Det är en stor spel marknad därute, det ska väl finnas för alla åldrar?

Min poäng var att Nintendo satsat i en annan riktning än dom andra konsolerna, sen om det är bra eller dåligt är upp till individen.
För mig är Wii den ultimata förkröket med polarna.

Jag tog inte illa vid. Jag såg bara ingen vettig motivation kring ditt inlägg och antog att det var menat som ett trollinlägg då det inte är helt ovanligt att folk tar illa upp av sådana påståenden. Men god jul på dig


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Ferren:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Ferren:

Detta är politiskt inkorrekt men jag säger det iallafall:
Nintendo Wii konsolerna är för barn och familj
Xbox och Playstation är för gamers.

Och anledningen till att du påstår detta är..? Är du ute efter någon typ av reaktion?

Anser du att det är något fel att Nintendo fokuserar på barn och familj och hoppas på att någon tar illa vid?

Det är min egen syn och åsikt om det hela, om du tog illa vid dig får jag be om ursäkt och jag ska se till att inte uttrycka mig som inte passar majoriteten av samhällets vyer i framtiden.

Sen vet jag inte vart du fick idén från att det skulle va något negativt om Nintendo satsa mer på familj och barn. Det är en stor spel marknad därute, det ska väl finnas för alla åldrar?

Min poäng var att Nintendo satsat i en annan riktning än dom andra konsolerna, sen om det är bra eller dåligt är upp till individen.
För mig är Wii den ultimata förkröket med polarna.

Jag tog inte illa vid. Jag såg bara ingen vettig motivation kring ditt inlägg och antog att det var menat som ett trollinlägg då det inte är helt ovanligt att folk tar illa upp av sådana påståenden. Men god jul på dig

God Jul på dig

Medlem
Skrivet av Ferren:

Detta är politiskt inkorrekt men jag säger det iallafall:
Nintendo Wii konsolerna är för barn och familj
Xbox och Playstation är för gamers.

Riktiga gamers kör pc, casual folket sitter på xbox/playstation.
Detta är politiskt korrekt.

Ta inte detta för seriöst nu...

Inaktiv

Köpte precis min första Nintendo. Vart ett Wii. Begagnat med grymt bra spel och mycket utrustning följde med. Blir en rolig vinter att få uppleva Wii!

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Jag läste bara för ett par dagar sedan att de kommer att välja mellan en ny processer från IBM eller en från AMD lik den som finns i PS4 och XBONE. Om de väljer den från AMD så blir det lättare att porta spelen till WII

Snacket är att det troligen är mer åt ARM hållet än en "vanlig" x86 CPU som Nintendo kommer gå, då har man ARM på både bärbara och sin hemmakonsol.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Jag gillar Nintendo, men de är inte relevanta längre för den stora publiken. Undrar verkligen om en till konsol är rätt väg att gå för dem.

Medlem

Detta innebär då att den fetaste maskinen i konsollvärlden gällande prestanda kommer vara från Nintendo? Jag antar att Sony och Microsoft knappast kommer kasta allt och släppa nydesignade maskiner? Märkligt..


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Spectral:

Jag både gillar och ogillar Nintendo. 3DS är skitnice och spöar Sonys Vita alla dagar i underhållningsvärde.
Men jag kan inte förstå varför man envisas med att göra nya, dyra konsoler till vardagsrummet som ligger hästlängder efter konkurrenterna i prestanda.
Hoppas verkligen man kommer med nåt grymt denna gång!

Nintendo försöker åtminstone att vara innovativa med sina produkter. Ps4 och XOne är extremt lika varandra i vad de erbjuder för upplevelser, medan Nintendo försöker göra nya grejer. Ibland blir det asbra, som med 3DSen, och ibland blir det inte lika bra. Sånt som händer.

Medlem

dom kan ju släppa lite spel till wiiu först innan dom börjar med nya finns då inte mycket av värde att spela just nu :8

12
Skriv svar